Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór utknie? Nowe fakty

Andrzej Zwoliński, fot. Paweł Relikowski
Budowa TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu. fot. Paweł Relikowski/Gazeta Wrocławska
Cztery firmy chcą kontynuować budowę trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej osiedle na Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Tyle złożyło oferty w przetargu dotyczącym wykonania odcinka TAT od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Na wybór będziemy musieli jeszcze poczekać, ale już teraz wiemy, że wszystkie zmieściły się w zakładanym na ten etap budżecie.

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę odcinka TAT – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej jesienią ubiegłego roku. Na realizację przeznaczono 17 miesięcy. Do przetargu stanęły cztery firmy: Pro-Tra Building, Budimex, Skanska i Strabag. Dziś dowiedzieliśmy się, że wszystkie zmieściły się w założonym budżecie – blisko 120 mln złotych. Co więcej zaoferowane przez nie kwoty są znacznie niższe i wahaj a się od 80 do blisko 100 mln złotych. Na to, która zostanie wybrana, będziemy musieli jeszcze poczekać.

Przedmiotem tego przetargu jest budowa kolejnego odcinka wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Chodzi o fragment od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Torowisko wytyczone będzie pomiędzy jezdnią ul. Robotniczej a parkingami biurowców przy ul. Strzegomskiej. Nad torami zostanie wybudowany nowy wiadukt tramwajowo-autobusowy. Dalej torowisko będzie poprowadzone w ciągu ulicy Strzegomskiej.

Postępowanie zakłada m.in. budowę układu drogowo-torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, budowę sieci trakcyjnej od pętli WPT do Rogowskiej, montażu sygnalizacji i informacji pasażerskiej. Zakres zamówienia obejmuje również budowę technicznej pętli w rejonie skrzyżowania Strzegomskiej i Rogowskiej, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z pętli w przypadku przyspieszenia realizacji dalszego odcinka.

Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór szybko posuwa się do przodu (widać to na najnowszych zdjęciach z placu budowy). Niedawno wprowadzono zmiany w organizacji ruchu i kursowaniu komunikacji miejskiej nie tylko na pl. Orląt Lwowskich, ale też na pobliskich skrzyżowaniach i ulicach.

Roboty na placu Orląt Lwowskich potrwają jeszcze mniej więcej do połowy maja. Intensywne prace przy budowie wiaduktu po którym pojedzie tramwaj i autobusy, a także nowych jezdni trwają też w rejonie ulic: Robotniczej i Strzegomskiej.

TAT to 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych. TAT mamy pojechać za trzy lata.

Przed nami rekordowa waloryzacja emerytur

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

albo lepiej na lotnisko

G
Gosc2
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

24 kwietnia, 9:14, Gość:

nie jest to mozliwe gdyz petla bedzie obok dworca kolejowego na ul Zemskiej-Nowy dwor. Do Muchoboru malego-kto tam wogole mieszka-same galerie-trzeba by wiadukt nad Sleza i Torami kolejowymi.

No wlasnie o tym pisze, ze jesli bedzie glowna petla przy stacji kolejowej nie potrzebna jest druga petla (techniczna) na ogrodkach dzialkowych przy Strzegomskiej/Rogowskiej. Dwie petle na odcinku 2km. Pisalem o Muchoborze Wielkim nie Malym, na pewno mieszka tam wiecej osob niz na Jagodnie. A most nad Sleza od 2012 jest uzytkowany bez zezwolenia wiec dobrze byloby go przebudowac. Polecam poczytac szczegoly inwestycji.

G
Gość
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

nie jest to mozliwe gdyz petla bedzie obok dworca kolejowego na ul Zemskiej-Nowy dwor. Do Muchoboru malego-kto tam wogole mieszka-same galerie-trzeba by wiadukt nad Sleza i Torami kolejowymi.

G
Gość
24 kwietnia, 8:12, Gosc2:

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

piknie .Jak zostanie troche grosza to moze przyznaczyc w koncu na sciane akustyczna wzdluz tej przekletej AOW od ul Granicznej do Kuznik? Przeciez ryk calodobowy transportu wykancza mieszkancow Muchoboru, Nowego Dworu i Kuznik w sumie z 50 tys ludzi conajmiej. W Parku Tysiaclecia niemozliwe spacerowac....Prosimy

G
Gosc2

Zamiast marnowac pieniadze na niepotrzebna petle techniczna w miejscu ogrodkow dzialkowych to lepiej pociagneliby ta trase w kierunku Muchoboru Wielkiego.

G
Gość

tytul niezbyt zrozumialy odnosnie tresci. Wszystko przeciez wg planu...

G
Gość
23 kwietnia, 19:05, Szczepanh:

tylko SKANSKA

Skanska już pokazała jak ich robota wygląda w Olsztynie. Dziękujemy, tu nie chcemy tego

S
Szczepanh

tylko SKANSKA

J
Jgw
23 kwietnia, 18:32, janusz brukowiecki:

i gdzie te 'nowe fakty' panie zwoliński?

Wal się członku, PZPR-niczej,vel PIS.

j
janusz brukowiecki

i gdzie te 'nowe fakty' panie zwoliński?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3