Jesteśmy na pętli autobusowo-tramwajowej na Nowym Dworze, trasie autobusowo-tramwajowej, gdzie dzisiaj historycznie po raz pierwszy pojawił się tramwaj, a dokładnie 4 składy tramwajowe, które testowały trasę na ul. Rogowskiej, ale także pętlę i znajdujące się na niej przystanki.
- To jeszcze plac budowy, ale za kilka dni, dokładnie 3 września ruszą tutaj tramwaje z Nowego Dworu do centrum Wrocławia. W kilkanaście minut będziemy mogli dojechać tramwajem w kierunku centrum – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Zobacz też: Dolnośląskie miasta w których żyje się najlepiej. Mieszkać tu to marzenie wielu
Coraz bliżej otwarcia trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór
Dzisiejsze testy są kontynuacją poprzednich, przeprowadzanych kilka dni temu na ul. Strzegomskiej. Jak informują Wrocławskie Inwestycje, tramwaje w tym miejscu mogą już jechać z normalną prędkością. Na Strzegomskiej tramwaje testy przeszły pomyślnie. Podobnie było dzisiaj, na 2-kilometrowym odcinku ul. Rogowskiej. Jedyny zgrzyt to otarcie tramwaju o krawężnik podczas skrętu w lewo z Rogowskiej w Strzegomską. Krawężnik prawdopodobnie zostanie wyregulowany.
Na odcinku TAT wzdłuż ul. Rogowskiej prace rozpoczęły się znacznie później, ale widać, że to ich końcówka. Tramwaje zasila nowa stacja prostownikowa przy ul. Nowodworskiej niedaleko Gądowianki.
- Zasilanie wytrzymało, nie mieliśmy żadnych problemów z dostarczaniem energii. To bardzo ważne. Przetestowały to cztery różne składy, zarówno te najstarsze, jak i młodsze. Te, które są najcięższe, szersze, węższe, niższe, wyższe. Wszystkie warianty tramwajów, które mogłyby być zastosowane m.in. na dwóch nowych liniach tramwajowych: 13 i 23 – tłumaczy Krzysztof Świercz.
Zobacz też:
Obok pętli na Rogowskiej wybudowany został parking typu Park&Ride, który umożliwi mieszkańcom pozostawienie samochodu i udanie się w dalszą podróż tramwajem lub autobusem. Pętla na ul. Rogowskiej nabrała charakteru węzła przesiadkowego, bo niedaleko jest również stacja kolejowa Wrocław Nowy Dwór.
- Kiedyś na ul. Rogowskiej była pętla wyłącznie autobusowa. Dzisiaj mamy pętlę, gdzie mogą zatrzymywać się autobusy, jak i tramwaje – mówi rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w historii Wrocławia. Kosztuje blisko 390 mln zł, jest dofinansowana z Unii Europejskiej. Dzięki niej tramwaje i autobusy będą jeździć z pl. Orląt Lwowskich na Nowy Dwór.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?