Trasa tramwaju na Nowy Dwór przedłużona

RedakcjaZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Budowa tramwaju na Nowy Dwór ruszy w przyszłym roku. Wykonawca położy tory nie tylko od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej i Rogowskiej, ale także wzdłuż Rogowskiej do stacji kolejowej.

Trwa projektowanie trasy tramwaju na Nowy Dwór od placu Orląt Lwowskich wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie Robotniczej, Strzegomskiej aż do skrzyżowania z ul. Rogowską. W ubiegłym roku prezydent Rafał Dutkiewicz ogłosił, że trasa będzie przedłużona. Od skrzyżowania ul. Rogowskiej i Strzegomskiej, tramwaj pojedzie dalej wzdłuż Rogowskiej, dookoła osiedla.

Pod koniec tego lub na początku 2018 roku zostanie rozpisany przetarg na budowę całej trasy – od pl. Orląt Lwowskich do stacji kolejowej Nowy Dwór. Na torowisko wzdłuż Rogowskiej nie będzie projektu, dlatego wykonawca będzie musiał doprojektować ten odcinek.

– Przetarg rozpiszemy w trybie zaprojektuj i zbuduj. Wykonawca będzie miał projekt na pierwszy, trudniejszy odcinek od placu Orląt Lwowskich do Rogowskiej, a ten drugi, wzdłuż Rogowskiej, będzie musiał zaprojektować sam. Budowa pierwszego odcinka potrwa około półtora roku. To dużo czasu, by wykonać projekt brakującego fragmentu torów – wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miasta.

– Nie będziemy zlecać osobnego projektu na drugą część torowiska, bo nie mamy na to czasu, opóźniłaby się budowa. Tymczasem jest możliwe budowanie, gdy ma się dokumentację tylko na część trasy – dodaje.

Tym samym nie powstanie pętla na skrzyżowaniu Rogowskiej i Strzegomskiej. – Nie będzie miała racji bytu – tłumaczy Komar. Pętla jest obecnie projektowana, ale projekt będzie musiał zostać zmieniony przez wykonawcę całego torowiska.

Poniżej przebieg trasy tramwaju na Nowy Dwór

Planowane są obecnie dwie linie tramwajowe na Nowy Dwór. Jedna będzie wydłużeniem linii 23, powstanie też druga, zupełnie nowa. Będą na pewno zmiany na wielu liniach autobusowych – likwidacja kursów powielających się z tramwajem, rozważane jest też dowożenie pasażerów autobusem z różnych osiedli na tramwaj.

Cała trasa będzie kosztowała szacunkowo około 220 mln zł brutto (180 mln za trasę do ul. Rogowskiej i dodatkowo 50 mln zł za tę wzdłuż Rogowskiej), dokładne koszty poznamy po wyborze wykonawców. Dofinansowanie unijne na razie jest wnioskowane tylko na pierwotny projekt, ten do ul. Rogowskiej. Miasto będzie się starać o zwiększenie puli dofinansowania.

Gdzie powinny powstać linie tramwajowe? Głosuj:Gdzie ma pojechać tramwaj?

Materiał oryginalny: Trasa tramwaju na Nowy Dwór przedłużona - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 108

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
K
Krysia

A dlaczego na Nowym Dworze wciąż króluje ks. Proboszcz Hajdun mimo, że śmierdzi od niego alkoholem i dawną kaplicę (gdzie ludzie brali ślubu) przerobił na warsztat samochodowy?

zgłoś
K
Krysia

A dlaczego na Nowym Dworze wciąż króluje ks. Proboszcz Hajdun mimo, że śmierdzi od niego alkoholem i dawną kaplicę (gdzie ludzie brali ślubu) przerobił na warsztat samochodowy?

zgłoś
K
Krysia

A dlaczego na Nowym Dworze wciąż króluje ks. Proboszcz Hajdun mimo, że śmierdzi od niego alkoholem i dawną kaplicę (gdzie ludzie brali ślubu) przerobił na warsztat samochodowy?

zgłoś
d
dłużej czeka na tramwaj.

A bloków niech nie przybywa, a jak mieszkanie się kupuje na zadupiu to trzeba poczekać, sorry nie wybudują wszystkiego na raz.

zgłoś
z
z okolic osiedla

Czy powstaną też ekrany dźwiękochłonne, czy pierwsze z brzegu bloki będą ekranami dla tych w środku osiedla ? Wydaje mi się, iż o wiele bardziej potrzebny a wręcz konieczny jest wiadukt nad torami Mińska / Strzegomska k. ronda Pileckiego.

zgłoś
P
Pączek wiedeński

A Bronek Komorowski mo studja a jest analfabetą ortograficznym i nie tylko

zgłoś
p
pasażer

Mozna przed torami kolejowymi i wzdłuż nich od ul Strzegomskiej przedłuzyc tramwaj dodatkowo
do Stacja Wrocław Zachodni

zgłoś
p
pasażer

Mozna przed torami kolejowymi i wzdłuż nich od ul Strzegomskiej przedłuzyc tramwaj dodatkowo
do Stacja Wrocław Zachodni

zgłoś
t
tubylec

Tramwaj tam potrzebny jak p i ździe kły. Nawet autobus jeździ pusty, więc po kiego grzyba tam jeszcze ogromny tramwaj?

zgłoś
K
Krasnal Adamu

Tytuł artykułu "Trasa tramwaju na Nowy Dwór przedłużona", a z treści wynika, że tylko taka, jak ogłoszono w zeszłym roku. To niezłego niusa macie.

zgłoś
M
Marcin Sowa

Na Psie Pole jeździ już 9 linii tramwajowych:
1,6,7,8,11,14,15,23,24

zgłoś
S
SK

Dla Werci 10 baniek to na waciki

zgłoś
G
Gość

ale moderator kasuje takie posty, zamiast wykasować Weronikę

zgłoś
j
ja

Nic nie rozumiem co piszesz. Kolej nabiera znaczenia jeśli łatwo sie przesiada.Przepustowość tramwai jest tak duża ze autobusy stosuje się do podwożenia do tramwaju

zgłoś
j
ja

Frasyniuk uciekaj bo parasol sie składa

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3