Duże zmiany i objazdy w MPK Wrocław. Sprawdź, które tramwaje i autobusy pojadą inaczej

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na placu Dominikańskim rusza kolejny etap remontu rozjazdów tramwajowych. Zmienią się trasy linii: 2, 3, 4, 5, 10 i 33.
Na placu Dominikańskim rusza kolejny etap remontu rozjazdów tramwajowych. Zmienią się trasy linii: 2, 3, 4, 5, 10 i 33. Pawel Relikowski / Polskapress
Udostępnij:
W weekend zmienią się trasy aż sześciu linii tramwajowych i dwóch linii autobusowych. Największe zmiany dotyczą tramwajów kursujących przez plac Dominikański w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu wymiany rozjazdów tramwajowych. Oprócz tego pojawi się nowy przystanek na trasie autobusowej K, zmieni się rozkład jazdy autobusów linii 345 i wydłużona została trasa autobusów linii 701.

W związku z rozpoczęciem w sobotę (13 listopada) prac związanych z wymianą rozjazdów na placu Dominikańskim od strony placu Społecznego, inaczej pojadą tramwaje linii:

  • 2,
  • 3,
  • 4,
  • 5,
  • 10
  • 33.

"Dwójka" w obu kierunkach będzie kursowała od Dworca Głównego przez ulicę Małachowskiego, Pułaskiego, plac Wróblewskiego, most Grunwaldzki do placu Grunwaldzkiego. Tramwaje linii 3 zostaną skrócone do przystanku "Park Staromiejski" przy skrzyżowaniu ulicy Teatralnej, Skargi i Wierzbowej. "Czwórka" oraz tramwaje linii 10 będą kursowały w obu kierunkach objazdem od placu Dominikańskiego przez Halę Targową, plac Bema, ulicę Sienkiewicza, Wyszyńskiego i Szczytnicką do placu Grunwaldzkiego.

Tramwaje linii 5 zostaną skierowane od Dworca Głównego przez ulicę Kołłątaja do przystanku "Park Staromiejski" przy skrzyżowaniu ulicy Teatralnej, Skargi i Wierzbowej. Tramwaje linii 33 zostaną kierowana objazdem w obu kierunkach od placu Orląt Lwowskich przez plac Legionów, ulicę Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego, plac Wróblewskiego do mostu Grunwaldzkiego,

Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 2 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii D na odcinku pl. Grunwaldzki – Krzyki – pl. Grunwaldzki. Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 4 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii D na odcinku pl. Grunwaldzki – Galeria Dominikańska – pl. Grunwaldzki. Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 10 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii D na odcinku pl. Grunwaldzki – Galeria Dominikańska – pl. Grunwaldzki oraz tramwajami linii 33 na odcinku pl. Grunwaldzki – Pilczyce – pl. Grunwaldzki.

Tradycyjnie pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować
wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem, a także wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu. Wymiana rozjazdów na placu Dominikańskim potrwa do czterech tygodni.

MPK Wrocław - Zmiany na trasie autobusów linii K

Od soboty 13 listopada zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek w trasie przejazdu autobusów linii K o nazwie "Mochnackiego" który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu ulicy Kamieńskiego i Mochnackiego. Przystanek będzie posiadał status przystanku "na życzenie".

Dodatkowo zostanie wprowadzona w trasie przejazdu autobusów linii K zmiana statusu przystanku autobusowego "Bezpieczna" który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu ulicy Obornickiej i Bezpiecznej z przystanku "na życzenie" na przystanek stały.

Zmiana rozkładu jazdy linii autobusowej 345

Na wniosek uczniów Liceum Ogólnokształcącego nr 2 im. Piastów Śląskich przy ulicy Parkowej. Od poniedziałku 15 listopada zostanie wprowadzona zmiana rozkładu jazdy autobusu linii 345 uwzględniająca przyspieszenie odjazdów trzech pierwszych kursów w godzinach 7:00-8:30. Z pętli przy Stadionie Olimpijskim autobus będzie odjeżdżał o godzinie 7:00, 7:30, 8:00 i kolejne kursy bez zmian zgodnie z obecnie obowiązującym rozkładem jazdy. Z przystanku "Bartoszowice" przy ulicy Bacciarellego autobus będzie odjeżdżał o godzinie 7:10, 7:40, 8:10 i kolejne kursy bez zmian zgodnie z obecnie obowiązującym rozkładem jazdy.

O wczoraj, czyli czwartku 11 listopada, wydłużono trasę linii autobusowej 701. Autobusy tej linii dojeżdżają teraz do przystanku „Hala Stulecia”.

W Puszczy Białowieskiej utonęło 21 żubrów

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
leonidaswro
Tramwaj to XIX-wieczny archaizm. Tramwaje powstały po to, aby podnieść komfort podróżowania po wyboistych ulicach, często brukowanych tzw. "kocimi łbami" . Dziś potrafimy kłaść równe nawierzchnie, zapewniające komfort podróżowania. Poza tym:

- transport szynowy jest bardzo łatwy do zakłócenia. Wystarczy, ze popsuje się jeden tramwaj a stoją wszystkie za nim, bez możliwości wyprzedzenia. Przy awarii sieci elektrycznej stoją wszystkie;

- budowa torów tramwajowych i ich utrzymanie są kosztowne a remonty powodują zakłócenia komunikacji miejskiej, czego właśnie doświadczamy;

- miejska komunikacja szynowa destrukcyjnie wpływa na miejską infrastrukturę: niszczy nawierzchnię dróg na pasach ruchu wspólnych dla tramwajów i samochodów. Ruch tramwajów wywołuje drgania niekorzystne dla obiektów infrastruktury miejskiej, zwłaszcza zabytków;

- linie trakcji elektrycznej generują szkodliwe dla człowieka pole elektromagnetyczne, a same przewody są wątpliwą ozdobą miasta;

- no i ekologia: napięcie w sieci musi być bez względu na to, czy tramwaj jedzie czy nie. To oznacza, że elektrownia cały czas dostarcza prąd, a elektrownie mamy węglowe... Nie bez znaczenia jest także hałas, jaki generują te pojazdy, zwłaszcza na rozjazdach.

Alternatywa? Autobusy hybrydowe, lub gorsze z rozwiązań- trolejbusy, które niestety posiadają wiele cech archaicznych tramwajów.
s
swe
Może ten kawał jest już stary ale usłyszałem go niedawno. Sutryk wsiada do taksówki i każe się wieźć na Psie Pole. Taksówkarz go rozpoznał i każe mu zawiązać oczy. Po przyjeździe na miejsce Sutryk pyta: dlaczego ? Abyś nie mógł Pan zamknąć kolejnej ulicy..

Czy nikt w tym mieście nie potrafi powstrzymać tego procederu ? Ile kosztują wrocławian ciągłe objazdy, przestoje ? Kolejne niby-inwestycje wydaja się mieć jeden cel..wydanie jak najwięcej pieniędzy. Zamiast inwestować w elektryczne autobusy buduje sie linie tramwajowe 4 metry od budynków, na ulicy, która nie była projektowana do takiego ruchu. Czy ktoś policzył ile kosztowałyby autobusy i poszerzenie Popowickiej w stosunku do kosztów zupełnie niepotrzebnej linii tramwajowej ?
J
Jj
Poyeby z MPK w ciągu 7 dni zmienili 4 razy 100 procent rozkładów tramwajowych. Paliwo papier samochody co2 roboczo godziny itp
N
Nn
Już przez 3 tyg nie będzie zmian tras bo za dużo jest zamkniętych skrzyżowań dla pojazdów szynowych.
N
Nn
A tzw 7 jeździła tylko tydzień czasu swoją trasą tyle pod niecenia.
S
Smerf maruda
12 listopada, 16:39, Sara Segal:

Pracuję na ul. Szewskiej. Mieszkam na Hallera. Remonty: Hallera, Szewska, pl. Dominikański. Zastępcze autobusy stoją w makabrycznych korkach, jestem zmuszona do chodzenia do pracy od ul.Teatralnej na Szewską przy Ossolineum, bo nie mam innego wyjścia. I cóż z tego, że mam imienny bilet wykupiony na wszystkie linie i poruszam się o kulach.

Trzeba było myśleć przy urnach wyborczych

S
Sara Segal
Pracuję na ul. Szewskiej. Mieszkam na Hallera. Remonty: Hallera, Szewska, pl. Dominikański. Zastępcze autobusy stoją w makabrycznych korkach, jestem zmuszona do chodzenia do pracy od ul.Teatralnej na Szewską przy Ossolineum, bo nie mam innego wyjścia. I cóż z tego, że mam imienny bilet wykupiony na wszystkie linie i poruszam się o kulach.
G
Gość
Jak zwykle remont torów bez remontu podtorza do instalacji podziemnych, więc za kilka lat powrót , bo podtorze pracuje .

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247
T
Tom aus Breslau
początek remontu Społecznego - i zaczyna się MASAKRA jakiej wrocławscy pasażerowie komunikacji miejskiej nie widzieli od czasów II wojny światowej...

Gratulacje dla decydentów i MPK!

ps. nawet w czasie wojny, jak wycofywali z jakiegoś rejonu tramwaje, to nie zostawiali tam po sobie ABSOLUTNEJ PUSTKI, jak to jest obecnie: z pl. Jana Pawła II aż do TGG (TJ. przystanku przed Magnolią) jadąc, a raczej IDĄC z centrum, nie masz ŻADNEGO autobusu - mieszkańcy i interesanci tych terenów mogą ten odcinek (2 km?) pokonać jedynie pieszo (wszystkie autobusy jadące tą trasą, odbijają wcześniej na Wrocławski Park Technologiczny.

- prawdziwe MIASTO PRZYSZŁOŚCI!
Dodaj ogłoszenie