Estakady na Psim Polu do przebudowy. Mają zyskać rowerzyści i piesi

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Estakady nad al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu czeka generalny remont. ZDiUM
Ogłoszono przetarg na opracowanie projektu remontu estakad w ciągu al. Jana III Sobieskiego. Zobacz, co ma się zmienić.

Estakady nad jedną z głównych arterii na północy Wrocławia czeka generalny remont. Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił przetarg na wykonanie projektu. W ramach planowanych prac na obydwu estakadach nad al. Jana III Sobieskiego mają zostać wyznaczone trasy pieszo - rowerowe. Oznacza to znaczne zwężenia jezdni.

Bliźniacze obiekty o długości blisko 340 metrów liczą już blisko 40 lat. Estakady w ciągu al. Jana III Sobieskiego umożliwiają swobodny przejazd nad torami linii kolejowej Kalety - Wrocław Mikołajów oraz nad ulicą Dobroszycką. Estakada zachodnia przenosi ruch wlotowy do miasta od strony Mirkowa, wschodnia - ruch w kierunku wyjazdu z miasta. Estakady były odnawiane w latach 90. ubiegłego wieku, ale ich stan techniczny pozostawia sporo do życzenia.

Zakres zaplanowanych prac remontowych obejmie konstrukcję estakad: przęsła, podpory, przyczółki, izolację, odwodnienie, dylatację, balustrady, bariery energochłonne. W ramach planowanych prac na obydwu estakadach zostaną wyznaczone trasy pieszo-rowerowe. Oznacza to, że jezdnie liczące obecnie ponad 11 metrów zostaną zwężone do 6 metrów kosztem ciągów dla rowerzystów i pieszych.

Zadanie byłoby realizowane z podziałem na dwa etapy. Najpierw miałaby być wyremontowana estakada zachodnia (kierunek ruchu Wrocław). W drugim etapie prace obejmą estakadę wschodnią (kierunek ruchu Warszawa). Prace projektowe mają rozpocząć się w drugiej połowie roku. Wykonawca będzie miał na to 12 miesięcy. Sam remont estakad mógłby się więc rozpocząć najwcześniej w 2023 roku.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ekoterroryzm, na tych wiaduktach nie potrzeba ścieżek rowerowych, tylko dorobienia pasa, czyli poszerzenia, a nie zwężenia jezdni. To jakieś świry planują te remonty. Zupełnie oderwany pomysł od rzeczywistości. Już dziś są korki, a będą hiperkorki!

d
dlugo_pis

wszelkie remonty bez pomyslu wiadukt na ul.chociebuskiej laczacy nowy dwor z kosmonautow czyli 30tys ludzi zamiast przerzucic przez tory kolejowe do balonowejurywa sie tam gdzie skonczyla sie 2wojna swiatowa...to samo kowalska...gdzie mercedes 3m volvo koelner i inni dalej stoja na przejezdzie kolejowym....bezsens wydawania kasy skoro nawet rowerem sie stoi...i gdzie tu sens i logika?

G
Gość
7 czerwca, 9:22, Max:

Coś nie chce mi się wierzyć, że będzie zwężenie w tym miejscu, skoro pod koroną bus pas nie będzie budowany kosztem kierowców. Tylko jak takimi wąskimi pasami będą jeździły ciężarówki ? Może rozbudują o pobocze dla ciągu pieszo rowerowego ?

Z ciężarówkami to władza ma najmniejszy problem. POstawią, dla ciężarówek zakaz wjazdu. Zakazy, nakazy, ograniczenia, zamknięcia, zwężenia sprzyjają znakomicie na samopoczucie władców naszego miasteczka. Sie rządzi, tak jak sie lubi! Motłoch won!

G
Gość

Co się dziwić skoro ruchem we Wrocławiu rządzi bezdomny kot wzięty z dworca i krasnoludki.

G
Gość

Kto to wymyślił? Ręce, witki i szczęka opada... Nieco wcześniej (bliżej centrum) jest wiadukt na Bora-Komorskiego z piękną ścieżką pieszo-rowerową (a drodze łączącej 2 osiedla). Tuż przy nim wiadukt specjalnie dla rowerów i pieszych (przy Piwnika Ponurego) .Tutaj mamy w sumie wiadukt "znikąd od nikąd" - typowa wylotówka z miasta dla samochodów). A nawet jeśli z Wilanowskiej ktoś chce jechać rowerem do centrum to ma spokojną ulicę Danuty Sędzikówny. Z drugiej strony jest Bierutowska, również znacznie bezpieczniejsza dla rowerzystów. Przejazd rowerowy lub ścieżka dla pieszych po wiadukcie to chyba tylko jako atrakacja dla trenujących" biegaczy i rowerzystów-wyczynowców :). Zdecydowanie kosztem kierowców. Dalej twórzmy korki i niebezpieczne zwężenia na łukach! "Nie otake Polske walczylyśmi" ;)

G
Gość
7 czerwca, 14:58, Gość:

Cholera jestem za obecną władzą Wrocławia.

Ale tu ktoś przesadził! Przecież to typowy ciąg samochodowy. Ilu pieszych i rowerzystów pojedzie górą po przebudowie? Skoro dołem maja tysiąc razy lepsze warunki i to tam należy jeszcze te warunki poprawić.

Zwężenie pasów do 3m spowoduje tylko konieczność ograniczenia prędkości. A koniecznością było i jest przebudowanie skrzyżowania z Wilanowską.

Czyli jesteś niezbyt mądry, skoro jesteś za obecną władzą Wrocławia i lepiej nie pisz dyrdymałów. Wiadomo, że estakady są do przebudowy bo kołowrót za wiaduktem przy wyjeździe do miasta z Psiego Pola jest skandaliczny. Ścieżki rowerowe są wystarczające.

G
Gość

Cholera jestem za obecną władzą Wrocławia.

Ale tu ktoś przesadził! Przecież to typowy ciąg samochodowy. Ilu pieszych i rowerzystów pojedzie górą po przebudowie? Skoro dołem maja tysiąc razy lepsze warunki i to tam należy jeszcze te warunki poprawić.

Zwężenie pasów do 3m spowoduje tylko konieczność ograniczenia prędkości. A koniecznością było i jest przebudowanie skrzyżowania z Wilanowską.

L
Litośći!!!

Proszę mi odpowiedzieć na pytanie?? Który przeciętny pieszy i rowerzysta wybierze długi podjazd pod wiadukt skoro ma elegancki przejazd ulicą Danuty Siedzikówny pod wiaduktem po płaskiej nawierzchni bez wzniesień. Na logikę/chłopski rozum. Wiadukt zostawcie w szerokości jak jest. Ciąg rowerowo pieszy uwzględnijcie w połączeniu ciągu ulicy Danuty Siedzikówny w całości w połączeniu do ul. Kiełczowskiej (na skróty przez teren oczyszczalni ///Debile którzy uniemożliwiają przekształcenie kawałka ziemi aby miasto mogło wybudować ciąg rowerowo pieszy, szkoda gadać/// - koło Netto wjazd na Kiełczowską). uwzględniając podziemne przejście pod Al. Sobieskiego przy stacji kolejowej Pasie-Pole do remontu na cywilizowane przejście podziemne uwzględniające standardy pochyleń dla wózków, inwalidów i cyklistów.

I to by miało sens. Stowarzyszenie Zmieniaj Zakrzów Wam wytłumaczy jak to widzimy. Ponadto!! Wreszcie wybudujcie drogę rowerową w ciągu Al. Jana Kochanowskiego. Dlaczego nikt do tej pory tego nie zauważył że tam nie ma ścieżki. Brak tej ścieżki jest utrudnieniem (Wąskim gardłem ) dla cyklistów jak i w efekcie dla aut (bo rowerzyści wbijają na dwupasmówkę) z Psiaka w dostępie do pl.Grunwaldzkiego i dalej. A tak zmieniając temat? Co wreszcie z tym basenem przy wilanowskiej się dzieje?? Kiedy zaczniecie go budować !! ??

G
Gość

Po co na Psim Polu szrokie drogi i wygodny dojazd ciężarówek do pobliskich zakładów przemysłowych? Takie udogodnienia są już przecież w Niemczech. Tu ludek bogobojny, cierpliwy, ojro mu nie potrzebne. PO/pe/da/łu/je sobie, popstryka na smarfonie, piwa się napije, zasiłek weźmie , potem pokrzyczy ***** *** i spać pójdzie.

M
Max

Coś nie chce mi się wierzyć, że będzie zwężenie w tym miejscu, skoro pod koroną bus pas nie będzie budowany kosztem kierowców. Tylko jak takimi wąskimi pasami będą jeździły ciężarówki ? Może rozbudują o pobocze dla ciągu pieszo rowerowego ?

P
Pytanie dnia ?

Już nie będę obrażać Prezydenta Miasta ?

ale mam pytanie ?

Wrocław to strefa przemysłowa ? tak czy nie ?

chce pan materiały i towary dowozić Rowerem ?

czy działa pan Jawnie na rzecz Niemieckiej Gospodarki ?

G
Gość

Opanujcie się, przecież trudno oczekiwać od arystokracji z chałupy, gdzie drzwi podpierano snopkiem, że jej poziom techniczny wyjdzie poza 2 rowerowe p e d a ł y. Oni jeszcze pamiętają pana dziedzica co to na bicyklu przejeżdżał swoje włości, prał po gębie parobków i szeroko korzystał z prawa pierwszej nocy.. I tak zachowuje się ta władza, grabi wszystko, co tylko się da, bo przecież przyjdą Niemcy i wygonią z powrotem w kresową dzicz. A tak, z dularami za pazuchą, te Sutryki, Patalasy, Dutkiewicze i inne Zdrojewskie będą się śmiać jak to inteligentów wykiwali.

O
Obywatel

Na środku trzeba ustawić parklety z kwiatami niech jeżdżą rowerami co z tego że w Polsce 5 miesięcy jest zimnych i deszczowych jak wejdą do jednego autobusu że 100 osób to się ogrzeją.

G
Gość

Kolejna dewastacja i marnowanie pieniędzy. Przecież tymi eskadami prawie nikt nie chodzi, a rowerzystów jeździ też niewielu.

G
Gość

No wreście po rządna ścieszka rowerowa tam! Stop blachosmrodom! #TYLKOROWER z #PARTIARAZEM!

Dodaj ogłoszenie