Budowa wydzielonej trasy dla autobusów na Jagodno. Mieszkańcy z długim objazdem
Wykonawca wydzielonego buspasa na Jagodno w najbliższych tygodniach będzie prowadził prace przy przebudowie sieci podziemnych i budowie układu dróg na skrzyżowaniu ul. Terenowej z ul. Bardzką i ul. Buforową. Spowoduje to znaczne utrudnienia w ruchu na Wojszycach.
Od piątku, 17 listopada, w godzinach wieczornych nie będzie można przejechać przez ul. Terenową na wysokości skrzyżowania z ul. Buforową i ul. Bardzką, przy rondzie Wolnej Ukrainy. Aby dostać się na Terenową od strony Buforowej, trzeba jechać długim ponad 2-kilometrowym objazdem przez ul. Lutosławskiego i Granitową. Jak informują Wrocławskie Inwestycje, planowane zakończenie prac na skrzyżowaniu Terenowej z Bardzką i Buforową to styczeń 2024 r.
Tak będzie biegł buspas na Jagodno. Kiedyś może pojedzie po nim obiecany tramwaj
Trasa na Jagodno będzie miała około 2,7 kilometra długości. Po drodze zaprojektowano 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy:
- ul. Bardzkiej (tu wykonawca rozpoczął już prace),
- ul. Terenowej,
- ul. Konduktorskiej,
- ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego),
- ul. Kopycińskiego.
Zobacz też:
Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla powstanie przy ul. Kajdasza.
- Obok wybudujemy park and ride dla 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów. Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj – opisuje trasę na Jagodno Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Podkreśla, że geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przyszłości w jej śladzie torowiska tramwajowego.
- Zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów. Podbudowa pod korytarz będzie już przygotowana pod obciążenia tramwajami – mówi.
Inwestycja kosztuje ponad 42 miliony złotych i jest dofinansowana z Polskiego Ładu.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?