Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław - Warszawa w 3h 42 minuty Pednolino. Pod warunkiem, że skład dostanie pozwolenia

Marcin Walków
Pendolino z Wrocławia do Warszawy będzie się zatrzymywać tylko w Opolu, Lublińcu (jedna para) i Częstochowie
Pendolino z Wrocławia do Warszawy będzie się zatrzymywać tylko w Opolu, Lublińcu (jedna para) i Częstochowie Paweł Relikowski
Pociągiem Pendolino pojedziemy z Wrocławia do Warszawy pięć razy dziennie. Tyle połączeń PKP Intercity wpisało do projektu nowego rozkładu jazdy. Wejdzie on w życie 14 grudnia. Czas podróży wyniesie 3 godziny i 41 minut. i skróci się o półtorej godziny. Jednak by tak się stało pociągi typu Pendolino muszą do grudnia tego roku otrzymać odpowiednie pozwolenia na kursowanie po polskich torach. A z tym może być problem.

Pendolino, jako pociąg EIC Premium, wyjedzie z Wrocławia o godz.: 5.18 (nie kursuje w niedziele), 6.18, 11.18, 16.18 i 18.49, w drogę powrotną zaś o godz.: 6.20, 8.20, 13.20, 16.20 i 18.20 (nie kursuje w soboty). Do tych informacji dotarł portal "Rynek Kolejowy".

CZY PENDOLINO OTRZYMA DO GRUDNIA ODPOWIEDNIE POZWOLENIA? ZOBACZ FILM

Najszybciej w historii
Przewidziany w nowym rozkładzie czas przejazdu to 3 godziny i 41 minut lub 3 godziny i 42 minuty (do Warszawy Wschodniej), co potwierdza informacje, które podawaliśmy już w kwietniu tego roku. Większość wrocławian wysiada jednak zapewne na dworcu Warszawa Centralna, więc de facto ich podróż będzie jeszcze krótsza - o około 10 minut.

W tej chwili pokonanie pociągiem TLK dystansu do Warszawy zajmuje około 7 godzin. Pociągami EIC - nieco ponad 5.
- Podróż ze stolicy Dolnego Śląska do Warszawy skróci się aż o 1,5 godziny. Będzie to najlepszy w historii czas przejazdu na tej trasie - zapowiada Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W przyszłym roku ten czas może skrócić się o kolejne 10 minut. Będzie to możliwe dzięki przebudowie kolejowej obwodnicy Górnego Śląska. Wykorzysta ona Centralną Magistralę Kolejową i zmodernizowany odcinek między Wrocławiem i Opolem.

Między Opolem a Centralną Magistralą Kolejową powstaje tzw. proteza koniecpolska. Na odcinku między Opolem a miejscowością Fosowskie pociągi pojadą z prędkością do 140 km/godz, dalej do stacji Włoszczowa pojadą z prędkością 120 km/godz. Zaś z Włoszczowej do Warszawy Centralną Magistralą Kolejową z prędkością nawet 200 km/godz.

Remont trasy Opole - Koniecpol objął 150 km torów, 32 perony, blisko 130 mostów i wiaduktów, a także 75 przejazdów kolejowych. Wymieniono również trakcję i słupy służące do jej podtrzymywania.

Pendolino jak samolot
Superszybkie pociągi to niejedyna rewolucja, która czeka nas od grudnia na kolei. Z nowym rozkładem jazdy PKP Intercity wprowadzi dynamiczny system sprzedaży biletów znany z linii lotniczych, stosowany również u niektórych przewoźników autobusowych.

Cena nie będzie już zależna od ilości kilometrów, ale od relacji i jej popularności wśród pasażerów. W praktyce im wcześniej zostanie kupiony bilet, tym będzie on tańszy. Ile zatem będzie kosztować bilet na pociąg Pendolino do stolicy? - Szacujmy, że cennik EIC Premium rozpoczynać się będzie od 49 zł - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska