MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Używana Kia Soul III (2019-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Kia
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?

Używana Kia Soul III. Nadwozie/Wnętrze

Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem,
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Kia

Kia Soul to pojazd, który wymyka się prostym definicjom. W erze, gdzie crossovery i SUV-y zdobywają popularność, ten model unika nadmiaru ozdób i dekoracji, które często spotykamy w tej kategorii. Zamiast tego, Soul oferuje praktyczne rozwiązania, takie jak zwiększony prześwit oraz ochronne nakładki na progi i dolne części zderzaków. Choć można go porównać do Nissana Juke czy Renault Captura, jego unikalna sylwetka utrudnia jednoznaczne przypisanie do konkretnej klasy nadwoziowej. Jest to pojazd wyjątkowy w swoim segmencie, idealny dla osób poszukujących samochodu z charakterem. Jego boczna linia i niemal pozioma linia dachu przyciągają wzrok, podobnie jak szeroki słupek C, który przechodzi w pionowo opadającą linię, kończącą się płaską klapą bagażnika. Przednia część auta wyróżnia się dużym wlotem powietrza w zderzaku oraz smukłymi lampami połączonymi z wąskim grillem. Tył również przyciąga uwagę interesującymi detalami, takimi jak charakterystyczne nakładki na klapie bagażnika. Pionowe tylne lampy nachodzące na bagażnik również dodają całości nietypowego wyglądu. Jeśli chodzi o wymiary Kia Soul III mierzy 4195 mm długości, 1800 mm szerokości i 1605 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2600 milimetrów.

Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem,
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Kia

Wnętrze Kii Soul III również oferuje wiele interesujących cech, mimo że niektóre materiały i obszerne obszary szarego plastiku mogą nie spełniać najwyższych standardów. Elementy w kolorze fortepianowej czerni, choć wydają się eleganckie, są podatne na zarysowania, gromadzenie kurzu i śladów palców. Wnętrze może przypominać to z Nissana Juke, gdzie również dominuje czarny, błyszczący plastik. Centralna część deski rozdzielczej wyposażona jest w obszerny panel sterowania klimatyzacją, nawiewami i systemem multimedialnym. Kierownica z licznymi przyciskami do obsługi systemu multimedialnego, tempomatu, telefonu i komputera pokładowego również przyciąga uwagę.

Dzięki wysokiemu i kanciastemu dachowi, Soul zapewnia dużo miejsca dla pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu, choć przestrzeń bagażowa jest tylko przeciętna dla tej klasy pojazdów. Brak przesuwanych lub regulowanych tylnych siedzeń, takich jak w Renault Captur II, sprawia, że Soul jest mniej elastyczny niż niektórzy konkurenci. Mimo to, warto docenić składaną podłogę bagażnika z licznymi schowkami. Pojemność bagażnika wynosi 315 litrów, która zwiększa się do 1339 litrów po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60/40.

Używana Kia Soul III. Silniki/układ napędowy

Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem,
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Kia

O ile poprzednie generacje Kii Soul oferowane były z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, tak powrót po kilku latach nieobecności na rynku zaowocował całkowitą zmianą oferty. Kia Soul III oferowana jest tylko z napędem elektrycznym w dwóch wersjach. Bazowa odmiana o mocy 136 KM łączona była z akumulatorem o pojemności 39,2 kWh netto (42 kWh brutto), co zdaniem producenta przekładało się na maksymalny zasięg 277 kilometrów. Moc 136 KM i moment obrotowy aż 395 Nm przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 155 km/h. Alternatywą jest wersja z silnikiem generującym 204 KM oraz 395 Nm, którą wyposażono w baterię o pojemności 64 kWh netto (67 kWh brutto). Takie połączenie pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy, osiągnięcie 167 km/h prędkości maksymalnej oraz przejechanie maksymalnie do 452 kilometrów na jednym ładowaniu.

Używana Kia Soul III. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem,
Rynek crossoverów segmentu B kwitnie i każdy, kto ma w planach zakup niedużego auta miejskiego z odrobinę podniesionym zawieszeniem i terenowym charakterem, może przebierać w najróżniejszych modelach. Jednym z ciekawszych jest z pewnością Kia Soul, której bliżej do minivana niż auta terenowego. Czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Kia

Kia Soul III to samochód stosunkowo nowy, co sprawia, że trudno jest znaleźć typowe usterki charakterystyczne dla starszych pojazdów. Tak jak w przypadku większości samochodów z drugiej ręki, zaleca się dokładną weryfikację wszystkich systemów pokładowych, funkcjonalności oraz instalacji elektrycznych i elektronicznych przed dokonaniem zakupu. Czasami mogą wystąpić drobne problemy, takie jak kłopoty z działaniem elektrycznych szyb, zawieszanie się systemów czy nieprawidłowości w działaniu systemów wsparcia. Przy zakupie modelu z większym przebiegiem warto dokładnie sprawdzić stan zawieszenia, występowanie luzów oraz kondycję amortyzatorów. Oprócz tego warto zweryfikować sprawność i degradację akumulatora trakcyjnego, szczególnie w wersji o mniejszej mocy.

Na rynku znajdziemy niewiele egzemplarzy Kii Soul III. W większości są to oferowane na polskim rynku wersje elektryczne – e-Soul – choć znajdzie się kilka egzemplarzy z jednostką spalinową. Przykładowo model z 2021 roku w wersji 204-konne z większym akumulatorem i przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt około 120 000 złotych.

Używana Kia Soul III. Podsumowanie

Kia Soul nie stara się szokować przesadną stylistyką retro, dziwnymi dodatkami czy nietypowymi rozwiązaniami. Mimo to wciąż przyciąga uwagę i wyróżnia się z tłumu. Samochód ten ma wyraźne skojarzenia z japońskimi, miniaturowymi autami typu kei car, ale jednocześnie przypomina tradycyjny mikrovan. Kia Soul prezentuje się naprawdę ciekawie, nowocześnie i młodzieżowo. Jeśli ktoś szuka niekonwencjonalnego auta elektrycznego do miasta, to może być ciekawa propozycja.

Używana Kia Soul III – zalety:

  • ciekawa i nietuzinkowa stylistyka, szczególnie w żywych kolorach;
  • przestronne i dość wygodne wnętrze;
  • całkiem niezły zasięg wersji z większą baterią;
  • wyposażenie większości wersji jest bardzo bogate.

Używana Kia Soul III – wady:

  • dość niewielki i mało praktyczny bagażnik;
  • dostępność silników spalinowych jest iluzoryczna.

Używana Kia Soul III. Opinie

Krystian z Lęborka: „Kia Soul III to dla mnie strzał w dziesiątkę. Jako miłośnik nowoczesnych technologii, cenię sobie jej elektryczny napęd i intuicyjny system multimedialny. Przejechałem już ponad 20 000 km i muszę przyznać, że auto jest niezawodne. Zasięg na jednym ładowaniu w pełni wystarcza na moje codzienne dojazdy do pracy. Design? Wyrazisty i niebanalny - zdecydowanie wyróżnia się na drodze.”
Ewa z Krakowa: „Kia Soul III to mój pierwszy elektryk i jestem zachwycona. Przestronne wnętrze, wygodne fotele i wysoka jakość wykonania to tylko niektóre z zalet. Auto świetnie sprawdza się w miejskiej dżungli, a dzięki kompaktowym wymiarom łatwo znaleźć miejsce parkingowe. Co do ekonomii - koszty eksploatacji są znacznie niższe niż w przypadku auta spalinowego, co bardzo cenię.”
Marek z Warszawy: „Jako długoletni kierowca, Kia Soul III zaskoczyła mnie pozytywnie. Elektryczny napęd daje dużo radości z jazdy, a samochód reaguje błyskawicznie na polecenia. Wnętrze jest przemyślane, a systemy wspomagające kierowcę działają bez zarzutu. Kia Soul III to idealny wybór dla tych, którzy szukają niezawodnego i ekologicznego auta do miasta.”

Używana Kia Soul III – wybrane jednostki napędowe:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa/energii

Zasięg deklarowany

elektryczny

42 kWh brutto

136 KM

395 Nm

155 km/h

9,9 s

17 kWh/100km

277 km

elektryczny

67 kWh brutto

204 KM

395 Nm

167 km/h

7,6 s

17,3 kWh/100km

452 km

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Kia Soul III (2019-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska