Kładka nad Grabiszyńską do rozbiórki. Koszt to prawie 500 tys. złotych

PB
Miasto wybrało firmę, która będzie odpowiedzialna za rozbiórkę kładki nad ulicą Grabiszyńską. Przetarg wygrała Firma Handlowa Itos Stoicisa Christosa z Psar. Inwestycja pochłonie 479 700 zł.

Kładka, która powstała w 1980 r. zostanie rozebrana, bo zagraża bezpieczeństwu.

- Skorodowane są elementy konstrukcyjne przeprawy, dlatego nie nadaje się ona do remontu. Natomiast budowa nowej kładki z pochylnią spełniającą obecne standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami nie jest możliwa ze względu na bliskość zabudowy. Ponadto kładki budowane są nad ulicami o charakterze tranzytowym, o dopuszczonych dużych prędkościach i z transportem ciężkim. Po utworzeniu AOW ulica Grabiszyńska otrzymała szanse odzyskania charakteru miejskiej ulicy, godzącej potrzeby różnych użytkowników i tętniącej życiem, co za cel stawiają sobie obecnie realizowane inwestycje- wyjaśniał Tomasz Stefanicki, wrocławski oficer pieszy.

Kładka ma zniknąć do dwóch miesięcy od czasu podpisania umowy. Kolejne oferty złożyły firmy: Plus Inwest P. Żygadło Sp. J., z Żerników Wrocławskich, FHU JDK Bartosz Jedynak z Katowic oraz wspólna oferta TREE POLSKA Sp. z o.o. i ROTOMAT Sp. z o.o. z Wrocławia.

W miejscie kładki pojawi się naziemne przejście dla pieszych ze światłami. Najbardziej uciążliwe prace będą prowadzone w nocy pomiędzy godz. 24. a 4., w przerwie kursowania tramwajów. Wtedy też ul. Grabiszyńska będzie zamknięta, a ruch samochodowy skierowany objazdem przez ul. Kolejową i Prostą.

Dodatkowo, na wniosek rady osiedla Przedmieście Świdnickie, w obrębie skrzyżowania zbudowane zostaną przystanki tramwajowe, których zadaniem będzie także spowolnienie tramwajów i zwiększenie bezpieczeństwa dzieci przechodzących przez Grabiszyńską w drodze do pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 97.

W ten sposób na kilometrowym odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Pereca a pl. Legionów tramwaje będą zatrzymywały się aż cztery razy.

Zobacz też: Bezpieczna droga do szkoły

Wideo

Komentarze 61

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Olo

Lepiej spytaj się swoich rodziców lub dziadków ile tam było wypadków śmiertelnych przed postawieniem tej kładki a nie piszesz jak potłuczony. Chyba że jesteś słojem i nie znasz historii swojej okolicy.

Jesteś po prostu leniwy

s
spiki

Tylko we Wrocławiu można było wpaść na to, że przejścia naziemne są bezpieczniejsze niż przejścia nadziemne lub podziemne, to po pierwsze. Po drugie, nie rozumiem, czemu urząd miasta się tak strasznie ogranicza?? Tylko 4 przystanki na odcinku 1 kilometra?? Może lepiej od razu wybudować przystanek co 50 metrów?? Znacząco to MPK i tak nie spowolni, a przynajmniej każdy "Janusz" będzie mógł wsiąść do autobusu czy tramwaju praktycznie pod domem. Ponadto przy takim zagęszczeniu przystanków będzie szansa, że tramwaje i autobusy wreszcie będą na nie przyjeżdżać punktualnie.

S
Strach się bać

Hmm, kładkę mieli już rozbierać na przełomie czerwca i lipca, więc jak to będzie w takim tempie szło, to może kładkę rozbiorą na 200 lecie niepodległości. Ale może w sumie to dobrze, bo w takim właśnie tempie powinna iść większość poronionych pomysłów włodarzy naszego miasta.

a
adsv

olbrzymich pieniędzy na lobbowanie za szkodliwymi dla większości rozwiązań, które pozwalają wydawać nasze pieniądze na przetargi itp.

e
erfv

Tylko po to aby potem zrzucać wine na zmotoryzowanych mieszkańców?

61

Toż my już 29 lat mamy do d...mokrację. I dziwimy się, że nawet kładka nie wytrzymała tylu światłych urzędników w magistracie. Utrzymanie takiego Stefanickiego to kwota około 100 000 rocznie. To gdyby zlikwidować Dupkiewiczowskich oficerów palmowych w ciągu jego 16 lat można by postawić z dziesięć kładek z windą i podjazdem i pomalowanych w kwiatki.

P
Paw

kiedyś żyło się prościej, masa rodziców z wózkami właśnie pokonywała tą kładkę, jeden drugiemu pomagał i nie było problemu iż nie spełnia (nagle) kładka elementów bezpieczeństwa. Wszyscy byli szczęśliwi, bo wiedzieli iż pociechy dotrą "bezkolizyjnie" do szkoły.

b
bb

Gwarantuję ci Ci to!. Przekonasz się e za pół roku! Schowam ten wpis.

W
Wrora

Wreszcie mieszkańcy wygodnie przejdą na drugą stronę. Zwłaszcza rodzice z wózkami.

P
Potrzebny

Dopuki kładka stoi niech zrobi pomiary, przyda się do procesów.
Za to inne mosty np. Zwierzyniecki są w stanie idealnym?

k
krasnal

Rozumiem, że o blodynie mowa i dudkeiwieczu. /na dużą literę nie zasługuje/. A na d*** i te foto i ten dutkiewicz nam potrzebni?!.
A pro po: czy on nadal jezdzi na ten Ostrów Tumski dmuchać? czy coś tam?.
Nogdy nie dowiedzieliśmy się czy zapłacił za szkodę? Tzn to rozbite auto?.
Ktoś wie?
Jednak za to co ,,wyprawia,, z wrocławskimi ulicami wymierzył bym mu podwójny wymiar kary.

b
bb

Grabiszyńska i dlalej za placem Legionów były zablokowanie/nie wiem dokąd?/
Nie pozdrawiam planistów i inwestora m.Werocław.

n
nasze?

Przecież to pieniądze miasta. nastepny ciul z cyklu korwin krul.

D
Dupkiewicz

A co z resztą rodziny, znajomych i przychylnych popychadeł?!

Dodaj ogłoszenie