Zakaz wjazdu dla prywatnych przewoźników. Tak wygląda promowanie transportu zbiorowego po wrocławsku

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Nowe znaki zablokowały wjazd autobusów na przystanek. Wkrótce nieco je przesunięto, ale wciąż utrudniają życie pasażerom oraz przewoźnikom
Nowe znaki zablokowały wjazd autobusów na przystanek. Wkrótce nieco je przesunięto, ale wciąż utrudniają życie pasażerom oraz przewoźnikom Marcin Kruk
Udostępnij:
Wrocławski urząd miejski zakazał wjazdu autobusom prywatnych przewoźników. Ci, żeby dojechać teraz do przystanku dokładają kilometrów i tracą czas. Przedsiębiorcy zastanawiają się, czy tak wygląda promowanie transportu zbiorowego po wrocławsku i wątpią, czy w ten sposób władze miasta przekonają kogokolwiek do przesiadki z prywatnego samochodu do autobusu.

Zakaz wjazdu autobusów w rejon ograniczony ulicami Dyrekcyjną, Hubską, Glinianą i Borowską utrudnia pasażerom korzystanie z komunikacji zbiorowej, a przewoźnikom pracę. Przy ul. Dawida są przystanki, z których od lat korzystają prywatni przewoźnicy autobusowi kursujący pomiędzy Wrocławiem i bliższymi oraz dalszymi powiatami województwa dolnośląskiego.

Zmiana organizacji ruchu. Zakaz wjazdu dla autobusów, z wyjątkiem tych miejskich

Niedawno Wydział Inżynierii Miejskiej wrocławskiego urzędu miasta zmienił organizację ruchu w tym rejonie ustawiając znaki B-3a oznaczające zakaz ruchu autobusów. Pod znakami znalazły się tabliczki dopuszczające ruch autobusów miejskich. Nieco później miasto przesunęło trochę znaki, dzięki czemu w ogóle możliwy jest wjazd i wyjazd z przystanku bez konieczności nawracania na ulicy, przy której zatrzymują się busy i autobusy.

- Obsługa wspomnianych przystanków odbywa się teraz od strony ul. Dyrekcyjnej. Znak zakazu B-3a, który był umieszczony bezpośrednio za skrzyżowaniem ul. Dyrekcyjnej z ul. Joannitów został przeniesiony w głąb ul. Joannitów, za skrzyżowaniem z ul. Dawida - tłumaczy Elżbieta Maciąg z wrocławskiego WIM-u i dodaje, że nowa organizacja ruchu ma wszystkie wymagane opinie i zatwierdzenia.

Nowa organizacja ruchu nie podoba się przewoźnikom korzystającym z przystanków na ul. Dawida, którzy podkreślają, że ich autobusami dociera do Wrocławia wielu pasażerów. Uważają, że dzięki temu liczba samochodów osobowych codziennie wjeżdżających do Wrocławia jest mniejsza, co poprawia sytuację komunikacyjną w mieście. Zmiana organizacji ruchu nie była z nimi konsultowana, a samą decyzję wprowadzającą nowe oznakowanie oceniają negatywnie:

- Ma ona charakter dyskryminujący i uniemożliwia świadczenie usług na mocy urzędowo wydanych zezwoleń i potwierdzeń Gminy Wrocław na korzystanie z przystanków na ul. Dawida - wskazują przedsiębiorcy.

Autobusy muszą nadkładać drogi

Możliwość dojazdu wyłącznie od ul. Dyrekcyjnej powoduje, że wiele autobusów, szczególnie wjeżdżających do Wrocławia od południa, musi objechać cały kwartał, żeby przez ul. Suchą i Joannitów móc dostać się do przystanków. Przez to robią więcej kilometrów, co przekłada się na większą emisję spalin, wyższy koszt przejazdu trasy oraz wydłużenie czasu przejazdu.

- Musimy nadrabiać dużo kilometrów. Wydłuża się czas podróży dla klientów. Mamy też czas przyznany w pozwoleniu przez marszałka. Jeśli komuś to przeszkadza, to może niech zamkną dla autokarów turystycznych, ale niech puszczą komunikację - mówi Wojciech Tokarz, właściciel jednej z firm przewozowych korzystających z przystanków na ul. Dawida.

Wydział Inżynierii Miejskiej informuje, że ulice Dawida, Gajowa i Joannitów są w strefie uspokojonego ruchu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h i skrzyżowaniami równorzędnymi. - Ze względu na lokalny charakter tych ulic nie powinny być one penetrowane przez ruch ciężarowy czy autobusowy. Problem ten zgłaszała do nas również Rada Osiedla. Dlatego też wdrożyliśmy projekt nowej organizacji ruchu na ul. Dawida - przekonuje Elżbieta Maciąg z wrocławskiego WIM-u.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jurij Belous o definicji ludobójstwa

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
12 stycznia, 14:11, Gość:

Brawo pani urbanek. Kolejną "mądra". decyzja...

Tak samo mądra jak montaż przeszkód niszczących zawieszenie koło Lecrerca... Kiedy ją w końcu ktoś wywali z urzędu?

Gajowicka (koło grochowej) od wielu lat prosi się o remont. Ale na głupoty kasa jest

12 stycznia, 14:18, Gość:

Nie da się zapierdallać po Gajowickiej

Po Glinianej tez nie bo jakieś przystanki wiedeńskie starym babom wsiadającym do tramwaju narobili.

precz z pieszymi

Wywalić Urbanek za szykanowanie kierowców

Zlikwidować wszystkie progi i zakazy

12 stycznia, 19:00, Remint:

Sam jesteś starym zgredem c w e l u c h u. Przystanki są dla mieszkańców p i e r d z i e l u, a co, co d u p a przyrosła im do auta, nie są tu mile widziani. Możecie sobie jeździć po AOW I nie wjeżdżać do miasta. Pracujcie na swoich wsiach, na swoich polach uprawnych. Nara, śmieciu.

Skończyłeś chłopcze?

To spuść wodę.

G
Gość
Wrocławiem rządzą kretyni bez kompetencji
G
Gość
12 stycznia, 12:10, Gość:

Czy tylko ja widzę, że (na zdjęciu nr 1) TAXI stoi zaparkowane w miejscu nieprzeznaczonym do parkowania i postoju taksówek?

12 stycznia, 12:21, Gość:

Tak... Tak właśnie wygląda promowanie parkowania na chodniku przez Gazetę Wrocławską :) Pełne przyzwolenie i zachęta dla społeczeństwa, że w tym rejonie możesz spokojnie zostawić autko na chodniku.

12 stycznia, 12:32, Gość:

Ukarać kierowcę busa i złotówę za parkowanie w odległości mniejszej niż 10 m od zebry.Piesi mają teraz chyba 1500 zł za wychodzenie na jezdnie zza przeszkody.

Czyli przez te busy pieszy ma nadkładać "kilometry" i iść drugą strona Dyrekcyjnej?

To musiałby wrócić prawie do wiaduktu przy Hubskiej i tam przejść na stronę stacji benzynowej po czym wrócić pod Galerię

Dlaczego gazeta obcięła literkę J w rejestracji chama taxi DW267[wulgaryzm] ?

12 stycznia, 13:45, Gość:

To złotówa zaparkował w zoo? Wam to chyba wszystkim odje bało. Zamiast zmusić bandę z ratusza żeby zaczęła rozwiązywać problemy komunikacyjne w mieście to będziecie się wzajemnie obszczekiwać. To, że tak sobie jeżdżą, parkują to jest wina WIM i pani Elżbiety. Bo najpierw trzeba było pomyśleć a potem robić a nie odwrotnie. Przecież nie jest winą kierowcy że np. we Wrocławiu pod światłami stoi się na środku skrzyżowania.

12 stycznia, 14:20, Gość:

To już wolno wjeżdżać na skrzyżowanie jak nie ma możliwości zjazdu?

Kiedy zmienili kodeks?

Chyba coś ściemniasz

To znaczy we Wrocławiu wolno. Tutaj kierowcy jeżdżą "inaczej" niż w całej Polsce. Wrocław to stan umysłu. Poza tym większość znalazła prawko w chipsach. Wystarczy poobserwować zachowania kierowców jak wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna - wtedy piekny teatrzyk debili za kierownicą. Wrocławscy kierowcy myślą, że prowadzenie samochodu polega tylko na wciskaniu [obraźliwe]u gazu :D i jest świetnym miejscem na prowadzenie rozmów przez telefon itd

G
Gość
Mogliby pousuwać te nieprawidłowo zaparkowane auta ... po prawej stronie ... z tym białemu MB na czele .... i autobusy by się zmieściły ... ale NIE ... dziwne to promowanie komunikacji Publicznej ... Gdzie Straż Miejska !!! Za parkowanie 500 PLN mandacik teraz tam 5 tys. PLN "leży na chodniku".
G
Gość
Ulica dwukierunkowa .... no jak widać 2 autobusy to tam się nie zmieściły. Aby innym nie uprzykrzać życia blokowaniem ulicy ... postawili zakaz tym co blokują ją.
R
Remint
12 stycznia, 14:11, Gość:

Brawo pani urbanek. Kolejną "mądra". decyzja...

Tak samo mądra jak montaż przeszkód niszczących zawieszenie koło Lecrerca... Kiedy ją w końcu ktoś wywali z urzędu?

Gajowicka (koło grochowej) od wielu lat prosi się o remont. Ale na głupoty kasa jest

12 stycznia, 14:18, Gość:

Nie da się zapierdallać po Gajowickiej

Po Glinianej tez nie bo jakieś przystanki wiedeńskie starym babom wsiadającym do tramwaju narobili.

precz z pieszymi

Wywalić Urbanek za szykanowanie kierowców

Zlikwidować wszystkie progi i zakazy

Sam jesteś starym zgredem c w e l u c h u. Przystanki są dla mieszkańców p i e r d z i e l u, a co, co d u p a przyrosła im do auta, nie są tu mile widziani. Możecie sobie jeździć po AOW I nie wjeżdżać do miasta. Pracujcie na swoich wsiach, na swoich polach uprawnych. Nara, śmieciu.

G
Gość
12 stycznia, 16:31, Dworzec autobusowy:

Ta sytuacja która jest we Wrocławiu jest tragiczna - przez galerię handlową miasto zostało pozbawione dworca autobusowego!!!! Nalezy zrobic strajk i pisac petycje do władz miasta kiedy zamierzają wybudować dworzec autobusowy nie dla wybrańców czyli Polbusa tylko dla wszystkic przewożników!!!!!!!! Jeżdze do Gniezna i musze powiedzieć że ostatnio miasto wyremontowało tam dworzec autobusowy przy dworcu PKP i co wielkościa nie rózni sie od tego w galeri handlowej a skala miasta nieporywnywalna. Była możliwość stworzenia centrum przesiadkoweo grzie byłby to wezeł łaczocy PKP PKS i MPK ale miasto pr[wulgaryzm]o sprawę i mamy sklepy!!!!!! TRAGEDIA i wstyd żeby takie miasto jak Wrocław nie miało takiego centrum komunikacyjnego!!!!!!!!!

Nigdy nie wybudują, ponieważ obsługa komunikacji międzygminnej i międzynarodowej nie jest zadaniem Wrocławia, tylko marszałka. Strajkuj i pisz petycje, ale do innego adresata.

Z
Zamknij się KURWO!
12 stycznia, 14:11, Gość:

Brawo pani urbanek. Kolejną "mądra". decyzja...

Tak samo mądra jak montaż przeszkód niszczących zawieszenie koło Lecrerca... Kiedy ją w końcu ktoś wywali z urzędu?

Gajowicka (koło grochowej) od wielu lat prosi się o remont. Ale na głupoty kasa jest

12 stycznia, 14:18, Gość:

Nie da się zapierdallać po Gajowickiej

Po Glinianej tez nie bo jakieś przystanki wiedeńskie starym babom wsiadającym do tramwaju narobili.

precz z pieszymi

Wywalić Urbanek za szykanowanie kierowców

Zlikwidować wszystkie progi i zakazy

J/w

G
Gość
12 stycznia, 13:56, Gość:

A taki piękny i pasujący wszystkim był plac PKS - obecny horror Vroclawia

Ponoć wiceprezydent wziął za to w łapę.

Uwłaszczyło się kierownictwo POLBUSA na terenie i sprzedali działkę za 50 mln .

mieli się czym dzielić z ratuszem

A Dutkiewicz Dworzec PKS chciał przenieść pod Stadion na Maślicach.

Złodzieje.

Pracownicy POLBUSA byli nieświadomi że będą tam budować galerię.

Zapewne skupili za grosze a potem cała kasę wzięli dla siebie

Kiedyś chciałem uporządkować burdeel przy budowie Sky Towoer.

Jeden z urzędników UM mówi mi abym się nie wpieprzał Adamskiemu bo on ma nad tą budową pieczę i nic się nie da zrobić.

Tak samo Adamki forsował budowę Vroclawi w najbardziej zakorkowanym miejscu miasta

Potem Dutkiewicz wchodził w tyłek Niemcom ze stadionem i bali się ze nie wyrobią się z remontem Dworca i Suchej to zrezygnowali z puszczenia Suchą tramwaju a węzeł przesiadkowy przenieśli na Borowską.

Czy naprawdę tak trudno ustalić skąd zarząd miasta ma pieniądze ?

Złodzieje

G
Gość
12 stycznia, 12:10, Gość:

Czy tylko ja widzę, że (na zdjęciu nr 1) TAXI stoi zaparkowane w miejscu nieprzeznaczonym do parkowania i postoju taksówek?

W całym mieście tak parkują.Najczęściej wieczorami na deptaku na Szewskiej albo pod Heliosem

G
Gość
12 stycznia, 12:10, Gość:

Czy tylko ja widzę, że (na zdjęciu nr 1) TAXI stoi zaparkowane w miejscu nieprzeznaczonym do parkowania i postoju taksówek?

12 stycznia, 12:21, Gość:

Tak... Tak właśnie wygląda promowanie parkowania na chodniku przez Gazetę Wrocławską :) Pełne przyzwolenie i zachęta dla społeczeństwa, że w tym rejonie możesz spokojnie zostawić autko na chodniku.

12 stycznia, 12:32, Gość:

Ukarać kierowcę busa i złotówę za parkowanie w odległości mniejszej niż 10 m od zebry.Piesi mają teraz chyba 1500 zł za wychodzenie na jezdnie zza przeszkody.

Czyli przez te busy pieszy ma nadkładać "kilometry" i iść drugą strona Dyrekcyjnej?

To musiałby wrócić prawie do wiaduktu przy Hubskiej i tam przejść na stronę stacji benzynowej po czym wrócić pod Galerię

Dlaczego gazeta obcięła literkę J w rejestracji chama taxi DW267[wulgaryzm] ?

12 stycznia, 13:45, Gość:

To złotówa zaparkował w zoo? Wam to chyba wszystkim odje bało. Zamiast zmusić bandę z ratusza żeby zaczęła rozwiązywać problemy komunikacyjne w mieście to będziecie się wzajemnie obszczekiwać. To, że tak sobie jeżdżą, parkują to jest wina WIM i pani Elżbiety. Bo najpierw trzeba było pomyśleć a potem robić a nie odwrotnie. Przecież nie jest winą kierowcy że np. we Wrocławiu pod światłami stoi się na środku skrzyżowania.

To już wolno wjeżdżać na skrzyżowanie jak nie ma możliwości zjazdu?

Kiedy zmienili kodeks?

Chyba coś ściemniasz

G
Gość
12 stycznia, 14:11, Gość:

Brawo pani urbanek. Kolejną "mądra". decyzja...

Tak samo mądra jak montaż przeszkód niszczących zawieszenie koło Lecrerca... Kiedy ją w końcu ktoś wywali z urzędu?

Gajowicka (koło grochowej) od wielu lat prosi się o remont. Ale na głupoty kasa jest

Nie da się zapierdallać po Gajowickiej

Po Glinianej tez nie bo jakieś przystanki wiedeńskie starym babom wsiadającym do tramwaju narobili.

precz z pieszymi

Wywalić Urbanek za szykanowanie kierowców

Zlikwidować wszystkie progi i zakazy

G
Gość
Brawo pani urbanek. Kolejną "mądra". decyzja...

Tak samo mądra jak montaż przeszkód niszczących zawieszenie koło Lecrerca... Kiedy ją w końcu ktoś wywali z urzędu?

Gajowicka (koło grochowej) od wielu lat prosi się o remont. Ale na głupoty kasa jest
G
Gość
12 stycznia, 12:56, Gość:

Panie Kruk o co chodzi w artykule?

Z której strony był dojazd zanim przesunięto znak i z której jest dojazd po przesunięciu znaku?

Tak to napisane jakby źle postawiono znak i wcześniej nie dało się dojechać z żadnej strony

Artykuł nie wyjaśnia czy Dawida i Joannitów zamknięto w dwóch kierunkach więc należy przypuszczać, że którąś z tych ulic dało się dojechać a zamknięty był dojazd od to przeczy tezom artykułu o zamykaniu SUR. Zatem to bardzo niechlujne dziennikarstwo bo ktoś był na miejscu porobił foty ale foty nie koresponduję z tekstem bo pokazują znaki na kierunkach wyjazdowych a nie dojazdowych.

Trudno zatem pojąć czy wstrzymano ruch autobusów na obu kierunkach tych ulic, czy na jednym.

Jak na obu o artykuł powinien podnieść że pomyłkowo postawiono znak na Joanitów jeszcze przed Dawida więc nie wiadomo czy zawiniła firma znakarska czy był błąd w projekcie.

Jak ocenić działania miasta jak relacja jest chaotyczna czy wręcz absurdalna bo jeśli zamknięto całkowicie dojazd to dlaczego pisze się o nakładaniu kilometrów?

12 stycznia, 13:06, Gość:

Wydłużono przymusowo trasę autobusów komunikacji podmiejskiej, powodując wydłużenie dojazdu do pracy dla korzystających z niej ludzi. Teraz dotarło, czy jeszcze chcesz tak bez sensu p*erdolić jak poprzednio, byle tylko każdy widział, jaki jesteś ętelegętny i jak sratyrycznie punktujesz nieistniejące wady tego jasnego i zrozumiałego artykułu?

Nie można żadnej trasy przymusowo wydłużyć bo ona jest doprecyzowana we wniosku po koncesję do marszałka województwa.

Znaczy się jeździli nielegalnie po osiedlu aby skrócić trasę o 300m?

To jak mieli dofinansowanie do utrzymania linii bo PIS wprowadził zdaje się 1zł do kilometra to powinni im teraz kazać zwracać pieniądze za skracanie trasy

G
Gość
12 stycznia, 12:10, Gość:

Czy tylko ja widzę, że (na zdjęciu nr 1) TAXI stoi zaparkowane w miejscu nieprzeznaczonym do parkowania i postoju taksówek?

12 stycznia, 12:21, Gość:

Tak... Tak właśnie wygląda promowanie parkowania na chodniku przez Gazetę Wrocławską :) Pełne przyzwolenie i zachęta dla społeczeństwa, że w tym rejonie możesz spokojnie zostawić autko na chodniku.

12 stycznia, 12:32, Gość:

Ukarać kierowcę busa i złotówę za parkowanie w odległości mniejszej niż 10 m od zebry.Piesi mają teraz chyba 1500 zł za wychodzenie na jezdnie zza przeszkody.

Czyli przez te busy pieszy ma nadkładać "kilometry" i iść drugą strona Dyrekcyjnej?

To musiałby wrócić prawie do wiaduktu przy Hubskiej i tam przejść na stronę stacji benzynowej po czym wrócić pod Galerię

Dlaczego gazeta obcięła literkę J w rejestracji chama taxi DW267[wulgaryzm] ?

12 stycznia, 13:45, Gość:

To złotówa zaparkował w zoo? Wam to chyba wszystkim odje bało. Zamiast zmusić bandę z ratusza żeby zaczęła rozwiązywać problemy komunikacyjne w mieście to będziecie się wzajemnie obszczekiwać. To, że tak sobie jeżdżą, parkują to jest wina WIM i pani Elżbiety. Bo najpierw trzeba było pomyśleć a potem robić a nie odwrotnie. Przecież nie jest winą kierowcy że np. we Wrocławiu pod światłami stoi się na środku skrzyżowania.

Zaparkował na chodniku blokując go całkowicie i poszedł się nachlać

Co jest złego że usunęli ludziom spod okien jakieś stare rzęchy na dieslach?

Dworzec jest na rogu z Dyrekcyjna to dlaczego Dyrekcyjną nie można dojechać?

Potrzebowałem tam w zeszłym tygodniu podjechać do apteki to nie było gdzie stanąć bo wszytko zastawione

Wywalić wszystkie auta i dac 10 minut max na parkowanie pod sklepami

Tam jest sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym i jak osoba kontuzjowana ma parkować np w Galerii i kuśtykać kilometr po ortezę ?

Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie