Czas na złożenie ofert zainteresowani mieli czas do 30 października. Wpłynęła tylko jedna oferta firmy Biprogeo Projekt z Wrocławia, która opiewa na 889 000 złotych. Wrocławskie Inwestycję planowały przeznaczyć na to 700 000 złotych.
- Na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej wpłynęła tylko jedna oferta i jest droższa niż zakładaliśmy. Teraz jest sprawdzana pod względem formalnym i czy odzwierciedla opis przedmiotu zamówienia - mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji. - Dopiero po tej ocenie, zostanie podjęta decyzja, czy oferta zostanie przez nas przyjęta czy unieważnimy przetarg. Jest jeszcze trzecie wyjście, na które pozwala ustawa, czyli możemy negocjować tę kwotę z oferentem. Ale na to potrzeba jeszcze minimum dwa tygodnie.
Wykonawca oprócz tego, że będzie musiał przygotować koncepcję programowo-przestrzenną, zobowiązany będzie też do uzyskania decyzji środowiskowej, uzyskania wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych. Koncepcja odpowie także na szereg pytań co do kosztów. Od momentu podpisania umowy na tę koncepcję, w ciągu roku będzie znany dokładny termin budowy.
Trasa tramwaju pod szpital na Borowskiej ma mieć długość 1,1 km. Zacznie się od krańcówki torowiska przy ul. Świeradowskiej, dokąd dzisiaj dojeżdżają linie tramwajowe 18 i 21 (przystanek „Gaj”). Od Gaju trasa tych linii ma zostać przedłużona i biec ulicą Działkową, a następnie skręcać w ulicę Borowską. Potem wzdłuż Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego do nowej pętli. Pętla znajdować się będzie zaraz przed torami kolejowymi, w pobliżu wiaduktu.
Na trasie, oprócz pętli, zostaną wybudowane trzy przystanki tramwajowe, po obu stronach torowiska:
- Działkowa,
- Długopolska,
- Szpital Borowska.
***
Zobacz też: Historyczny moment! Tramwaj na wielkim wrocławskim osiedlu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?