Wrocław - Warszawa w 3h 42 minuty Pednolino. Pod warunkiem, że skład dostanie pozwolenia

Marcin Walków
Pendolino z Wrocławia do Warszawy będzie się zatrzymywać tylko w Opolu, Lublińcu (jedna para) i Częstochowie
Pendolino z Wrocławia do Warszawy będzie się zatrzymywać tylko w Opolu, Lublińcu (jedna para) i Częstochowie Paweł Relikowski
Pociągiem Pendolino pojedziemy z Wrocławia do Warszawy pięć razy dziennie. Tyle połączeń PKP Intercity wpisało do projektu nowego rozkładu jazdy. Wejdzie on w życie 14 grudnia. Czas podróży wyniesie 3 godziny i 41 minut. i skróci się o półtorej godziny. Jednak by tak się stało pociągi typu Pendolino muszą do grudnia tego roku otrzymać odpowiednie pozwolenia na kursowanie po polskich torach. A z tym może być problem.

Pendolino, jako pociąg EIC Premium, wyjedzie z Wrocławia o godz.: 5.18 (nie kursuje w niedziele), 6.18, 11.18, 16.18 i 18.49, w drogę powrotną zaś o godz.: 6.20, 8.20, 13.20, 16.20 i 18.20 (nie kursuje w soboty). Do tych informacji dotarł portal "Rynek Kolejowy".

CZY PENDOLINO OTRZYMA DO GRUDNIA ODPOWIEDNIE POZWOLENIA? ZOBACZ FILM

Najszybciej w historii
Przewidziany w nowym rozkładzie czas przejazdu to 3 godziny i 41 minut lub 3 godziny i 42 minuty (do Warszawy Wschodniej), co potwierdza informacje, które podawaliśmy już w kwietniu tego roku. Większość wrocławian wysiada jednak zapewne na dworcu Warszawa Centralna, więc de facto ich podróż będzie jeszcze krótsza - o około 10 minut.

W tej chwili pokonanie pociągiem TLK dystansu do Warszawy zajmuje około 7 godzin. Pociągami EIC - nieco ponad 5.
- Podróż ze stolicy Dolnego Śląska do Warszawy skróci się aż o 1,5 godziny. Będzie to najlepszy w historii czas przejazdu na tej trasie - zapowiada Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W przyszłym roku ten czas może skrócić się o kolejne 10 minut. Będzie to możliwe dzięki przebudowie kolejowej obwodnicy Górnego Śląska. Wykorzysta ona Centralną Magistralę Kolejową i zmodernizowany odcinek między Wrocławiem i Opolem.

Między Opolem a Centralną Magistralą Kolejową powstaje tzw. proteza koniecpolska. Na odcinku między Opolem a miejscowością Fosowskie pociągi pojadą z prędkością do 140 km/godz, dalej do stacji Włoszczowa pojadą z prędkością 120 km/godz. Zaś z Włoszczowej do Warszawy Centralną Magistralą Kolejową z prędkością nawet 200 km/godz.

Remont trasy Opole - Koniecpol objął 150 km torów, 32 perony, blisko 130 mostów i wiaduktów, a także 75 przejazdów kolejowych. Wymieniono również trakcję i słupy służące do jej podtrzymywania.

Pendolino jak samolot
Superszybkie pociągi to niejedyna rewolucja, która czeka nas od grudnia na kolei. Z nowym rozkładem jazdy PKP Intercity wprowadzi dynamiczny system sprzedaży biletów znany z linii lotniczych, stosowany również u niektórych przewoźników autobusowych.

Cena nie będzie już zależna od ilości kilometrów, ale od relacji i jej popularności wśród pasażerów. W praktyce im wcześniej zostanie kupiony bilet, tym będzie on tańszy. Ile zatem będzie kosztować bilet na pociąg Pendolino do stolicy? - Szacujmy, że cennik EIC Premium rozpoczynać się będzie od 49 zł - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Partyjniak

O, jakiś kolejny aparatczyk goryla, co rozdaje mu ulotki i robi dobry pijar.

P
Pendolino

3 godz.40 minut trwa lot z Frankfurtu na Gran Canarie-3800 km.

D
DWR

ICE z Frankfurtu nad Menem do Köln -200 km jedzie 60 minut.

W
Wit

Są osoby, które musza podczas podróży pracowac na kompie i to dla nich sa podróże samolotem i pociągiem. Pytanie jest takie, czy jest już w Polsce wystarczajaco dużo takich osób,żeby zapełniac te składy. Osobiście wątpie.

G
Gość

Albo zwrócic bilet. Nie ma rzeczy idealnych.

x
x

BUUUUHAHAHA z Berlin ado Hannover-u jedzie się szybka koleją godzine! (60min!) - pociąg jedzie 250km/h!!

o
obik

Jeśli cena będzie w okolicach 150-200 zł to jadąc w dwie osoby moim samochodem który pali jak smok będzie mi i wygodniej, i podobnie szybko. Także dziękuje za taką ofertę...

Ł
Łowca kłamstw

W którym roku? Ja wiem o czasie 4:54. Szybciej wg mojej wiedzy nigdy nie było, a jeśli było to wskaż w którym rozkładzie.

h
havranek

Co nie zmienia faktu, że pendolino i tak będzie nową jakością w Polsce, a czas przejazdu będzie konkurencyjny z czasem przelotu (licząc razem z odprawą i transportem między lotniskami a centrami). Osobiście uważam, że zaniechanie budowy "linii Y" to gigantyczny błąd. Nie jest prawdą, że nie byłoby Polski na tę linię stać, co można łatwo udowodnić na przykładzie 10 mld zł "utopionych" w remont linii kolejowej nr 9 Warszawa-Gdańsk.

W
Woj

Smutne to

N
Nie 1,50h tylko 2,30

i nie 20 lat temu, tylko 22 lata temu.
Nadal znacznie lepiej niż "pendolino"

A
Administrator

To jest wątek dotyczący artykułu Wrocław - Warszawa w 3h 42 minuty Pednolino. Pod warunkiem, że skład dostanie pozwolenia

v
vb

zamiast remontować najkrótszą linię przez Łódź POlityczną decyzją zrobiono dobrze opolskiemu i jest jak jest- nie ma żadnej rewelacji, bo do pokonania są dodatkowe km . Ponadto tak patologiczne rozwiązanie powoduje, że na jednej CMK "wiszą" Wrocław, Katowice i Kraków i jak tam się coś stanie to połączenia nie ma nikt.

h
havranek

To szybciej niż dzisiejsze TGV na najszybszym odcinku swojej sieci, czyli między stacjami Champagne-Ardenne TGV i Lorraine TGV. To najnowsza francuska linia dużych prędkości i na tym odcinku prędkość handlowa wynosi 271,8 km/h. Czasu podanego przez Ciebie nie chce mi się srawdzać, natomiast odległość między Sevillą i Madrytem wynosi 471 km (nie 520 km). Więc jak już coś piszesz to przynajmniej sprawdź, a nie piszesz bzdury.

M
MoistVonLipwig

Marketingowe pierdu, pierdu... Tak naprawdę głupimi autokarami (nie będę robił nikomu reklamy) jedzie się 5 h za raptem 35-45 zł, więc oferta PKP, to żadna łaska. Ceny realne pewnie będą ok 100 zł więc rynku nie podbiją. Ciekawe, że przed wojną pociągi jeździły szybciej bez specjalnych torów i pendolino...

Dodaj ogłoszenie