Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór utknie? Nowe fakty

Andrzej Zwoliński, fot. Paweł Relikowski
Budowa TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu.
Budowa TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu. fot. Paweł Relikowski/Gazeta Wrocławska
Udostępnij:
Cztery firmy chcą kontynuować budowę trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej osiedle na Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Tyle złożyło oferty w przetargu dotyczącym wykonania odcinka TAT od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Na wybór będziemy musieli jeszcze poczekać, ale już teraz wiemy, że wszystkie zmieściły się w zakładanym na ten etap budżecie.

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę odcinka TAT – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej jesienią ubiegłego roku. Na realizację przeznaczono 17 miesięcy. Do przetargu stanęły cztery firmy: Pro-Tra Building, Budimex, Skanska i Strabag. Dziś dowiedzieliśmy się, że wszystkie zmieściły się w założonym budżecie – blisko 120 mln złotych. Co więcej zaoferowane przez nie kwoty są znacznie niższe i wahaj a się od 80 do blisko 100 mln złotych. Na to, która zostanie wybrana, będziemy musieli jeszcze poczekać.

Przedmiotem tego przetargu jest budowa kolejnego odcinka wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Chodzi o fragment od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Torowisko wytyczone będzie pomiędzy jezdnią ul. Robotniczej a parkingami biurowców przy ul. Strzegomskiej. Nad torami zostanie wybudowany nowy wiadukt tramwajowo-autobusowy. Dalej torowisko będzie poprowadzone w ciągu ulicy Strzegomskiej.

Postępowanie zakłada m.in. budowę układu drogowo-torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, budowę sieci trakcyjnej od pętli WPT do Rogowskiej, montażu sygnalizacji i informacji pasażerskiej. Zakres zamówienia obejmuje również budowę technicznej pętli w rejonie skrzyżowania Strzegomskiej i Rogowskiej, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z pętli w przypadku przyspieszenia realizacji dalszego odcinka.

Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór szybko posuwa się do przodu (widać to na najnowszych zdjęciach z placu budowy). Niedawno wprowadzono zmiany w organizacji ruchu i kursowaniu komunikacji miejskiej nie tylko na pl. Orląt Lwowskich, ale też na pobliskich skrzyżowaniach i ulicach.

Roboty na placu Orląt Lwowskich potrwają jeszcze mniej więcej do połowy maja. Intensywne prace przy budowie wiaduktu po którym pojedzie tramwaj i autobusy, a także nowych jezdni trwają też w rejonie ulic: Robotniczej i Strzegomskiej.

TAT to 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych. TAT mamy pojechać za trzy lata.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jurij Belous o definicji ludobójstwa

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

albo lepiej na lotnisko

G
Gosc2
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

24 kwietnia, 9:14, Gość:

nie jest to mozliwe gdyz petla bedzie obok dworca kolejowego na ul Zemskiej-Nowy dwor. Do Muchoboru malego-kto tam wogole mieszka-same galerie-trzeba by wiadukt nad Sleza i Torami kolejowymi.

No wlasnie o tym pisze, ze jesli bedzie glowna petla przy stacji kolejowej nie potrzebna jest druga petla (techniczna) na ogrodkach dzialkowych przy Strzegomskiej/Rogowskiej. Dwie petle na odcinku 2km. Pisalem o Muchoborze Wielkim nie Malym, na pewno mieszka tam wiecej osob niz na Jagodnie. A most nad Sleza od 2012 jest uzytkowany bez zezwolenia wiec dobrze byloby go przebudowac. Polecam poczytac szczegoly inwestycji.

G
Gość
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

nie jest to mozliwe gdyz petla bedzie obok dworca kolejowego na ul Zemskiej-Nowy dwor. Do Muchoboru malego-kto tam wogole mieszka-same galerie-trzeba by wiadukt nad Sleza i Torami kolejowymi.

G
Gość
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

piknie .Jak zostanie troche grosza to moze przyznaczyc w koncu na sciane akustyczna wzdluz tej przekletej AOW od ul Granicznej do Kuznik? Przeciez ryk calodobowy transportu wykancza mieszkancow Muchoboru, Nowego Dworu i Kuznik w sumie z 50 tys ludzi conajmiej. W Parku Tysiaclecia niemozliwe spacerowac....Prosimy

G
Gosc2

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

G
Gość

tytul niezbyt zrozumialy odnosnie tresci. Wszystko przeciez wg planu...

G
Gość
23 kwietnia, 19:05, Szczepanh:

tylko SKANSKA

Skanska już pokazała jak ich robota wygląda w Olsztynie. Dziękujemy, tu nie chcemy tego

S
Szczepanh

tylko SKANSKA

J
Jgw
23 kwietnia, 18:32, janusz brukowiecki:

i gdzie te 'nowe fakty' panie zwoliński?

Wal się członku, PZPR-niczej,vel PIS.

j
janusz brukowiecki

i gdzie te 'nowe fakty' panie zwoliński?

Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie