Mosty Pomorskie do remontu. Prace potrwają aż dwa i pół roku

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Wrocławskie Inwestycje zawarły umowę na przebudowę mostów Pomorskich we Wrocławiu. Poważne prace będą się toczyć na wszystkich trzech częściach przeprawy, która na ten czas zostanie zamknięta dla ruchu. Remont ma potrwać 2,5 roku. Zajmie się nim wrocławska firma ProTra Building.

Na remont trzech mostów Pomorskich wydane zostanie 70 milionów złotych. Wrocławskie Inwestycje prace będą finansować łącznie z firmą Fortum i MPWiK. Gruntowna przebudowa przepraw obejmie torowisko, ulicę, chodniki, a także wymianę sieci podziemnych.

Najbardziej widoczne zmiany mają zajść na najstarszym z mostów, czyli południowym, pochodzącym z początków XX wieku. Jego remont będzie się odbywał pod nadzorem konserwatora zabytków. Przeprawa odzyska m.in. stylowe latarnie na wieżyczkach, znikną z niej natomiast rury ciepłownicze.

Inwestycja potrwa 36 miesięcy i w trakcie jej realizacji konieczne będzie zamknięcie mostów dla ruchu. Nie wiadomo jednak, kiedy to dokładnie nastąpi.

- Nie stanie się to na pewno na początku roku. Wykonawca musi najpierw rozpisać harmonogram robót, a także opracować koncepcję organizacji ruchu zastępczego, która następnie zostanie przesłana do wydziału inżynierii miejskiej urzędu miasta. Szczegóły należy także ustalić z firmą Fortum. Będzie ona musiała wyłączyć przesył ciepła przez odłączaną rurę, a nie można przecież tego zrobić w okresie grzewczym - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Prace mają się rozpocząć od mostu północnego i przesuwać na południe. Również na początku przyszłego roku nieopodal ma rozpocząć się remont ulicy Probusa, który potrwa 5 miesięcy. Będzie on prowadzony przez ZDiUM. Z informacji, jakie portal GazetaWrocławska.pl uzyskał od urzędników wynika, że obie inwestycje mogą się zacząć w tym samym czasie, co spowodowałoby ogromne problemy z wyjazdem na północ miasta.

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: Armagedon we Wrocławiu. A będzie jeszcze gorzej!

Przemysław Gałecki z biura prasowego ratusza miesiąc temu zapewniał jednak, że prace prowadzone przez różne miejskie spółki koordynowane są przed departament infrastruktury i transportu urzędu miasta: - Remonty ul. Probusa i mostów Pomorskich zostaną skoordynowane przez departament tak, aby równolegle toczące się prace nie powodowały dodatkowych utrudnień w ruchu. Dlatego też pierwszym etapem remontu mostów będzie demontaż rury ciepłowniczej – właśnie po to, aby utrzymać przejezdność przez przeprawę. Z kolei na ul. Probusa na czas remontu ruch w kierunku centrum zostanie utrzymany, a w przeciwnym kierunku samochody pojadą ul. Jedności Narodowej - zapewniał Gałecki.

Więcej szczegółów na temat prac i wyłączeń dla ruchu na mostach Pomorskich będzie znanych za kilka miesięcy.

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 64

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Po cu się śpieszyć jak pioniodzów ni ma

K
Kierowca
30 grudnia 2019, 18:13, bob budowniczy:

Koszmar! 2,5 roku ...?! Nowe będą budowane czy co?

To nie Japonia ale Polska :) zapomniałem dodać... WIELKA Polska ;)

tak naprawdę mały, słaby, biedny i co najgorsze ZBIUROKRATYZOWANY DO GRANIC MOŻLIWOŚCI krajek gdzieś na obrzeżach Europy.

b
bob budowniczy

Koszmar! 2,5 roku ...?! Nowe będą budowane czy co?

P
Papkin

Trzy mosty wrocławskie w XXI wieku miasto zamierza wyremontować przez podobny czas co je budowano! - tj. Most Północny - budowano rok (1930), Środkowy zbudowano w roku 1879 a Południowy budowano 2 lata (1904-1905) - brawo władze Wrocławia mieszkańcy są wam wdzięczni za utrudnienie które nas czekają!

f
fachman

2,5 roku!? No to fajna firma wygrał ... Wzięliby jakąś chińską, to zrobiliby to 2 w pół roku ...

G
Gość
20 grudnia, ‎22‎:‎29, miki:

to którędy pojedzie 132? tam było najszybciej do Jana Pawła:(

20 grudnia, 23:01, Gość:

ciekawe kiedy wreszcie otworzą ul. księcia witolda - co tam robią tyle czasu?

21 grudnia, ‎07‎:‎14, Jasio:

nie otworza dla aut - bedzie deptak

22 grudnia, 02:01, Gość:

Sam jesteś deptak, ulica jest w przebudowie. Projekt zakłada również przebudowę wszystkich sieci uzbrojenia podziemnego, jezdni, chodników oraz budowę elementów małej architektury. Inwestor przewiduje zakończenie prac do 31 grudnia 2019.

Niestety... może nie deptak ale nie będzie to ulica do przejazdu a jedynie do dojazdu do posesji. Więc żadnego przejazdu tam nie będzie. Armageddon we Wrocławiu zbliża się szybko. Miasto STANIE.

Odpowiada za to Sutryk i Dutkiewicz.

G
Gość
20 grudnia, ‎22‎:‎29, miki:

to którędy pojedzie 132? tam było najszybciej do Jana Pawła:(

20 grudnia, 23:01, Gość:

ciekawe kiedy wreszcie otworzą ul. księcia witolda - co tam robią tyle czasu?

21 grudnia, ‎07‎:‎14, Jasio:

nie otworza dla aut - bedzie deptak

Sam jesteś deptak, ulica jest w przebudowie. Projekt zakłada również przebudowę wszystkich sieci uzbrojenia podziemnego, jezdni, chodników oraz budowę elementów małej architektury. Inwestor przewiduje zakończenie prac do 31 grudnia 2019.

G
Gość

Żenada!!!!! Wyprowadzam się z tego miasta!!!! A urodziłem się we Wrocławiu, korki większe niż w stolicy, z[wulgaryzm] busbasy które czopuja miasto, zmiana cykli świetlnych powoduje korki w tygodniu nawet do 19 a w weekendy korki jak w normalny dzień, OGARNIJCIE SIĘ RZĄDZĄCY!

a
asa

Śródmieście z Kleczkowem, to wielka wyspa otoczona korytami Odry. To dla środkowo wschodniego Wrocławia jedyna droga dla pojazdów, aby przemieszczać się pomiędzy północą, a południem Wrocławia. Aby wjechać od północy mamy pięć mostów, zostaną cztery. Gratulacje !!!!

Na wyjazd w kierunku południa wcale nie jest lepiej, do tego przeprawy skupiają się w Centrum, z którego miasto usilnie wypiera ruch samochodowy. Do tego wszystkiego jeszcze parę wąskich gardeł, bus-pasów, ITS. i mamy pięknie wdrożony plan na chaos komunikacyjny we Wrocławiu. Jeszcze raz GRATULUJE.

G
Gość
20 grudnia, 18:15, ssyny złodzieje:

Wystarczyło by dołożyć piaskowca na wysokość 40 cm, a rura była by zakryta, od strony ul. Pomorskiej niewidoczna, byłoby OK. Pewnie PO-wcy (jak NKWD-owcy) mają motorówki i estetyka im szwankuje. Żeby tylko zrujnować gospodarczo Wrocław, sabotażyści mają większość, to się dzieje od 1989 r.

21 grudnia, 1:57, Gość:

Dokładnie tak. Jest wiele sposobów zamaskowania rury. W razie awarii byłby też łatwy dostęp. No, ale , tu jest Wrocław. Zatem będzie c[wulgaryzm]owo jak zwykle, od lat.

Ciebie też piaskowcem obłożyć.

J
Jasio

czy naprawę nie da się przeprowadzić remontu żeby nie zablokować kilku rejonów?

J
Jasio
20 grudnia, ‎22‎:‎29, miki:

to którędy pojedzie 132? tam było najszybciej do Jana Pawła:(

20 grudnia, 23:01, Gość:

ciekawe kiedy wreszcie otworzą ul. księcia witolda - co tam robią tyle czasu?

nie otworza dla aut - bedzie deptak

G
Gość
20 grudnia, 18:15, ssyny złodzieje:

Wystarczyło by dołożyć piaskowca na wysokość 40 cm, a rura była by zakryta, od strony ul. Pomorskiej niewidoczna, byłoby OK. Pewnie PO-wcy (jak NKWD-owcy) mają motorówki i estetyka im szwankuje. Żeby tylko zrujnować gospodarczo Wrocław, sabotażyści mają większość, to się dzieje od 1989 r.

Dokładnie tak. Jest wiele sposobów zamaskowania rury. W razie awarii byłby też łatwy dostęp. No, ale , tu jest Wrocław. Zatem będzie c[wulgaryzm]owo jak zwykle, od lat.

G
Gość
20 grudnia, ‎22‎:‎29, miki:

to którędy pojedzie 132? tam było najszybciej do Jana Pawła:(

ciekawe kiedy wreszcie otworzą ul. księcia witolda - co tam robią tyle czasu?

G
Gość
20 grudnia, 17:10, Górnik:

We Wrocławiu 2.5 roku = 36 miesięcy , to po pierwsze, a po drugie to wypada jakiś metr robot na miesiąc.

Tunel Gotharda to 57 km we wnętrzu góry! Tyle czasu trwała budowa ile w założeniu ten remont. Doprawdy słuszną linię ma nasza władza!

Jezeli wiesz jak przewiercic 57km w litej skale w czasie jaki podales to patentuj taka metode. Bedziesz bogaty.

Pisie trolle znowu w akcji.

Ile trwala budowa tunelu mozna sparwdzic w wiki

Decyzja o budowie tunelu została zatwierdzona przez społeczeństwo szwajcarskie 29 listopada 1998 w referendum. Większość głosujących (63,5%) opowiedziało się za inwestycją w poprawę infrastruktury. Frekwencja wyniosła 38,31%[1][2].

Wiercenia testowe miały miejsce w 1993, w 1996 zaczęto przygotowania do drążenia tunelu, które zaczęto dopiero w 2003. Przewidywany koszt budowy, większy od wcześniej zakładanego, miał wynieść prawie 9,5 miliarda CHF.

15 października 2010 po godz. 14:00 ekipy wiercące tunel z dwóch kierunków spotkały się pod ziemią, nieopodal wioski Sedrun, na głębokości 2 km od powierzchni góry[3]. 24 sierpnia 2015 podano do publicznej wiadomości informację o zakończeniu montażu wszystkich elementów konstrukcyjnych tunelu. Tunel oddano do użytku 1 czerwca 2016 roku[4], natomiast 11 grudnia został oddany do użytku komercyjnego. Jego budowa kosztowała około 11 mld euro[5].

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3