Tramwaj na Maślice coraz bliżej. Kiedy pojedzie?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej.
Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej. Gazeta Wrocławska
Powstała dokumentacja związana z przebudową ulicy Maślickiej i budową Nowomaślickiej oraz koncepcja przebiegu tramwaju przez osiedle Maślice. Na co mogą liczyć mieszkańcy?

Z blisko rocznym poślizgiem, ale w końcu jest – obiecana przez magistrat dokumentacja i koncepcja trzech związanych ze sobą inwestycji: przebudowy ulicy Maślickiej, budowy tzw. ulicy Nowomaślickiej, czyli łącznika Maślicka - Suwalska – Królewiecka i co najważniejsze - przebiegu przyszłej linii tramwajowej przez Osiedle Maślice.

Maślicka ma zostać przebudowana na odcinku 1,6 km

Dokumentację dla zadania “Przebudowa ulicy Maślickiej wraz z budową torowiska tramwajowego” przygotowało Wrocławskie Biur Projektów Drosystem. Dotyczy ona przebudowy układu drogowego z uwzględnieniem rezerwy pod budowę trasy tramwajowej, a także opracowania koncepcji dla budowy trasy tramwajowej, od istniejącej linii tramwajowej na ulicy Pilczyckiej do projektowanej pętli w okolicy skrzyżowania ulicy Maślickiej, Królewieckiej i Głównej, nieopodal linii kolejowej nr 273.

Ulica Maślicka ma zostać przebudowana na odcinku około 1,6 km – od ronda przy ulicy Pilczyckiej do okolic skrzyżowania z aleją Śliwową. Oprócz przebudowy jezdni, powstaną także nowe chodniki, trasy rowerowe, pojawi się zieleń i oświetlenie oraz miejsca parkingowe. Zachowana zostanie również rezerwa pod przyszłą trasę tramwajową. Przypomnijmy, że obecnie budowana linia tramwajowa na ul. Długiej i Popowickiej swój bieg będzie kończyć na ulicy Królewieckiej przy Stadionie Wrocław.

Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej.
Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej. UMWr

Nowa linia tramwajowa o długości ponad czterech kilometrów

Jak informuje magistrat, rozpoczęcie realizacji zarówno linii tramwajowej jak i budowy ulicy Nowomaślickiej możliwe będzie dopiero po 2022 roku, wraz zapewnieniem prze Gminę Wrocław finansowania tych inwestycji z udziałem środków zewnętrznych. Mowa tu o bardzo dużych kwotach. Przebudowy ul. Maślickiej (uzyskane zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej), budowa tzw. ul. Nowomaślickiej, czyli łącznika Maślicka - Suwalska - Królewiecka), a także budowa ponad czterokilometrowej linii tramwajowej przez Osiedle Maślice wraz z zakupem taboru, wyceniono na około 250 mln zł.

Urzędnicy podkreślają, że tylko w przypadku uzyskania finansowania zewnętrznego (środki rządowe, unijne) całość przedsięwzięcia będzie mogła być przeprowadzona jednocześnie. Brak finansowania lub jego ograniczona kwota spowoduje konieczność etapowanie inwestycji. Miastu zależy, by inwestycja była realizowana w całości.

O przebudowie ulicy Maślickiej mówi się od lat 90. ubiegłego wieku, a o budowie ul. Nowomaślickiej i linii tramwajowej od blisko dwudziestu lat. Teren pod Nowomaślicką i korytarz transportowy dla tramwaju jest zabezpieczony oraz wyznaczony w dokumentach planistycznych od 2006 roku. W Planie Transportowym Wrocławia (przygotowywana jest jego aktualizacja) zapisano jako priorytet budowę linii tramwajowej na Maślice po 2022 roku.

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Klopers
Kapitalnia sprawa. Bez korków itd. Mieszkańcy Myślicie dziekują.
G
Gość
Gigantyczne kotki na królewieckiej a deweloperzy dalej budują bo grunty tam najtańsze a wystarczy połączyć Warciańską z Królewiecką.
G
Gość
Nie ma kasy, śmieć łapówkarz pedofil dupkiewicz pogrążył miasto w długach ok.11 mld zł
G
Gość
14 września, 9:44, Gość:

No i pięknie. Miałem dylemat co do zakupu mieszkania tych okolicach. Lokale na Maślicach są naprawdę tanie, ale skomunikowanie strasznie słabe. W tym momencie widzę, że jednak warto :) to ważna informacja.

14 września, 10:02, Gość:

Przypomnij sobie słowa za 10 lat czy za oknem widzisz tory

14 września, 17:36, Gość:

Będzie dokładnie jak z Jagodnem, którego rozbudowa postępowała od 2003/4 roku

1) Dutkiewicz już w wyborach samorządowych w 2006, 2010 i 2014 roku obiecywał tramwaj na Jagodno, problemu nie było z przejazdem kolejowym, wszystkie wizualizacje przewidywały tramwaj. Problem był w zbyt małej liczbie mieszkańców.

2) Sutryk w 2018 roku też obiecywał tramwaj. Problemu nie ma z liczbą mieszkańców, bo większość działek przeznaczonych do sprzedaży jest zabudowana i zamieszkana lub zabudowywana w ekspresowym tempie. Problemem stał się przejazd kolejowy, który od Niemca tam stoi, i jakoś nie był problemem, oraz mieszkańcy, których Sutryk określił mianem niezbyt inteligentnych, skoro domagają się tramwaju.

Maślice, zapomnijcie o tramwaju. Chodzi o podkręcanie zabudowy, a tramwaj może za 30 lat, może za 50 lat

14 września, 17:46, Gość:

Jak w Polsce będzie rządzić ta Pisowska holota to na pewno nie będzie. Zwłaszcza jak będą wykańczać samorządy finansowo. Ale nie ma się co bać. Tramwaj będzie bo w następnych wyborach pisowa holota dostanie 10% poparcia.

Serio?

100 mln na Śląsk Wrocław

1 mln na 3 (trzy sztuki) kibelki parkowe

1 mln na Arlekina

itd.

Przykłady wrocławskiej niegospodarności i szastania pieniędzmi na prawo i lewo można mnożyć.

Niestety, ale w przypadku Wrocławia argumentu, jaki to PiS zły, nie da się obronić

K
Krzysztof
14 września, 16:30, Gość:

Wrocławianie chcą likwidacji tramwajów, a na ich miejsce buspasy? Typowa wschodnia mentalność. Jak coś nie działa to zamiast naprawić - zlikwidować. Każde liczące się miasto stawia na komunikację szynową szczególnie. Wygadywać takie rzeczy mogą tylko potomkowie chłopów zza buga. Bycie Wrocławianinem to jednak stan umysłu.

15 września, 9:13, Gość:

Nie każde. Teraz, gdy są dostępne autobusy elektryczne, zaczyna się inwestowanie w pojazdy napędzane wodorem to inwestowanie w tory i całą infrastrukturę jest i głupotą i rozrzutnością. Przy tym Wrocław potrzebuje połączenia nowych osiedli z centrum i ze sobą nawzajem, a linie tramwajowe nie zapewnią tego w odróżnieniu od autobusów, które bez wysiłku mogą z dnia na dzień zmienić trasę. Odpada przy tym problem awaryjności taboru albo sieci, bo autobusy są autonomiczne i kierowca może ominąć popsuty pojazd przed nim i kontynuować jazdę.

Ostatnim argumentem jest i to, że od 1989 roku kierunki, które wybierają mieszkańcy nie odpowiadają przebiegowi linii tramwajowych. Teraz nikt nie jeździ do pracy do Fadromy, Dolpimy, Archimedesa czy innych dużych przedsiębiorstw, bo ich nie ma. Te które powstały nie zapewniają aż takiej liczby miejsc pracy jak tamte i co za tym idzie potrzeby transportowe są inne. Na koniec jedno spostrzeżenie, bycie Wrocławianinem to nie stan umysłu, to otwartość na argumenty innych i próba znalezienia złotego środka. Natomiast używanie epitetów świadczy o miałkości argumentów i przynależności do grona tych obmawianych przybyszów.

Tramwaje są potrzebne tak jak autobusy na wodór. Najmniej potrzebne są drogi dla rowerów albo inaczej mówiąc fanaberie garstki pseudoekologów bo zaopatrzenie miliona mieszkańców opiera się na ciężkim transporcie a nie rowerku z przyczepką.

G
Gość
14 września, 16:30, Gość:

Wrocławianie chcą likwidacji tramwajów, a na ich miejsce buspasy? Typowa wschodnia mentalność. Jak coś nie działa to zamiast naprawić - zlikwidować. Każde liczące się miasto stawia na komunikację szynową szczególnie. Wygadywać takie rzeczy mogą tylko potomkowie chłopów zza buga. Bycie Wrocławianinem to jednak stan umysłu.

Nie każde. Teraz, gdy są dostępne autobusy elektryczne, zaczyna się inwestowanie w pojazdy napędzane wodorem to inwestowanie w tory i całą infrastrukturę jest i głupotą i rozrzutnością. Przy tym Wrocław potrzebuje połączenia nowych osiedli z centrum i ze sobą nawzajem, a linie tramwajowe nie zapewnią tego w odróżnieniu od autobusów, które bez wysiłku mogą z dnia na dzień zmienić trasę. Odpada przy tym problem awaryjności taboru albo sieci, bo autobusy są autonomiczne i kierowca może ominąć popsuty pojazd przed nim i kontynuować jazdę.

Ostatnim argumentem jest i to, że od 1989 roku kierunki, które wybierają mieszkańcy nie odpowiadają przebiegowi linii tramwajowych. Teraz nikt nie jeździ do pracy do Fadromy, Dolpimy, Archimedesa czy innych dużych przedsiębiorstw, bo ich nie ma. Te które powstały nie zapewniają aż takiej liczby miejsc pracy jak tamte i co za tym idzie potrzeby transportowe są inne. Na koniec jedno spostrzeżenie, bycie Wrocławianinem to nie stan umysłu, to otwartość na argumenty innych i próba znalezienia złotego środka. Natomiast używanie epitetów świadczy o miałkości argumentów i przynależności do grona tych obmawianych przybyszów.

G
Gość
Kiedy pociąg do Lwówka Śląskiego?
G
Gość
Kiedy linia 127 zmieni trasę na Kozanowie i w całości będzie przebiegała ul Pilczycka
G
Gość
14 września, 9:44, Gość:

No i pięknie. Miałem dylemat co do zakupu mieszkania tych okolicach. Lokale na Maślicach są naprawdę tanie, ale skomunikowanie strasznie słabe. W tym momencie widzę, że jednak warto :) to ważna informacja.

14 września, 10:02, Gość:

Przypomnij sobie słowa za 10 lat czy za oknem widzisz tory

14 września, 17:36, Gość:

Będzie dokładnie jak z Jagodnem, którego rozbudowa postępowała od 2003/4 roku

1) Dutkiewicz już w wyborach samorządowych w 2006, 2010 i 2014 roku obiecywał tramwaj na Jagodno, problemu nie było z przejazdem kolejowym, wszystkie wizualizacje przewidywały tramwaj. Problem był w zbyt małej liczbie mieszkańców.

2) Sutryk w 2018 roku też obiecywał tramwaj. Problemu nie ma z liczbą mieszkańców, bo większość działek przeznaczonych do sprzedaży jest zabudowana i zamieszkana lub zabudowywana w ekspresowym tempie. Problemem stał się przejazd kolejowy, który od Niemca tam stoi, i jakoś nie był problemem, oraz mieszkańcy, których Sutryk określił mianem niezbyt inteligentnych, skoro domagają się tramwaju.

Maślice, zapomnijcie o tramwaju. Chodzi o podkręcanie zabudowy, a tramwaj może za 30 lat, może za 50 lat

Jak w Polsce będzie rządzić ta Pisowska holota to na pewno nie będzie. Zwłaszcza jak będą wykańczać samorządy finansowo. Ale nie ma się co bać. Tramwaj będzie bo w następnych wyborach pisowa holota dostanie 10% poparcia.

G
Gość
14 września, 9:44, Gość:

No i pięknie. Miałem dylemat co do zakupu mieszkania tych okolicach. Lokale na Maślicach są naprawdę tanie, ale skomunikowanie strasznie słabe. W tym momencie widzę, że jednak warto :) to ważna informacja.

14 września, 10:02, Gość:

Przypomnij sobie słowa za 10 lat czy za oknem widzisz tory

Będzie dokładnie jak z Jagodnem, którego rozbudowa postępowała od 2003/4 roku

1) Dutkiewicz już w wyborach samorządowych w 2006, 2010 i 2014 roku obiecywał tramwaj na Jagodno, problemu nie było z przejazdem kolejowym, wszystkie wizualizacje przewidywały tramwaj. Problem był w zbyt małej liczbie mieszkańców.

2) Sutryk w 2018 roku też obiecywał tramwaj. Problemu nie ma z liczbą mieszkańców, bo większość działek przeznaczonych do sprzedaży jest zabudowana i zamieszkana lub zabudowywana w ekspresowym tempie. Problemem stał się przejazd kolejowy, który od Niemca tam stoi, i jakoś nie był problemem, oraz mieszkańcy, których Sutryk określił mianem niezbyt inteligentnych, skoro domagają się tramwaju.

Maślice, zapomnijcie o tramwaju. Chodzi o podkręcanie zabudowy, a tramwaj może za 30 lat, może za 50 lat

G
Gość
14 września, 9:40, prawy:

a na co komu te tramwaje? tam tylko menele i patologia jezdzi, zamiast wywalać pieniondze w błoto, niech lepiej nowe drogi wybuduja a torowiska zaorać

Dla chłopów tylko furmanki. Na co tramwaje wsiokom?

G
Gość
Wrocławianie chcą likwidacji tramwajów, a na ich miejsce buspasy? Typowa wschodnia mentalność. Jak coś nie działa to zamiast naprawić - zlikwidować. Każde liczące się miasto stawia na komunikację szynową szczególnie. Wygadywać takie rzeczy mogą tylko potomkowie chłopów zza buga. Bycie Wrocławianinem to jednak stan umysłu.
G
Gość
14 września, 09:40, prawy:

a na co komu te tramwaje? tam tylko menele i patologia jezdzi, zamiast wywalać pieniondze w błoto, niech lepiej nowe drogi wybuduja a torowiska zaorać

14 września, 9:45, Gość:

Tramwaje idioto nie stoją w korkach. Nie każdy lubi tracić czas w korkach tak jak Ty.

14 września, 13:53, Gość:

Masz rację, one nie stoją w korkach. One po prostu stoją. A stoją bo prądu brak, bo pantograf się ułamał, bo jakaś lebiega się wykoleiła, bo ktoś nie zaufał dzwonkowi i dostał dzwona od tramwajarza, bo się drzwi nie zamykają, bo wysiadł bezpiecznik itd., itp. A to wszystko nie w twoim, niestojącym w korku tramwaju, tylko w tym dziesiątym co to się turla tym samym torem przed tobą.

Geniuszu tramwaje nie stoją w korkach tylko kiedy wszystko działa i ma wydzielone torowisko. Wyobraź sobie, że autobus też ma taką możliwość wystarczy wydzielić buspas i działa to tak samo. To po co budować dodatkowo sieć trakcyjną i torowisko??? To wie chyba tylko łysy z Ratusza.

G
Gość
14 września, 09:40, prawy:

a na co komu te tramwaje? tam tylko menele i patologia jezdzi, zamiast wywalać pieniondze w błoto, niech lepiej nowe drogi wybuduja a torowiska zaorać

14 września, 9:45, Gość:

Tramwaje idioto nie stoją w korkach. Nie każdy lubi tracić czas w korkach tak jak Ty.

Masz rację, one nie stoją w korkach. One po prostu stoją. A stoją bo prądu brak, bo pantograf się ułamał, bo jakaś lebiega się wykoleiła, bo ktoś nie zaufał dzwonkowi i dostał dzwona od tramwajarza, bo się drzwi nie zamykają, bo wysiadł bezpiecznik itd., itp. A to wszystko nie w twoim, niestojącym w korku tramwaju, tylko w tym dziesiątym co to się turla tym samym torem przed tobą.

k
klik, klik
>Tramwaj na Maślice coraz bliżej. Kiedy pojedzie?

Panie Zwoliński, no i po co tak? Nie zmieściło się? Chyba powinno być:

*Tramwaj na Maślice coraz bliżej. Kiedy pojedzie? Sutryk bezradnie rozkłada ręce*

[wymowna fotografia Pana prezydenta Wrocławia jako ilustracja clickbait'a oraz śmieciowej zawartości rzecz jasna obowiązkowa]

Powinien pan dostać karnego utasa od nowej naczelnej. Za zawyżanie przekazu brukowca poprzez brak wystarczającej ilości hejtu w łaskawie wydalonym przez was wpisie. Niedobrze się robi czytelnikom 'wrocławskiej' czytając takie mdłe niedobodźcowane teksty. Dzień bez hejtu dniem straconym!! Kto jak kto, ale wy Zwoliński powinniście recytować to na pamięć; wykrzykiwać z pianą na ustach wybudzeni raptownie z głębokiego snu.

- nie pozdrawiam i pozostaję bez wyrazów szacunku

klik, klik
Dodaj ogłoszenie