Sutryk: "Poprawiłem komunikację na Jagodno". Na pewno?...

    Sutryk: "Poprawiłem komunikację na Jagodno". Na pewno? Mieszkańcy zdziwieni

    Zdjęcie autora materiału

    Kinga Czernichowska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    1/6
    przejdź do galerii

    ©Pawel Relikowski / Polska Press

    Poprawa komunikacji na Jagodno była jednym ze 100 zadań, jakie prezydent Jacek Sutryk zaplanował sobie na pierwsze 100 dni urzędowania. Na jego oficjalnej stronie tę sprawę można uznać już za zakończoną, bo "poprawa komunikacji na Jagodno" znalazła się pośród zadań według prezydenta zrealizowanych. "Naprawdę?" - pytają mieszkańcy. - "Tu się nie da dojechać. Myślimy o wyprowadzce".
    Prezydent Jacek Sutryk chwali się, że już pod koniec 2018 i na początku 2019 roku wprowadzono zmiany w rozkładzie linii 110 - autobusy kursują częściej, bo co 7,5 minuty rano i co 10 minut po południu oraz co 15 minut w godzinach poza szczytem. Powstaje jednak pytanie, czy o taką poprawę komunikacji chodziło mieszkańcom? Od lat bowiem ciągnie się na przykład sprawa tramwaju na Jagodno. A to i tak nie wszystko.

    Pani Anna mieszka z mężem od kilku lat na Jagodnie. Mają dwójkę dzieci. Początkowo mieli nadzieję na to, że powstanie linia tramwajowa. Teraz zastanawiają się nad wyprowadzką z osiedla.

    - Fakt, jest więcej połączeń w rozkładzie, ale nie przekłada się to na codzienne funkcjonowanie trasy, która jest wiecznie przeładowana i autobusy, tak jak i kierowcy, stoją w korku. Czasem przejechanie dwóch przystanków po samej ulicy Buforowej zajmuje 40 minut - skarży się pani Anna. - Placu budowy autobusy nie przeskoczą (chodzi o przebudowę Buforowej).



    Pani Monika twierdzi, że zrobiło się nieco lepiej, gdy powstał fragment nowej drogi. - Rzeczywiście jest odrobinę lepiej. Ale jeszcze wiele brakuje. Autobusy kursują częściej, ale mimo wszystko i tak przydałby się tramwaj albo dodatkowa jedna linia - mówi Monika Białasik.

    Tymczasem prezydent Jacek Sutryk obiecuje, że w planach jest przedłużenie trasy linii 110 do pętli przy Galerii Dominikańskiej, a w miarę możliwości MPK na tej linii kursować będą autobusy przegubowe - powinny one pomieścić większą liczbę pasażerów.

    Na razie jednak mieszkańcy oceniają sytuację jako dramatyczną.

    - Autobusy są zbyt ciasne, rano przeżywają oblężenie. Ludzie się nie mieszczą. Największy problem mają rodzice z dziećmi wózkowymi. Często zostają na przystanku i czekają na następny autobus, bo po prostu nie mają jak wsiąść - dodaje pani Anna i sugeruje, że rozwiązaniem mogłaby być inna linia. - Brakuje na przykład połączenia z Gajem/Brochowem/Tarnogajem, gdzie mnóstwo osób wozi swoje dzieci do szkół czy przedszkoli.

    Problem ciasnych autobusów może się niebawem rozwiązać, o ile - a to jedna z zapowiedzi prezydenta Jacka Sutryka - autobusy zwane "solówkami" zostaną zastąpione autobusami przegubowymi.

    - Liczba miejsc w autobusach solówkach różni się w zależności od rodzaju pojazdu. Najmniej pojemny autobus typu solo mieści 80 osób, a najbardziej pojemny - 105. Gdyby wypuścić na Jagodno autobusy przegubowe, będą one w stanie zmieścić od 141 do 175 pasażerów - mówi Bartosz Naskręski z biura prasowego MPK Wrocław.

    Z informacji od przedstawicieli MPK Wrocław wiemy też, że autobusy linii 110 wydłużą swoją trasę do Galerii Dominikańskiej już 1 marca. Nie wiadomo natomiast, kiedy autobusy "solówki" mogłyby zostać zastąpione przez te przegubowe.



    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (328)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzeba bylo kupowac chate na zdupiu? xD

    Trzeba bylo kupowac chate na zdupiu? xD (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Trzeba bylo kupowac chate na zdupiu? xD


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Centrum

    Eve (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Trzeba było kupić mieszkanie w centrum za 10tyś/m2 i mieszkać na kartonach nie mając na wykończenie./ Taka rzeczywistość/ ciesząc się z tramwaju pod domem a nie mając gdzie zaparkować.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    obietnice

    Gefreiter neuman (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    NA PAPIERZE ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pomyślcie, zanim napiszecie byle co!

    WS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

    Jak można krytykować kogoś po niecałych trzech miesiącach prezydentury? Małymi krokami, ale idziemy do przodu. Nie da się szesnastu lat nadrobić w trzy miesiące. Cieszcie się z pozytywów i z tego,...rozwiń całość

    Jak można krytykować kogoś po niecałych trzech miesiącach prezydentury? Małymi krokami, ale idziemy do przodu. Nie da się szesnastu lat nadrobić w trzy miesiące. Cieszcie się z pozytywów i z tego, że ktoś chce coś zmienić. Dajcie szansę, a później oceniajcie! Za klawiaturą każdy jest mądry! Pomóżcie to miasto zmieniać! Nikt nikogo przymusowo na Jagodnie nie osiedlił. To były Wasze wybory - chyba świadome? Kupując nieruchomości nie dostrzegaliście mankamentów tego osiedla? Obecnie trwa przebudowa ul. Buforowej, wiadomo, że lekko nie jest, ale taki stan rzeczy nie będzie trwał wiecznie. Jesteście jak małe dzieci, które muszą mieć wszystko natychmiast, tu i teraz. Wstyd! zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To nie jest standard, że najpierw jest infrastruktura, a potem bloki ?

    aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Patrz za PRL'u jak planowano osiedla to nawet przedszkole stawiano i szkołę. Nie będę PRL'u wychwalał, bo było źle, ale niektóre rzeczy robiono z dużo większym pomysłem i docenianiem realów niż...rozwiń całość

    Patrz za PRL'u jak planowano osiedla to nawet przedszkole stawiano i szkołę. Nie będę PRL'u wychwalał, bo było źle, ale niektóre rzeczy robiono z dużo większym pomysłem i docenianiem realów niż obecnie !zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przechwałki koszałki i opałki - i śmiech na sali

    aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Najdelikatniej rzecz ujmując pan Sutryk bajki opowiada. Kto w to uwierzy, fantazja bujna bez jakiegokolwiek odzwierciedlenia z rzeczywistością ! Zapraszam bardzo proszę przejść np. od przystanku...rozwiń całość

    Najdelikatniej rzecz ujmując pan Sutryk bajki opowiada. Kto w to uwierzy, fantazja bujna bez jakiegokolwiek odzwierciedlenia z rzeczywistością ! Zapraszam bardzo proszę przejść np. od przystanku Jagodno na Kajdasza lub od Jagodna do przystanku Malinowskiego, tylko bez taryfy ulgowej w postaci eskorty policji ! Dynamicznie utapla się Pan w błocie i po robocie ! Na pewno będzie pan komponowany przez kierowców do przydrożnego rowu. Tramwaj ma być od bodajże 2008 roku, plany są na 2022 tj. start a realizacja znając dynamiczne podejście 2040 r. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ty niczego nie poprawiłeś !

    Najwyżej zepsujesz. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Dotarło kotku?!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tranwaj mial byc w 2012r na euro

    Sprawiedliwy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Jtos.. Zawalil..., lub celowibodciolnqsodnia czesc miasta od centrum patrz szeregvpozamykanych ulic przejazdow..? Znoszczenie ulicy hubskiej.? Bez odpowiedzialnosci o konsekwencji:( tranwaje sa w...rozwiń całość

    Jtos.. Zawalil..., lub celowibodciolnqsodnia czesc miasta od centrum patrz szeregvpozamykanych ulic przejazdow..? Znoszczenie ulicy hubskiej.? Bez odpowiedzialnosci o konsekwencji:( tranwaje sa w intetesie wszystkich. I mogly by miec petle nawet w żurawinie.... Wszak mamy sie rozwijać polityka miasta nie do konca z tym sie wiarze no ale badzmy dobrej mysli iz linie tranwajowe powstana usprawniajac komunikacje oraz redikukac spaliny, smog w mieście.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wolny wybór

    wasabiWKS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    Ludzie, skończcie już pieprzyć z tym świadomym wyborem. Komunikacja publiczna czy usługi są tak samo podstawowym elementem planowania miasta jak kibel czy woda wyposażeniem mieszkania. Skoro miasto...rozwiń całość

    Ludzie, skończcie już pieprzyć z tym świadomym wyborem. Komunikacja publiczna czy usługi są tak samo podstawowym elementem planowania miasta jak kibel czy woda wyposażeniem mieszkania. Skoro miasto decyduje się przeznaczyć jakiś grunt pod zabudowę mieszkaniową i ma/będzie miało z tego hajs, to jego psim obowiązkiem jest zapewnić przyszłym mieszkańcom dostęp do usług i transportu. To nie jest jakiś cholerny Bangladesz czy inny Bantustan, tylko duże miasto w cywilizowanym kraju leżącym w środkowej Europie!
    Poza tym mądrale, czy was by było stać na mieszkania w centrum, których cena poszybowała ostatnio horrendalnie w górę i płacić po 10 i więcej tysięcy zł za m2. Kogo kurna na to stać? Może jeszcze wzorem państw Ameryki Łacińskiej pobudujemy blaszane favele bez dostępu do czegokolwiek?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciekawe

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Człowieku, weź przed zakupem takiego mieszkania poczytaj chociaż prawo.. obowiązki Państwa i gminy! Masz droge dojazdową? no to jestes skomunikoawany. I tak macie lepiej niż niektórzy, macie...rozwiń całość

    Człowieku, weź przed zakupem takiego mieszkania poczytaj chociaż prawo.. obowiązki Państwa i gminy! Masz droge dojazdową? no to jestes skomunikoawany. I tak macie lepiej niż niektórzy, macie autobus pod oknem (zbiorkom). Chciałeś mieszknia niedrogiego z dostępem do tramwaju? trzeba było wybrać złotniki albo leśnice. Ty kupiłeś mieszkanie w polu i myślałeś "gmina ma obowiązek i będzie" a niestety dla ciebie gmina wypełnia swój obowiązek i możesz siedzieć cicho, w korku.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    wrescie dobry komentarz....


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tchórzliwa kropka

    dziw*ka z przedmieścia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Miau

    Wrocek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Miau miau miau

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ooo

    Olla (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

    To prawda, kupili tańsze mieszkania a wymagania jakby co najmniej obok rynku mieszkali, nowy Dwór od dawna domaga się tramwaju


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Autobusów jest pełno

    BB (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nowy Dwór ma mnóstwo autobusów i nie ma jak dla mnie problemu tam z komunikacją. Stojąc na przystanku ciągle podjeżdża jakiś autobus. Tramwaj w tamtą stronę to raczej na końcu powinien być...rozwiń całość

    Nowy Dwór ma mnóstwo autobusów i nie ma jak dla mnie problemu tam z komunikacją. Stojąc na przystanku ciągle podjeżdża jakiś autobus. Tramwaj w tamtą stronę to raczej na końcu powinien być planowany, są lokalizacje które go naprawdę potrzebują..zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    7

    Takitam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Tyle ze od rynku na nowy dwór jest znacznie dalej. Słusznie się domagają.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ooo

    olla (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Z Nowego Dworu dalej?Chopie,do Jagodna to nawet ptaki już nie dolatują

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KORKI DO A4

    AAA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    Od kilku lat piszę, że korki będą niedługo do Strzelina - dlaczego nie robicie czteropasmówek ?????
    Po jednym pasie w każdą stronę to totalna porażka. Kto zatwierdził taki projekt ?????


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I koto to obchodzi kot ważniejszy

    aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Dynamicznie panujący establishment bez wizji i polotu oraz bez myślenia przyszłościowego, aby na szybko, aby było, byle jak i w sumie drogo, bo 2 razy będzie trzeba robić ! Kto zarobi ? To już...rozwiń całość

    Dynamicznie panujący establishment bez wizji i polotu oraz bez myślenia przyszłościowego, aby na szybko, aby było, byle jak i w sumie drogo, bo 2 razy będzie trzeba robić ! Kto zarobi ? To już raczej wiadome !zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo