Chodzi o działkę vis a vis IX LO, gdzie kiedyś był budynek drukarni. - Pod koniec kwietnia przeprowadziliśmy wspólnie z inwestorem wizję w terenie, aby oszacować uszkodzenia nawierzchni ulic: Wierzbowej, Oławskiej i Piotra Skargi na odcinkach przylegających do prowadzonej inwestycji. Chodziło też o uzgodnienie sposobu zabezpieczenia i naprawy tych uszkodzeń - wyjaśnia Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Po tym spotkaniu postanowiono, że rysy na nawierzchni na razie zostaną zalepione płynnym asfaltem, by zapobiec dalszym uszkodzeniom. Skanska zastosowała się do zaleceń ZDiUM już w zeszłym tygodniu. - Skanska jako inwestor na bieżąco będzie niwelować pęknięcia, a właściwą naprawą zajmie się w porozumieniu ze ZDiUM już po zakończeniu budowy biurowca - tłumaczy Artur Mamrot, lider projektu w firmie Skanska Property Poland.
Całkowicie swoje oblicze zmieni ul. Wierzbowa, gdzie pozapadaną kostkę brukową zastąpi równy asfalt.
Jak zapewniają zgodnie ZDiUM i Skanska, na razie żadne z powstałych uszkodzeń nie zagraża przejeżdżającym tamtędy samochodom czy spacerującym wrocławianom.
Już zaplanowano kolejne wspólne przeglądy fragmentów ulic: Piotra Skargi, Oławskiej i Wierzbowej. Mają być one przeprowadzone na przełomie października i listopada 2014 r. oraz w kwietniu 2015 r.
Znany wrocławski architekt Zbigniew Maćków przekonuje, że podczas prowadzenia takich inwestycji zdarzają się podobne sytuacje. - Wrocław to dość specyficzny teren, bo jest tu sporo podziemnych cieków wodnych. Grunty są specyficzne, ale nie oznacza to, że nie powinno się niczego budować. Potrzebny jest tylko właściwy nadzór tych prac - przekonuje Zbigniew Maćków.
Nie jest to pierwsza sytuacja w tym roku, gdy w trakcie prowadzenia inwestycji ulega zniszczeniu miejska infrastruktura.
W marcu ZDiUM alarmował, że sypie się most Trzebnicki we Wrocławiu. Chodniki na nim popękały i nadmiernie powiększyła się dylatacja (to celowo utworzona szczelina w konstrukcji, umożliwiająca przenoszenie obciążenia i odkształcanie).
Zdaniem urzędników, nagłe pogorszenie stanu przeprawy spowodowało pogłębianie Odry. Na razie nie ma decyzji o naprawie. ZDiUM prowadzi w tej sprawie ustalenia z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?