Tramwaje niedawno wróciły na Hallera, ale nie na długo. Będzie kolejny remont!

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Do Wrocławia przyjechała część zamówienia na 17 rozjazdów i dwa skrzyżowania ZDiUM
Remont torowiska na al. Hallera rozpoczął się w lipcu i były kłopoty, by zakończyć go o czasie. Termin powrotu tramwajów na tę ulicę był przekładany. Ostatecznie we wrześniu tramwaje pojechały Hallera, ale wciąż wykonywane są tam drobne prace. A już za kilka miesięcy znów ruch tramwajów może zostać wstrzymany.

O dostawie nowych rozjazdów i skrzyżowań tramwajowych poinformował prezydent Wrocławia Jacek Sutryk

- Przyjechały do nas nowe rozjazdy tramwajowe, które położymy w następujących lokalizacjach: ul. Grabiszyńska/Hallera, ul. Powstańców Śląskich/Hallera, ul. Legnicka przy Dolmedzie, ul. Piotra Skargi/Teatralna, ul. Kazimierza Wielkiego/Krupnicza - wskazał prezydent.

Remont torowiska na al. Hallera we Wrocławiu. Zdaniem MPK prac nie dało się skoordynować

Do Wrocławia przyjechała część zamówienia na 17 rozjazdów i dwa skrzyżowania zrobionego w 2019 r. przez ZDiUM. W tym czasie odpowiedzialność za utrzymanie torów przeszła ze ZDiUM-u do MPK, gdzie powstał specjalny wydział do utrzymania i remontów torowisk.

Remontu torowiska na al. Hallera, zdaniem MPK, nie dało się skoordynować z wymianą rozjazdów na skrzyżowaniu Hallera i Grabiszyńskiej.

- Wymiana rozjazdów tramwajowych, która planowana jest na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Grabiszyńską, może mieć miejsce tylko w momencie, w którym otrzymamy od wykonawcy nowy rozjazd. Jego wykonanie trwa bardzo długo, ponieważ każdy rozjazd jest inny. Wytwarzane są one na potrzeby konkretnych miejsc, w które zostaną wstawione. Czas oczekiwania często przekracza nawet rok. Dlatego też planujemy nasze inwestycje torowe w taki sposób, abyśmy oczekując na rozjazd, mogli wykonać odrębne prace np. remont w innym miejscu. W ten sposób nie marnujemy czasu bezczynnie czekając. Dodatkowo, takie rozbicie prac powoduje, że utrudnienia, które generują remonty są mniej uciążliwe, ponieważ wyłączają z ruchu mniejszy obszar na krótszy okres - przekonuje Bartosz Naskręski z działu prasowego MPK Wrocław.

W 2021 roku znów czekają nas utrudnienia i wstrzymanie ruchu tramwajów na Hallera

Nowe rozjazdy zostaną użyte w roku 2021. Prace związane z ich montażem, jak zapewnia MPK nie będą prowadzone na wyremontowanym niedawno odcinku Hallera, ale z pewnością spowodują zmiany w ruchu tramwajów.

- W momencie prowadzenia prac na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Grabiszyńską planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu. Dzisiaj jest jednak za wcześnie, żebyśmy mogli powiedzieć, jak te zmiany będą szczegółowo wyglądać - informuje Naskręski.

Drożyzna nad Bałtykiem. Lepiej wyjechać za granicę?

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof Bryjak
14 października, 12:29, Tubylec:

Czy jest sens naprawiać krzyżownice koło DOLMEDU? Przecież ma być trasa tramwajowa na Nowy Dwór, przez Robotniczą. Władze Wrocławia nic nie mówią o nowej siatce połączeń, ale chyba bezsensem jest aby tramwaj skręcał z Legnickiej do Robotniczej.

Panie Tubylcu, nie jest to bezsens, gdyż po pierwsze primo: stan torowisk od pl. Strzegomskiego do pl. JPII jest fatalny i aby przeprowadzić tam remont bez wstrzymywania ruchu tramwajów, można będzie zrobić objazd przez Dolmed.

Po drugie primo docelowo trasa linii '20' ma omijać pl. JP II właśnie przez Dolmed do pl. Orląt Lwowskich. Paniał?

Z
Zadumany Wrocławianin

Cały czas się zastanawiam jaka jest przewaga tramwaju nad autobusem i czemu Wrocław tak uporczywie stawia na tramwaj. Tramwaj droższy w zakupie, wymiana szyn, zwrotnic, rozjazdów, sieci trakcyjnej. Przy remoncie torowisk i tak jeżdżą autobusy. Tramwaj się wykolei lub awaria zasilania jedzie autobus za tramwaj. Co przemawia za tramwajem oprócz fikcyjnej "ekologii"???

G
Gość

Jaki prezydent taka koordynacja prac!

G
Gość

Nie ma remontów jest źle. Są remonty jest źle.

T
Tubylec

Czy jest sens naprawiać krzyżownice koło DOLMEDU? Przecież ma być trasa tramwajowa na Nowy Dwór, przez Robotniczą. Władze Wrocławia nic nie mówią o nowej siatce połączeń, ale chyba bezsensem jest aby tramwaj skręcał z Legnickiej do Robotniczej.

J
J23

Tramwaje to przeżytek. Koszty nie współmierne do korzyści.

G
Gość
13 października, 20:31, Gość:

Mam nadzieję, że na rozjazdach pojawi się zieleń.

będzie nawet tęcza

G
Gość

Mam nadzieję, że na rozjazdach pojawi się zieleń.

Dodaj ogłoszenie