MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szybsze pociągi i naprawy torów kolejowych na Dolnym Śląsku. Na tych trasach będą remonty

Aneta Kolesińska
Aneta Kolesińska
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego 1 lipca odbyło się spotkanie w sprawie najbliższych remontów i prac nad infrastrukturą kolejową na Dolnym Śląsku
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego 1 lipca odbyło się spotkanie w sprawie najbliższych remontów i prac nad infrastrukturą kolejową na Dolnym Śląsku Aneta Kolesińska / Polska Press
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu odbyło się spotkanie na temat nowych inwestycji kolejowych, skróceniu czasu przejazdów pociągów i dalszym rozwoju kolei w naszym województwie. Pierwsze prace mają ruszyć już po wakacjach. Czego będą dotyczyć? O tym piszemy poniżej.

Podczas spotkania we Wrocławiu, które odbyło się 1 lipca, rozmawiano o planach, dzięki którym na Dolnym Śląsku poprawi się jakość infrastruktury kolejowej, a podróżni do celu będą mogli dojechać szybciej niż teraz.

Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak podkreślił, że przyjechał na Dolny Śląsk, który pod względem kolejowym jest najmocniejszym województwem w Polsce, o czym świadczą liczby. Na Dolnym Śląsku w ciągu ostatnich 15 lat liczba pasażerów wzrosła o 200 procent, co jest krajowym rekordem.

Jeszcze szybsze połączenia z Wrocławia

Nowe inwestycje kolejowe mają poprawić szybkość kluczowych połączeń na Dolnym Śląsku. Gdzie planowane są remonty?

- Planujemy wykonać prace na odcinku od Wrocławia przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko do granicy z Czechami, które pozwolą skrócić czas przejazdu np. w relacji z Wrocławia do Międzylesia o ponad 30 minut. To będzie czas przejazdu, którego do tej pory, historycznie nigdy nie było. 130 km z Wrocławia do Międzylesia najszybsze pociągi pokonają w 90 minut. Do tej pory był to czas nie krótszy niż 2 godziny - mówił Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.

Remonty i renowacja ważnych linii kolejowych

Remont linii kolejowej w Kotlinie Kłodzkiej skróci podróż na trasie Wrocław - Kudowa-Zdrój do około 1 godz. i 45 min. W przyszłym roku natomiast odbędzie się rewitalizacja części linii z Legnicy przez Jaworzynę Śląską, Świdnicę, Dzierżoniów do Kamieńca Ząbkowickiego.

Dzięki skróceniu czasu przejazdów, możliwe będzie zwiększenie liczby pociągów, na czym skorzystają pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji jeszcze szerszą ofertę kolejową.

Pojawią się utrudnienia w ruchu pociągów

Prace mają rozpocząć się już we wrześniu 2024 roku. W związku z nimi, podróżnych będą czekać utrudnienia:

  • na jednotorowym odcinku ze Strzelina do Kamieńca o długości 37 km będzie 45-dniowa przerwa w ruchu oraz komunikacja zastępcza w postaci autobusów
  • wymiana torów jest także konieczne na odcinku do Kudowy, tam również będzie przewidziana przesiadka pasażerów.

Dolnoślązaków czekają spore zmiany

Podczas spotkania uczestnicy poruszyli także temat budowy czwartego toru estakady grabiszyńskiej, remoncie dworca Świebodzkiego i wykorzystania towarowej obwodnicy Wrocławia pod ruch pasażerski.

od 7 lat
Wideo

Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska