- Na razie nie projektujemy i nie budujemy tej linii z powodów finansowych i uwarunkowań technicznych - tak o linii tramwajowej na Ołtaszyn wypowiedział się prezydent Wrocławia Jacek Sutryk zapytany o tę trasę przez jednego z mieszkańców. To duża zmiana, ponieważ Jacek Sutryk - jeszcze jako kandydat na prezydenta miasta - obiecywał budowę tej linii tramwajowej.
- Dla tramwaju na Ołtaszyn w 2017 roku zostały przeprowadzone konsultacje społeczne w zakresie wyboru wariantu jej przebiegu. Konsultacjom społecznym poddane zostało 8 wariantów przebiegu trasy tramwajowej. Po zakończeniu konsultacji oraz przeanalizowaniu sugestii mieszkańców zgłaszanych w czasie spotkań, do dalszych analiz wytypowano 3 warianty, przy czym 2 z nich zostały zmodyfikowane w stosunku do przebiegów przedstawionych do konsultacji, a modyfikacja ta nastąpiła zgodnie z sugestiami mieszkańców. W dalszych krokach wykonano opracowanie techniczne pn. Analiza skrzyżowań trasy tramwajowej na Ołtaszyn z infrastrukturą kolejową, a także inwentaryzację dendrologiczną - przypomina Patryk Załęczny z biura prasowego ratusza i dodaje, że dalsze prace nad tym tematem nie zostały kontynuowane, ponieważ pojawił się temat rozmów PKP z projektem tramwaju na Jagodno.
Z informacji przekazanych przez Załęcznego wynika, że tramwaj na Ołtaszyn odjechał w niedającą się określić, odległą przyszłość. Urzędnik wyjaśnia, że w pierwszej kolejności miasto zajmuje się tramwajem na Jagodno. Wprawdzie Jacek Sutryk w marcu tego roku zapowiedział, że na Jagodno zbuduje buspas, ale dodawał, że nie oznacza to rezygnacji z tramwaju na to osiedle.
Problemem, jaki napotkał prezydent po latach obiecywania przez władze miasta tramwaju na Jagodno i Ołtaszyn, okazało się skrzyżowanie planowanych tras z liniami kolejowymi. Kolejarze, w końcu zapytani przez urzędników o zgodę na przecięcie tras, powiedzieli, że przepisy na to nie pozwalają.
Patryk Załęczny podkreśla, że los linii tramwajowych na Jagodno i Ołtaszyn zależy od kilku elementów. Uzgodniona musi być sprawa samych krzyżówek torowisk. Muszą być znane wnioski ze studium wykonalności dla wrocławskiego węzła kolejowego, które PKP PLK zamierza zakończyć w kwietniu 2023 r. Znaczenie dla dalszych prac będzie miało też to, czy do linii kolejowej nr 285, czyli właśnie tej, która krzyżuje się z obiecywanymi liniami tramwajowymi, będzie dobudowywany drugi tor, o co wnioskuje do kolejarzy marszałek Dolnego Śląska.
- W tym kontekście nie możemy procedować dalej tematu tramwaju na Ołtaszyn. Musimy poczekać do rozstrzygnięć tematów kolejowych. Mamy nadzieję, że rozstrzygnięcia dla Jagodna będą otwarciem dla tematu tramwaju na Ołtaszyn - stwierdza Załęczny.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?