Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mobilis wybrał swoją wrocławską zajezdnię. Szuka też kierowców

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Na Księżu Wielkim nowy podwykonawca zlokalizuje swoją zajezdnię na 30 autobusów. Pojazdy zaczną pojawiać się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie stycznia, a cały tabor wyprodukowany w 2019 r. zostanie wprowadzony do użytkowania w trzech etapach
Na Księżu Wielkim nowy podwykonawca zlokalizuje swoją zajezdnię na 30 autobusów. Pojazdy zaczną pojawiać się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie stycznia, a cały tabor wyprodukowany w 2019 r. zostanie wprowadzony do użytkowania w trzech etapach zdj. ilustracyjne / Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Na Księżu Wielkim nowy podwykonawca zlokalizuje swoją zajezdnię na 30 autobusów. Pojazdy Mobilisu zaczną pojawiać się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie stycznia, a cały tabor wyprodukowany w 2019 roku zostanie wprowadzony do użytkowania w trzech etapach.

W poniedziałek, 23 września, została podpisana umowa pomiędzy Mobilisem i MPK Wrocław. Mobilis, dotąd obecny m.in. w Warszawie i Krakowie, będzie od stycznia świadczył usługi jako podwykonawca wrocławskiego przewoźnika. Firma z Warszawy ma kontrakt do 2025 r. o wartości 121 mln zł. Na ulice Wrocławia wyjedzie 30 autobusów wyprodukowanych w 2019 r. Będzie to 18 pojazdów solo i 12 przegubowych.

Oficjalnie jeszcze Mobilis nie ogłosił, gdzie będzie mieściła się jego wrocławska zajezdnia. Jeden z dyrektorów przyznawał, że rozważane są dwie lokalizacje. W sobotę portal gazetawroclawska.pl potwierdził, że Mobilis zdecydował się, by swoją zajezdnię urządzić na Księżu Wielkim przy ul. Opolskiej 188, na terenach koło składu budowlanego AB Bechcicki.

Nowy podwykonawca MPK szuka do pracy we Wrocławiu kierowców, mechaników, elektryków i dyspozytorów.

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu MPK Wrocław uważało, że do zapewnienia właściwej obsługi podróżnych potrzebuje 40 autobusów – po dwadzieścia przegubowych i jednoczłonowych. Jednak oferty (najtańsza na 166 mln zł) były wyższe przynajmniej o 35 mln zł od kwoty, którą chciał wydać miejski przewoźnik. W czerwcu Aleksander Łoś, rzecznik MPK, tłumaczył unieważnienie przetargu tym, że jednocześnie wcale nie potrzeba takiej liczby autobusów oraz, że MPK nie ma pieniędzy na taką, jak planował liczbę pojazdów. W powtórzonym przetargu MPK Wrocław zmniejszyło oczekiwania, m.in. okazało się, że może być 10 autobusów mniej. Dzięki temu we wrześniu Krzysztof Balawejder, prezes MPK, podpisując umowę z Mobilisem, mógł skomentować: - 30 autobusów jest liczbą optymalną dla naszych potrzeb.

Autobusy Mobilis będą robiły rocznie 2-2,1 mln kilometrów. Pierwotnie miały obsługiwać linie 109, 119, 122, 132, 609, ale przy podpisywaniu umowy określono, że pojadą tam, gdzie będą największe potrzeby.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska