Tak będzie wyglądała trasa tramwaju na Swojczyce (ZOBACZ)

JEW
Materiały inwestora / Wrocławskie Inwestycje - Sweco
Wiemy już jak będzie wyglądała nowa trasa tramwajowa we Wrocławiu. Miasto zaprezentowało trasę tramwaju na Swojczyce i wizualizacje. Wydłuży ona zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno o ponad 2 km. Nowa pętla ma powstać w sąsiedztwie linii kolejowej Wrocław – Jelcz-Laskowice między ulicą Magellana i cmentarzem. Torowisko na Swojczyce ma powstać do 2022 roku.

Nowe dwutorowe torowisko będzie miało ponad 2,1 km długości (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce) i będzie jednocześnie wydzielonym buspasem.

Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (od razu będą budowane z torowiskiem, przetarg został już ogłoszony) i dalej ulicą Swojczycką.

Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową – dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku.

Tak będzie wyglądała trasa tramwaju na Swojczyce (ZOBACZ)
Materiały inwestora / Wrocławskie Inwestycje - Sweco

- Dzięki usytuowaniu przystanków, jak i torowiska prezentowany wariant jest najkorzystniejszy dla mieszkańców. Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom. Dodatkowo przebudowane zostaną skrzyżowania w tamtym rejonie, z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej - powiedział Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji.

Koncepcja zakłada przebudowę pętli na Sępolnie – przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw Orlen i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana. Koncepcja zawiera także kilka wersji rozwiązań na obsługę pasażerów na nowej pętli Swojczyce.

Wideo

Komentarze 121

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Penis

To Ty wejdź na stronę penisów

D
Dawid

te wszystkie lwówki, kowary, kłodzki, milicze, namysłowy - a teraz wrocławianie pełną gębą - i tak będą głosować na tych, co im dają wizualizacje a jednocześnie pozwalają zabudowywać po kolei każdy wolny skwer, każdą wolną zieleń i zamieniać to miasto w kupę betonu. Tym nowym wrocławianom wydaje się że osiągnęli wielki awans społeczny. Jak np. moja sąsiadka - od kiedy została kierowniczką w C&A, to nawet na dzień dobry niechętnie odpowiada. Od tej pory jak moja żona ma focha, to się pytam, czy czasem nie chce rzucić roboty w szpitalu i zostać kierowniczką w C&A.

i
i tak sobie myślę..

Kiedyś nie wolno było budować magazynów paliw w pobliżu skupisk ludzkich. Pewnie i dziś nie można ale za to można budować skupisk w pobliżu magazynów paliw.
Współczuję intelektowi decydentów. Czy zastanawialiście się nad skutkami gdyby doszło do eksplozji? Na "jutubie" można znaleźć filmy jakie pole rażenia w rafinerii mają takie magazyny podczas zaplonu/eksplozji.

L
Luki

Jak zwykle...

G
Gość

Może do 2222 i to z drewna bo ekologiczne i tanie, Jagodno -ściema ,Popowice ściema , Psie pole ściema, Strzgomska ..... .Tak naprawdę Wrocław powinien mieć komunikację szynową typu tramwaj miasto i okolice czyli Oława, Oleśnica ,Trzebnica ... Tyle ,że to wymagało by wspólnych działań samorządów i wspólnego finansowania - a na to nie ma co liczyć.

o
observ

To jest temat na doktorat :-)

A
Amigo

kiedyś się mówiło o przedłużeniu tramwaju z Kleciny do Bielan Wrocławskich, ale dzisiaj nikt nawet o tym nie wspomina, bo wszystkie możliwe warianty tras zostały zabudowane. Na Muchoborze też buduje się na potęgę, blok przy bloku, biurowiec przy biurowcu. Za kilka lat powiedzą że się nie da bo już wszystko zabudowane. Najważniejsze żeby kasa się zgadzała

D
Dawid

miasto dopłaca do funkcjonowania stadionu, na którym jest też centrum konferencyjne, a jednocześnie płaci kilkadziesiąt tysięcy zł za absurdalne szkolenie z mowy nienawiści działaczy partyjnych zwanych dyrektorami wydziałów urzędu miejskiego w hotelu z basenem, spa w Kudowie. A głupiemu ludowi daje wizualizacje, za które przecież też bez sensu płaci.

A
Adam

może tam mieszka teściowa jakiegoś notabla miejskiego, dlatego tak zrobiono żeby miała spokój od samochodów

m
marian

dajcie spokój albo wprost w dupę wsadźcie sobie te tramwaje,zainwestujcie w metro ,jaki kraj inwestuje w tramwaje? to po wojenny przeżytek który nie jest potrzebny do szczęścia

T
TomAsz

OK. Zgadzam się z tą nie formalna informacją - miasto tonie w długach. Ale jeśli tonie w długach, to czy nie powinno ciąć kosztów???? ...jednym z rozwiązań jest zmniejszenie biurokracji a dobitniej mówiąc zwolnienie urzędników oraz obniżenie pensji i wszelkich dodatków. Powiem więcej, trochę populistyczne ale zawsze mile widziany gest (zwłaszcza przy podwyższaniu podatków), gdy Prezydent Miasta jeździ swoim PRYWATNYM samochodem, a nie służbowym. Po drogie racjonalne wydawanie pieniędzy - tworzenie wizualizacji takich czy innych inwestycji zajmuje czas i pieniądze. A jeszcze bardziej doprowadza do szewskiej pasji fakt, że nic z tych projektorów nie będzie. No i jeszcze jedno - bardzo niepopularne - racjonalna podwyżka podatków. Tylko w kompleksowe działania mogą miasto wyprowadzić z długów.

r
rei

Kiedyś wierzyłem w szybką budowę WOW. Szybkie wybudowanie Alei Wielkiej Wyspy. Szybko za to wrosło kilkanaście wielkich biurowców w mieście i wielka galeria obok dworca. Inwestycje miejskie w komunikację stoją bo wszyscy pięknie straszą nadmiernym deficytem. Problem w tym, że jeśli komunikacja kuleje to komfort mieszkańców pada na p..k. A mieszkańcy to też pracownicy i potencjalni inwestorzy odejdą, biura będą świecić pustkami. I wszystko zamiast się kręcić się zatrze. Więc jednak warto te inwestycje pilnie zrobić na kredyt...

G
Gość

. . . . pic na wodę i fotomontaż ! Nie potrafią wyremontować kawałka ulicy, bajdurzą nt. tramwaju na Nowy Dwór czy na Popowice, itd. itp. W tym wszystkim pomagają ratuszowi usłużni pismacy - żałosne !

G
Gość

Najbardziej potrzebną linią Tramwajową jest Nowy Dwór - Nowy Dwór PKP, oraz przeprowadzenie lini Tramwajowej przez Muchobów Wielki, gdyż tam się tak korkuje, że Godzinę to się tam stoi, miasto miało Muchobór Wielki w dalekich planach, ale w Realnych Dworzec Świebodzki / Pl. Orląt Lwowskich -> NOWY DWÓR PKP, bo naprawdę żeby przebić się Autobusem, to jest dopiero Katorga, także Projekt przewidywał możliwość przejazdu Tramwajem Torami Kolejowymi, aby też móc zaoszczędzić na wydatkach, a tak Autobusy Dieslowskie przez te korki spalają 100x więcej paliwa, niż jest to warte.

A tak we Wrocławiu Panuje Chaos z Komunikacją, jak i remontami, a najgorzej z Korkami.

A może dobudować 3-ci pas na Długości Legnickiej ?
Korków się nie pozbędziemy.

Niech miasto da komunikację za Darmo, to zobaczycie sami jak korki znikną w oczach, dajcie tą możliwość na dwa lata, a ulżycie innym, tyle że będziecie musieli w godzinach szczytu na główne trasy dawać długie tramwaje, które mają 100 m długości i sprzedaje to Poznaniowi, a wrocław w godzinach szczytu ma zatłoczone tramwaje, a jak nie chcą dawać 100 metrowych tramwajów w godzinach szczytu, to niech puszczają po dwa tramwaje danej lini tylko w godzinach szczytu, gdzie jest przetłoczenie.

m
malejący

wg strony dewelopera już 1 tys mieszkań kupiono
biorąc pod uwagę stan polskich rodzin to oznacza góra 2,2-2,5 tys mieszkańców
jeśli to jest "duże osiedle" to ekstra

Dodaj ogłoszenie