Duże zmiany i objazdy w MPK Wrocław. Sprawdź, które tramwaje i autobusy pojadą inaczej

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na placu Dominikańskim rusza kolejny etap remontu rozjazdów tramwajowych. Zmienią się trasy linii: 2, 3, 4, 5, 10 i 33.
Na placu Dominikańskim rusza kolejny etap remontu rozjazdów tramwajowych. Zmienią się trasy linii: 2, 3, 4, 5, 10 i 33. Pawel Relikowski / Polskapress
W weekend zmienią się trasy aż sześciu linii tramwajowych i dwóch linii autobusowych. Największe zmiany dotyczą tramwajów kursujących przez plac Dominikański w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu wymiany rozjazdów tramwajowych. Oprócz tego pojawi się nowy przystanek na trasie autobusowej K, zmieni się rozkład jazdy autobusów linii 345 i wydłużona została trasa autobusów linii 701.

W związku z rozpoczęciem w sobotę (13 listopada) prac związanych z wymianą rozjazdów na placu Dominikańskim od strony placu Społecznego, inaczej pojadą tramwaje linii:

  • 2,
  • 3,
  • 4,
  • 5,
  • 10
  • 33.

"Dwójka" w obu kierunkach będzie kursowała od Dworca Głównego przez ulicę Małachowskiego, Pułaskiego, plac Wróblewskiego, most Grunwaldzki do placu Grunwaldzkiego. Tramwaje linii 3 zostaną skrócone do przystanku "Park Staromiejski" przy skrzyżowaniu ulicy Teatralnej, Skargi i Wierzbowej. "Czwórka" oraz tramwaje linii 10 będą kursowały w obu kierunkach objazdem od placu Dominikańskiego przez Halę Targową, plac Bema, ulicę Sienkiewicza, Wyszyńskiego i Szczytnicką do placu Grunwaldzkiego.

Tramwaje linii 5 zostaną skierowane od Dworca Głównego przez ulicę Kołłątaja do przystanku "Park Staromiejski" przy skrzyżowaniu ulicy Teatralnej, Skargi i Wierzbowej. Tramwaje linii 33 zostaną kierowana objazdem w obu kierunkach od placu Orląt Lwowskich przez plac Legionów, ulicę Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego, plac Wróblewskiego do mostu Grunwaldzkiego,

Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 2 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii D na odcinku pl. Grunwaldzki – Krzyki – pl. Grunwaldzki. Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 4 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii D na odcinku pl. Grunwaldzki – Galeria Dominikańska – pl. Grunwaldzki. Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 10 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii D na odcinku pl. Grunwaldzki – Galeria Dominikańska – pl. Grunwaldzki oraz tramwajami linii 33 na odcinku pl. Grunwaldzki – Pilczyce – pl. Grunwaldzki.

Tradycyjnie pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować
wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem, a także wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu. Wymiana rozjazdów na placu Dominikańskim potrwa do czterech tygodni.

MPK Wrocław - Zmiany na trasie autobusów linii K

Od soboty 13 listopada zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek w trasie przejazdu autobusów linii K o nazwie "Mochnackiego" który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu ulicy Kamieńskiego i Mochnackiego. Przystanek będzie posiadał status przystanku "na życzenie".

Dodatkowo zostanie wprowadzona w trasie przejazdu autobusów linii K zmiana statusu przystanku autobusowego "Bezpieczna" który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu ulicy Obornickiej i Bezpiecznej z przystanku "na życzenie" na przystanek stały.

Zmiana rozkładu jazdy linii autobusowej 345

Na wniosek uczniów Liceum Ogólnokształcącego nr 2 im. Piastów Śląskich przy ulicy Parkowej. Od poniedziałku 15 listopada zostanie wprowadzona zmiana rozkładu jazdy autobusu linii 345 uwzględniająca przyspieszenie odjazdów trzech pierwszych kursów w godzinach 7:00-8:30. Z pętli przy Stadionie Olimpijskim autobus będzie odjeżdżał o godzinie 7:00, 7:30, 8:00 i kolejne kursy bez zmian zgodnie z obecnie obowiązującym rozkładem jazdy. Z przystanku "Bartoszowice" przy ulicy Bacciarellego autobus będzie odjeżdżał o godzinie 7:10, 7:40, 8:10 i kolejne kursy bez zmian zgodnie z obecnie obowiązującym rozkładem jazdy.

O wczoraj, czyli czwartku 11 listopada, wydłużono trasę linii autobusowej 701. Autobusy tej linii dojeżdżają teraz do przystanku „Hala Stulecia”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
leonidaswro
Tramwaj to XIX-wieczny archaizm. Tramwaje powstały po to, aby podnieść komfort podróżowania po wyboistych ulicach, często brukowanych tzw. "kocimi łbami" . Dziś potrafimy kłaść równe nawierzchnie, zapewniające komfort podróżowania. Poza tym:

- transport szynowy jest bardzo łatwy do zakłócenia. Wystarczy, ze popsuje się jeden tramwaj a stoją wszystkie za nim, bez możliwości wyprzedzenia. Przy awarii sieci elektrycznej stoją wszystkie;

- budowa torów tramwajowych i ich utrzymanie są kosztowne a remonty powodują zakłócenia komunikacji miejskiej, czego właśnie doświadczamy;

- miejska komunikacja szynowa destrukcyjnie wpływa na miejską infrastrukturę: niszczy nawierzchnię dróg na pasach ruchu wspólnych dla tramwajów i samochodów. Ruch tramwajów wywołuje drgania niekorzystne dla obiektów infrastruktury miejskiej, zwłaszcza zabytków;

- linie trakcji elektrycznej generują szkodliwe dla człowieka pole elektromagnetyczne, a same przewody są wątpliwą ozdobą miasta;

- no i ekologia: napięcie w sieci musi być bez względu na to, czy tramwaj jedzie czy nie. To oznacza, że elektrownia cały czas dostarcza prąd, a elektrownie mamy węglowe... Nie bez znaczenia jest także hałas, jaki generują te pojazdy, zwłaszcza na rozjazdach.

Alternatywa? Autobusy hybrydowe, lub gorsze z rozwiązań- trolejbusy, które niestety posiadają wiele cech archaicznych tramwajów.
s
swe
Może ten kawał jest już stary ale usłyszałem go niedawno. Sutryk wsiada do taksówki i każe się wieźć na Psie Pole. Taksówkarz go rozpoznał i każe mu zawiązać oczy. Po przyjeździe na miejsce Sutryk pyta: dlaczego ? Abyś nie mógł Pan zamknąć kolejnej ulicy..

Czy nikt w tym mieście nie potrafi powstrzymać tego procederu ? Ile kosztują wrocławian ciągłe objazdy, przestoje ? Kolejne niby-inwestycje wydaja się mieć jeden cel..wydanie jak najwięcej pieniędzy. Zamiast inwestować w elektryczne autobusy buduje sie linie tramwajowe 4 metry od budynków, na ulicy, która nie była projektowana do takiego ruchu. Czy ktoś policzył ile kosztowałyby autobusy i poszerzenie Popowickiej w stosunku do kosztów zupełnie niepotrzebnej linii tramwajowej ?
J
Jj
Poyeby z MPK w ciągu 7 dni zmienili 4 razy 100 procent rozkładów tramwajowych. Paliwo papier samochody co2 roboczo godziny itp
N
Nn
Już przez 3 tyg nie będzie zmian tras bo za dużo jest zamkniętych skrzyżowań dla pojazdów szynowych.
N
Nn
A tzw 7 jeździła tylko tydzień czasu swoją trasą tyle pod niecenia.
S
Smerf maruda
12 listopada, 16:39, Sara Segal:

Pracuję na ul. Szewskiej. Mieszkam na Hallera. Remonty: Hallera, Szewska, pl. Dominikański. Zastępcze autobusy stoją w makabrycznych korkach, jestem zmuszona do chodzenia do pracy od ul.Teatralnej na Szewską przy Ossolineum, bo nie mam innego wyjścia. I cóż z tego, że mam imienny bilet wykupiony na wszystkie linie i poruszam się o kulach.

Trzeba było myśleć przy urnach wyborczych

S
Sara Segal
Pracuję na ul. Szewskiej. Mieszkam na Hallera. Remonty: Hallera, Szewska, pl. Dominikański. Zastępcze autobusy stoją w makabrycznych korkach, jestem zmuszona do chodzenia do pracy od ul.Teatralnej na Szewską przy Ossolineum, bo nie mam innego wyjścia. I cóż z tego, że mam imienny bilet wykupiony na wszystkie linie i poruszam się o kulach.
G
Gość
Jak zwykle remont torów bez remontu podtorza do instalacji podziemnych, więc za kilka lat powrót , bo podtorze pracuje .

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247
T
Tom aus Breslau
początek remontu Społecznego - i zaczyna się MASAKRA jakiej wrocławscy pasażerowie komunikacji miejskiej nie widzieli od czasów II wojny światowej...

Gratulacje dla decydentów i MPK!

ps. nawet w czasie wojny, jak wycofywali z jakiegoś rejonu tramwaje, to nie zostawiali tam po sobie ABSOLUTNEJ PUSTKI, jak to jest obecnie: z pl. Jana Pawła II aż do TGG (TJ. przystanku przed Magnolią) jadąc, a raczej IDĄC z centrum, nie masz ŻADNEGO autobusu - mieszkańcy i interesanci tych terenów mogą ten odcinek (2 km?) pokonać jedynie pieszo (wszystkie autobusy jadące tą trasą, odbijają wcześniej na Wrocławski Park Technologiczny.

- prawdziwe MIASTO PRZYSZŁOŚCI!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie