Dzięki temu systemowi maszyniści na bieżąco otrzymują informacje o tym, gdzie są inne pociągi, czy przejazdy kolejowe są zamknięte, gdzie obowiązują ograniczenia prędkości albo o innych przeszkodach na trasie.
Pilotaż systemu przeprowadzono na trasie Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna. Teraz PKP PLK ogłaszają, że testy przebiegły zgodnie z oczekiwaniami. – Pod koniec 2016 r. będą odbywać się dalsze testy, tym razem już na całym odcinku od Legnicy do Opola. Ich celem będzie sprawdzenie, czy wszystkie urządzenia zamontowane w ramach projektu prawidłowo współpracują z lokomotywą – mówi Marek Kroc, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Niebawem system ma zostać wdrożony na trasie z Gdańska do Warszawy, a docelowo na wszystkich liniach kolejowych w Polsce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?