Ulica Kazimierza Wielkiego będzie w połowie deptakiem

Jerzy WójcikZaktualizowano 
Maciej Dudzik
Kazimierza Wielkiego zwężona do jednej jezdni, deptak dla pieszych, nowy przystanek komunikacji miejskiej i likwidacja przejścia pod trasą W-Z. Choć to dziś niewyobrażalne, urzędnicy potwierdzają, że to rzeczywistość, która może nas czekać już za dwa, trzy lata. Pierwszy test zostanie przeprowadzony już podczas Euro 2012.

Gdzie się podzieją pędzące dziś ul. Kazimierza Wielkiego samochody? Na jednokierunkowych ulicach Podwale i Kościuszki oraz przebudowanej ul. Drobnera i Dubois. - Chcemy stopniowo zniechęcić kierowców do korzystania z trasy przecinającej Stare Miasto i oddać ten teren pieszym oraz pasażerom komunikacji zbiorowej - tłumaczy Tomasz Ossowicz, szef Biura Rozwoju Wrocławia.

Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie podkreśla, że ten proces już się zaczął. - Utworzenie przejścia dla pieszych na wysokości ul. Gepperta i wydłużenie zielonego światła dla ludzi na zebrach w pobliżu Kazimierza Wlk. to początek zniechęcania kierowców do korzystania z tej ulicy - wylicza urzędniczka. W ciągu najbliższych dwóch lat zmiany mają być jeszcze większe. Jednokierunkowa ulica Kościuszki (w stronę Pułaskiego) ma przejąć część samochodów, jadących dziś Kazimierza Wielkiego. W przeciwną stronę (od ul. Oławskiej aż do placu Orląt Lwowskich) jednokierunkowe ma być także Podwale.

Do tych rotacji kierowcy na pewno będą potrzebowali czasu, żeby się przyzwyczaić. Jeśli Kościuszki miałaby przejąć duży ruch z Kazimierza Wielkiego, konieczna będzie zmiana organizacji ruchu przy korkującym się dziś placu Kościuszki. Problem pojawi się także na ul. Kościuszki między Kołłątaja i Stawową. Ta część jest dziś popularnym skrótem do ul. Piłsudskiego i dalej na południe miasta.

Urzędnicy przewidują, że jednokierunkowe Kościuszki i Podwale mogą nie przyjąć całego ruchu z trasy W-Z. Dlatego równolegle planowana jest przebudowa skrzyżowania ulic: Drobnera i Dubois oraz Pomorskiej. Dziś ruch w tym miejscu jest zaprojektowany w ten sposób, że większość aut jedzie w kierunku centrum mostami: Uniwersyteckim i Pomorskim. Urzędnicy planują wprowadzić zmiany, by ułatwić prowadzącym ominięcie ścisłego centrum. Chodzi o tych, którzy nie muszą jechać w kierunku Starego Miasta. - Trwa projektowanie zmian w tym miejscu, by zwiększyć przepustowość - potwierdza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje. Ale zaznacza, że za wcześnie, by mówić o szczegółach.

Jak urzędnicy zamierzają zniechęcić kierowców do korzystania z Kazimierza Wielkiego? Pierwszy test dużych ograniczeń w ruchu będziemy mieli podczas Euro 2012. Już wtedy skorzystamy miejscami tylko z jednego pasa na trasie W-Z. Po zamknięciu na czas Euro, już po turnieju, nie będzie też wjazdu dla aut na pl. Solny. Urzędnicy chcą, by do centrum jeździli wyłącznie ci, którzy naprawdę muszą. Tranzyt aut poruszających się między osiedlami Wrocławia ma się odbywać Kościuszki i Podwalem na południe od centrum i ul. Dubois na północ od Starego Miasta.

Co w centrum zamiast aut?
Po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu, zmienić ma się także sama Kazimierza Wielkiego. Z ruchu samochodowego może być wyłączona jedna z dwóch jezdni. To zapewniłoby oddzielenie pieszych od aut (między nimi znajdzie się torowisko tramwajowe). Wtedy całą jezdnię Kazmierza Wielkiego (dziś ma ona szerokość trzech pasów) można wykorzystać pod deptak z dodatkowymi nasadzeniami drzew i krzewów. W tym miejscu miejscy planiści widzieliby także restauracje i punkty gastronomiczne które otworzyłyby ogródki letnie. Na wysokości Świdnickiej i Kazimierza krzyżowałyby się dwa deptaki - już wiadomo, że piesi pójdą tam górą, a nie przejściem podziemnym.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 277

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
ona

Jak dla mnie to kompletny idiotyzm...juz teraz kierowcy stoją w korkach w godzinach szczytu (i nie tylko) na większości ulic ...zwężenie Kazimierza wielkiego do jednego pasa oraz zlikwidowanie tunelu podziemnego oraz puszczenie ruchu przez inne ulice nie rozwiąże W OGÓLE tej sytuacji a wręcz sprawi, że miasto będzie jeszcze bardzije zakorkowane. Nie rozumiem po co pieszym jeszcze więcej przestrzeni wokół Rynku?Czy tylko po to żeby "to ładnie wyglądąło" czy może teraz obijają się oni o siebie na chodnikach?

e
edek

Dlaczego wypowiadają się ludzie którzy tam nie mieszkają?
Zapraszam na kilka dni a szybko zmienią zdanie.

R
RN

Geniusze architektury? Jakie to szczęście że Max Berg nie zdołał wdrożyć swojego pomysłu przebudowy Rynku. Naprawdę uważasz, że stare miasta w Poznaniu i Krakowie zrobili Niemcy? I jeszcze ta "dzicz z ZSRR" - trudno o większy debilizm wobec faktu celowego niszczenia miasta przez Niemców (a może tak pamiętniki księdza Peikerta poczytasz?). Na wszelki wypadek zaznaczę, ze nie jestem kierowcą i jeżdżę tramwajami. We Wrocławiu jest jeszcze bardzo dużo miejsc, w których jezdnie są dziurawe i piesi chodzą środkiem drogi bo nie ma chodników. Może by tak te miejsca najpierw doprowadzić do porządku? Może coś zrobić a rowerzystami, którzy rozjeżdżają pieszych na chodnikach? jest co robić a nie tylko chlać piwsko w ogródkach.

G
G.

... po prostu pojebani... Jak zwykle Duduś chce zabrać i nie dać nic w zamian. Posprzątaj i spier****j panie prezydent

R
RN

jest świetnie! Wszystkie ulice zostały wyremontowane. Wszędzie mamy gładkie jezdnie bez dziur i obok chodniki dla pieszych. W całym mieście!! I teraz można się zabrać za zmiany, a to zlikwidować Kazimierza Wielkiego i zamienić na deptak (taki jak ul. Szewska na przykład), zlikwidować prawie podziemne przejście pod placem 1 Maja (aha - takiego placu tez nie ma) i pochwalić się nowym przejściem naziemnym. I tylko jak jadę ulicą Wilkszyńską w Marszowicach, z dziurami na krawędziach, pasem błota zamiast chodników (dzięki czemu ludzie chodzą po jezdni - mamy z wózkami i rowerzyści też) co zwłaszcza w nocy daje niezapomniane wrażenia. Ale co tam - ogródki piwne w centrum są najważniejsze. Naród na rauszu jest zadowolony.

:)

To tak jak w tym dowcipie . Przychodzi facet do apteki i prosi tabletki na chciwość.Aptekarka pyta ile? ten odpowiada dużo,dużo ,kur a dużo

g
gnago

Darwin naucza że zwycięża lepszy ,lepiej przystosowany. We Wrocławiu a i Polsce mamy przykład doboru negatywnego. Inteligentni ludzie przed objęciem zadkiem posady momentalnie staja się w godzinach pracy funkcjonalnymi idiotami. Czemu zawdzięczamy te kuriozalne zjawisko?

Stare przysłowie powiada ryba psuje się od głowy

a
aa

komunikacja- pobudka 5 dojazd na 7 do roboty powrót do domu 18- 2h a jedynie 1 przesiadka i 30 min czekania w szczycie komunikacyjnym koszt na kartę 4 zł lub w biletach 9,60 zł
Auto pobudka 5:50 jazda 30min, powrót w korkach na obwodnicy 1h koszt 10 zł

Wybór jasny. Aha jak cieplej to rowerem . w jedną i druga po trzy kwadranse

a
aa

Sama widzisz brak pasów dla ruchu samochodowego

a
aa

JA proponuję zapoznać się osobiście z miastem na żywo przejechać z jednego końca na drugi

g
gnago

Ważne że zgodnie z rozumem i interesem mieszkańców jest ana

G
Gnago

Gigunia w ten sposób chłopa nie znajdziesz . A ewidentnie potrzebujesz.

Nie martw się możesz go zastąpić odp. gadgetem. Jak chcesz żywego,na stałe nie icydentalnie, zmień tok myślenia

Zrozum... jeśli Niemiec potknie się i zaliczy przypadkowo psią kupę na twarz. To ty ślicznoto nie musisz od razu objadać się tym psim smakołykiem. Powąchaj, pomyśl.

A musimy inwestować w atom bo POpis podpisały takie zobowiązania że przyjdzie zimą z klocem drewna latać bo po 2020 takie będą ceny energii. To i podziękujmy osławionemu św. Lechowi jak i służalczemu Donaldowi podpisującemu co mu pod pióro podejdzie za kwaśny uśmiech Merkel

g
gnago

O kosmitka pewnie reptilianka - tysiąclecia kultury gadziej, wampirzej troszkę ale to teraz trendy. Ja jednak jestem za rozumem i ludzką godnością, prawem mieszkańca rynku do swego samochodu pod domem- no do dwóch poprzecznic albo do parkingu wielopoziomowego. O nie ma ich..... nasi inteligentni i perspektywicznie "myślący" zapomnieli wybudować. A jakie mieli plany. Jaka szkoda. To może te biurwy z BRW do mioteł w ten sposób potrzeby miasta poznawać

g
gnago

Na razie na takie fanaberie miasta nie stać.

Najpierw obwodnice, metro ze stacjami również obok rynku. Tak aby bez żadnego debilnego mieszania w organizacji ruchu transport publiczny był szybszy niż indywidualny.

Dla modnych i "trendy" czyli mądrych inaczej- kurde zaraziłem się idiotyzmem - poprawnością > No dobra idiotów funkcjonalnych zatem.

Miasto ma służyć wygodzie mieszkańców, a nie widzimisię jego kretyńskich biurw.

Gościu, który publicznie deklaruje zamiar zakorkowania miasta dla iluzorycznych korzyści typu: "tak wypada" W poniedziałek powinien się rejestrować w PUPie na Glinianej. Działa wbrew interesom miasta- "oddać ten teren pieszym oraz pasażerom komunikacji zbiorowej - tłumaczy Tomasz Ossowicz, szef Biura Rozwoju Wrocławia" czy to jest wartościowy cel? Wielki Mao też robił wielki skok dymarkami i rzezią wróbli i widzę że znalazł kompetentnych naśladowców, a i to jedynie w głupocie

o
obserwator

Pewnie jest brzydka ,ma pryszcze,jeździ na starej holenderskiej damce.Na kierownicy ma koszyk do którego robi zakupy ,codziennie kupuje dwie bułki dwa plasterki wędliny ( jeśli jest wegetarianką to ser )raz w tygodniu mleko ,masło i coś jeszcze .Dlaczego tak mało ? bo jest sama i tak już zostanie .kiedyś miała kota ale uciekł. Nowego wpisu na forum dokona w poniedziałek koło godziny 11 bo robi to w pracy,w domu nie ma netu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3