Kończy się remont pl. Społecznego we Wrocławiu. W nocy ostatnia zmiana organizacji ruchu [SPRAWDŹ]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Remont całej nawierzchni jezdni na pl. Społecznym zakończy się planowo do 10 grudnia. Na drodze końca prac może stanąć jedynie pogoda
Remont całej nawierzchni jezdni na pl. Społecznym zakończy się planowo do 10 grudnia. Na drodze końca prac może stanąć jedynie pogoda ZDiUM
Udostępnij:
Remont pl. Społecznego, trwający od 13 listopada, powoli dobiega końca. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zaplanował odnowienie nawierzchni najbardziej zniszczonych odcinków jezdni między ul. Kujawską a Krasińskiego. W nocy, z 30 listopada na 1 grudnia, zostanie tam wdrożona zmiana organizacji ruchu.

Kolejny, ostatni etap robót na pl. Społecznym odbędzie się na skrajnych pasach lewych. Oznacza to, że od 1 grudnia ruch będzie odbywać się po już wyremontowanych pasach prawych i środkowych. Zmiana dotyczy obydwu remontowanych jezdni:

  • w kierunku od centrum, odcinek od skrzyżowania z ul. Krasińskiego do przejazdu przez torowisko tramwajowe,
  • w kierunku do centrum, od mostu Grunwaldzkiego do skrzyżowania z ul. Krasińskiego.

"To już jest ostatni z remontowanych pasów jezdni. Po zakończeniu remontu, nie planujemy w tym roku już żadnych prac na placu Społecznym" - mówi nam Klaudia Piątek z biura prasowego Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Szacowany czas trwania robót podczas ostatniego etapu to ok. 10 dni.

"Odnowienie nawierzchni powinno zakończyć się do 10 grudnia. Chciałam jednak zaznaczyć, że jesteśmy w bardzo trudnym okresie jeżeli chodzi o kwestie związane z pogodą. Wszystko zależy więc od warunków atmosferycznych. Nasze ekipy mocno działają na pl. Społecznym i wykorzystują każde okienko pogodowe. Chcemy zakończyć remont jak najszybciej i jeżeli tylko pojawia się taka możliwość, pracujemy" - podkreśla Klaudia Piątek.

Chociaż prace jeszcze trwają, już można powoli podsumować co zmieniło się na pl. Społecznym. Na całej szerokości, na obydwu jezdniach, spękaną, powybrzuszaną, zapadniętą nawierzchnię bitumiczną zastąpiła wyrównana, szczelna powierzchnia z betonu asfaltowego. Koszt wymiany nawierzchni obydwu jezdni pl. Społecznego wynosi 1 mln zł.

"To bardzo ważny remont, nie tylko ze względu na poprawę komfortu jazdy dla kierowców przejeżdżających przez to miejsce i pasażerów, którzy korzystają z autobusów komunikacji miejskiej. To również bardzo ważne prace ze względu na uszczelnienie nawierzchni przed nadciągającym sezonem zimowym. Przedsmak zimy już mieliśmy, w ostatnich dniach pojawiły się opady śniegu i niskie temperatury. To są bardzo niekorzystne warunki dla dróg, które mają spękaną nawierzchnię, pełną szczelin. Może je penetrować wilgoć, a następnie zamarzając i odmarzając, wielokrotnie w ciągu sezonu zimowego, powodują tak zwane ubytki pozimowe. To miejsce od takich ubytków będą uwolnione" - tłumaczy inwestycję Ewa Mazur z biura prasowego ZDiUM.

Po zakończeniu wymiany nawierzchni na pl. Społecznym wykonawca przeniesie się z pracami na ul. Piłsudskiego, gdzie na krótkim odcinku jezdni pomiędzy nr 7 a ul. Grabiszyńską (kierunek do pl. Legionów) przy lokalnym utrudnieniu wykona podobne prace – frezowanie i układanie nowej warstwy z betonu asfaltowego. Poinformujemy o dokładnym terminie rozpoczęcia napraw na ul. Piłsudskiego.

Przełomowe odkrycie polskich naukowców

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tom aus Breslau
1 grudnia, 10:39, Gość:

He. śmieszne jest to że Pan Dutkiewicz w 2012 przed Euro obiecał wymianę nawierzchni na Al.Brucknera (w stronę centrum)... później jednak nie, bo jak zwykle coś tam. W rezultacie do dzisiaj z tą tragiczną pofalowaną nawierzchnią nic nie zrobiono. Przejedźcie się po niej z ciekawości choćby. Szczególnie prawym pasem, tylko uważajcie nie przegryźcie sobie języka bo nawierzchnia jest jak tor testowy dla zwieszeń. A i Mercedes nic nie pomoże. Wspaniała wizytówka miasta zaraz po przekroczeniu jej granic. Gratulacje.

...hehe, na Euro wydzielili prawy pas ruchu na Legnickiej do szybkiego poruszania się (niektóre barany jeździły nim nawet przez czerwone światło, sic!), potworzyli centra przesiadkowe w róznych punktach miasta, itp. - a jedynym "szlakiem" uczęszczanym przez kibiców był tak naprawdę tylko odcinek z dworca głównego w stronę stadionu, z przesiadką na pl. JPII; tak więc jedyny ruch kibiców i korzystanie z infrastruktury miejskiej odnotowano w kultowym (acz zapuszczonym) przejściu podziemnym pod dawnym p. 1 Maja (obecny JPII - info dla "słoików" z krótszym stażem w mieście)

G
Gość
Jestem pod wrażeniem szybkości prac. Nawierzchnia rzeczywiście jest gładka i nie ma wybojów.
G
Gość
He. śmieszne jest to że Pan Dutkiewicz w 2012 przed Euro obiecał wymianę nawierzchni na Al.Brucknera (w stronę centrum)... później jednak nie, bo jak zwykle coś tam. W rezultacie do dzisiaj z tą tragiczną pofalowaną nawierzchnią nic nie zrobiono. Przejedźcie się po niej z ciekawości choćby. Szczególnie prawym pasem, tylko uważajcie nie przegryźcie sobie języka bo nawierzchnia jest jak tor testowy dla zwieszeń. A i Mercedes nic nie pomoże. Wspaniała wizytówka miasta zaraz po przekroczeniu jej granic. Gratulacje.
G
Gość
Koniec już? Dzisiaj rano, jadąc tamtędy zacisnąłem tradycyjnie szczękę żeby języka nie odgryźć. I dobrze zrobiłem, dalej są dziury, a tu niby koniec....
Dodaj ogłoszenie