Wrocław: Urzędnicy chcą nas oduczyć skręcania w lewo

Jerzy WójcikZaktualizowano 
Piotr Warczak
Wrocławscy specjaliści zajmujący się organizacją ruchu najwyraźniej nie przepadają za kierowcami, którzy skręcają w lewo. Dają im coraz mniejsze pole do popisu, bo w ciągu ostatnich miesięcy zlikwidowali kilka ważnych skrętów: z Podwala przez plac Jana Pawła II w kierunku Ruskiej, z Braniborskiej w Nabycińską, z Piłsudskiego w Świdnicką (kierunek do Powstańców Śląskich) czy ostatnio (to najgłośniejszy przykład) - z Widoku w Kazimierza Wielkiego.

Miejski radny Krzysztof Bramorski (PO) jest zaskoczony postępowaniem urzędu. W jednej ze swoich interpelacji apelował do urzędników o przywrócenie skrętu w lewo z Widoku w Kazimierza.

Jednak urzędnicy miejscy przekonują, że na likwidacji lewoskrętu zyskali piesi (mają dłuższe zielone światło) i tramwaje, a do tego udało się wyeliminować auta jadące tranzytem z Widoku w Kazimierza i dalej do mostu Pomorskiego i Uniwersyteckiego.
- Eliminacja możliwości skrętu w lewo na skrzyżowaniach jest wskazywana w podręcznikach akademickich jako typowe rozwiązanie organizacji ruchu w miastach i powszechnie stosowane w większości krajów Europy - twierdzi Elżbieta Urbanek, szefowa departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie.

- Oczekiwałbym od urzędników uwzględniania opinii mieszkańców, a nie cytowania podręczników akademickich - odpowiada radny Bramorski. - Jadąc do centrum miasta od strony ul. Pomorskiej kierowcy mają permanentny zakaz skrętu w lewo i są przez znaki prowadzeni dookoła, mimo, że wcale tego nie chcą - dodaje radny. Podkreśla, że nie może być tak, że robi się wszystko, by zniechęcić ludzi do jazdy autem do ścisłego centrum. Jego zdaniem, miasto zapomina, że tysiące ludzi mają codziennie konkretny interes, żeby dostać się właśnie samochodem do ścisłego centrum. Wprowadzając kolejne zakazy, zmusza się ich do nadkładania drogi, czyli straty czasu, spalania coraz droższego paliwa i zanieczyszczania środowiska.

Czy rzeczywiście likwidacja lewoskrętów jest skuteczną metodą usprawniania ruchu w miastach? Dr inż. Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej ma wątpliwości. - Unikałbym stwierdzenia, że likwidacja lewoskrętów jest zawsze dobrym rozwiązaniem i usprawnia ruch - twierdzi ekspert. - Podobnie jak nie można powiedzieć, że zawsze uzasadnionym rozwiązaniem jest budowa ronda. Każdorazowo trzeba przeanalizować korzyści i ewentualne straty wynikające np. z likwidacji lewoskrętu. To rola osób wprowadzających zmiany - dodaje dr inż. Maciej Kruszyna.

Czy we Wrocławiu w każdym przypadku stosowano się do tego? Radny Krzysztof Bramorski ma wątpliwości. Podaje przykład Warszawy, gdzie na głównej ulicy przecinającej centrum - alei Jana Pawła II na sześć skrzyżowań, tylko na jednym zabroniono jazdy w lewo. - Będę polemizował z urzędnikami, mam opinię ekspertów w tej sprawie - zapowiada Krzysztof Bramorski.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 135

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
lolek

urzędnik, który wpadł na taki super pomysł powinien iść się leczyć na nogi,,,,,......

bo zamiast remontować to Oni zamykają,

W
W-w

jak urzędnikom udało sie kompletnie oduczyć myślenia to kierowców uda się oduczyć skręcania w lewo (jak psy tam stoją )

a
anka

ja za ten pieprzony zakaz w lewo przed Swiebodzkim dostalam mandat :/ spieszylam sie na egzamin i mnie zatrzymali, a znak pierwszy chyba dopiero co postawili....

l
lolo

I wniosek z analizy tych komentarzy jest taki:
1. Po pierwsze: Mało kogo obchodzić będą we Wrocławiu jakiekolwiek znaki - bo są durnie ustawiane
2. Secundo: Turystów będzie coraz mniej bo nie mają na blachach DW
I właściwie można powiedzieć po trzecie: Ani Policja ani Straż Miejska nie będzie się wysilać aby te durnoty miasta egzekwować.
Wrocławskie "niedasie" znane jest juz w całej Polsce a Wrocław zdobywa punkty w dowcipach zamiast Wąchocka. Może jest potrzebne takie miejsce w Europie, gdzie jak nigdzie indziej głupota występuje w rzeczywistości. Tylko czy o taką sławę nam chodzi?

c
ciechoroba

Niedługo UE będzie dawała pieniążki tylko na drogi z Niemiec na Ukrainę.

w
willy

A niby dlaczego Bramborski ma być lepszy od tych chamów , prostaków i osób pozbawionych kultury i uprzejmości ?
Wszak z tego co mówi i jak mówi wynika niezbicie że jest egoistą używającym auta częściej niż szczoteczki do zębów.

j
ja

Normalne, duze miasta tak maja.

b
bumcyk

Paru nawiedzonych terroryzuje miasto , kto ich wybral ? Maja wizje ale nie maja pojecia .Przyklad ulica Pilczycka , po raz kolejny kopia doly chociaz juz z 10 razy od zeszlego roku kopali i to takie , ze tirem mozna bylo wjechac ale zapomnieli czegos zakopac i tak wkolo bo jeden se buduje perony i inny plecie androny

B
B

BANDYCI! ;)

P
PAWEL, WROCLAW

W PELNI SWIADOMIE W WIELU MIEJSCACH BARDZO CZESTO LAMIE ZAKAZ SKRETU W LEWO

j
ja, ty, my

Jak pomyślę , że jeszcze tym niedojdom od organizacji ruchu płacimy pensje , za dokuczanie. Dokuczanie, nam wrocławianom, to cholera mnie bierze. Trzeba tą pasożytniczą koterię rozpędzić.

a
asd

zapewne ty jesteś tym nieukiem DEB....YM który takie coś wymyślił i to pokazuje na jakim poziomie wykształcenia jesteś.

d
długo_pis

nie ma sie co ogladac na prawo czy lewo... powrotu tez nie ma

P
Prawy Cowiec

- LEWY - To obecnie wróg klasowy , niesłuszny ideowo.
Trwają zapewne już zaawansowane prace aby dzieci zaczęły rodzić się tylko prawymi rączkami, prawymi nóżkami, prawymi uszkami , prawymi oczkami... a główki będą odwracać się tylko w prawą stronę i myśleć tylko prawa półkulą mózgową. W ich serduszkach będą tylko prawe komory i prawe przedsionki. Uzębienie.... też tylko z prawej,słusznej strony będzie ...... I tylko takie jako jedynie słuszne ideologicznie będą przyjmowane do żłobków i przedszkoli miejskich.

M
Marzena Mąka

A co z tymi, którzy nie chcą przejść na piechotę tych 300-500 metrów, bo np. chodzą o kulach lub są cierpią na inne choroby, które uniemożliwiają im chodzenie na dłuższym dystansie? Nie każdy, kto nie może chodzić, jest inwalidą - może być po operacji, po zabiegu, nawet po chirurgicznym wyrwaniu zęba. Jak ciągnąć na siłę na piechotę chorą staruszkę na opuchniętych nogach, która ma przychodnię w centrum i nie ujdzie 50 metrów, żeby nie upadła po drodze.
a co do tego gubienia tłuszczu to argument z d..y, żart jakis, żenada. Albo sie pracuje i człowiek się szybko przemieszcza - a w dużym mieście wszyscy się spieszą - albo gubi tłuszcz spacerując 300-500 metrów bez auta. Co to za argumenty w ogóle? Powiedzcie zagranicznym gościom, którzy na spotkanie w Ratuszu będą szli na piechotę, że to w trosce o ich nadwagę - choc zapewne cały ratusz będzie miał możliwośc jazdy autem, jakżeby inaczej?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3