Remonty na kolei w wakacje. Trzeba się przesiadać, a pociągi jadą dłużej

MK
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
Pasażerowie pociągów jeżdżących po Dolnym Śląsku muszą uzbroić się w cierpliwość. Remonty na kolei nabiorą na sile. Pociągi pojadą dłużej, a na niektórych liniach trzeba będzie się przesiadać.

Najbliżej Wrocławia remont trwa na linii do Jeleniej Góry. Na szlaku Mietków - Imbramowice, a także na samych stacjach wymieniana jest sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Jak informuje Bohdan Ząbek z PKP Polskich Linii Kolejowych, prace nie powinny spowodować utrudnień w ruchu pociągów, ponieważ jednocześnie odbywają się tylko na jednym torze. Jednak w związku ze zmniejszoną przepustowością linii, pociągi z Wałbrzycha do Wrocławia docierają opóźnione o kilkanaście minut. Prace zakończą się w listopadzie.

Na tej samej linii trwa również przebudowa dwóch stacji - Wałbrzych Szczawienko oraz Świebodzice. Z kolei w listopadzie rozpocznie się budowa nowego przystanku kolejowego - Wałbrzych Centrum.

Już teraz do autobusów trzeba przesiadać się pomiędzy Piechowicami a Szklarską Porębą. Utrudnienia potrwają do 26 czerwca. Kolejne pojawią się 20 sierpnia, gdy do autobusów trzeba będzie przesiadać się pomiędzy Jelenią Górą a Szklarską Porębą.

Generalny remont przechodzi z kolei główna linia Zagłębia Miedziowego z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa. Dzięki inwestycji po 10 latach pociągi wrócą do Lubina, gdzie od marca trwa przebudowa stacji. Zdemontowane zostały już tory i rozjazdy. Budowany jest jeden z dwóch nowych peronów. Praca wre też na stacji Raszówka, gdzie budowane jest odwodnienie. Przebudowywane są także perony na przystankach Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin i Chróstnik. Zakończenie prac pomiędzy Legnicą a Lubinem planowane jest jesienią. Z kolei w październiku w Koźlicach pomiędzy Lubinem a Rudną rozpocznie się budowa wiaduktu kolejowego. W ranach inwestycji zbudowany zostanie też od podstaw przystanek Lubin Stadion.

Wyremontowana zostanie także stacja Legnica. PKP PLK przebuduje dwa najważniejsze perony - 3 i 4. Powstaną także cztery windy, a tunel główny prowadzący na perony i zabytkowe zadaszenie hali peronowej zostaną wyremontowane. Z kolei na peronach 3 i 4 odnowione zostaną dawne posterunki dyżurnych ruchu.

Jeszcze w czerwcu ruszy remont przystanku Kłodzko Miasto. PKP PLK za 60 mln zł zbuduje dodatkowy peron, a na istniejących pojawią się windy. Przebudowany zostanie także cały układ torowy stacji, dzięki czemu pociągi będą mogły zaczynać i kończyć na niej swój bieg. Prace potrwają do połowy 2020 r. Po przebudowie stacja będzie mogła przyjmować więcej składów, a przepustowość linii w kierunku Wrocławia, Kudowy-Zdrój, Wałbrzycha, Międzylesia i Kamieńca Ząbkowickiego poprawi się. Na stacji zamontowanych zostanie także 9 nowych odjazdów, które będą ogrzewane, co zminimalizuję liczbę awarii zimą. W ramach przebudowy stacji dobudowany zostanie nowy peron, a dotychczasowy peron nr 1 wyremontowany. Oba perony będą wyższe, dzięki czemu łatwiej będzie wsiąść do pociągu. Pojawią się na nich także windy, a przejście pomiędzy nimi zostanie wyremontowane. Na peronach zamontowane zostaną także nowe wiaty i oświetlenie, a ściany zostaną pokryte powłoką uniemożliwiające zabrudzenie ich graffiti.

Do września potrwa z kolei przebudowa linii nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny. Remont obejmuje także przebudowę stacji w Bukowicach Trzebnickich, gdzie utworzona zostanie mijanka (linia jest jednotorowa – przyp. red.). Wyremontowane zostanie także 19 przejazdów kolejowych – 12 z nich będzie sterowane automatycznie. Po remoncie pociągi pojadą tam 120 km/h. Dzięki temu najprawdopodobniej wróci połączenie kolejowe Wrocławia z Miliczem. Pociągi będą pokonywały trasę w około 30 minut. Plany dolnośląskich samorządowców zakładają wydłużenie połączenia przez Krotoszyn do Gniezna. Na to musi się jednak zgodzić marszałek woj. wielkopolskiego.

Podczas wakacji prace będą także prowadzone na tzw. Nadodrzance - linii Wrocław - Głogów - Zielona Góra - Szczecin. W dalszym ciągu tory wymieniane będą pomiędzy Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami i Głogowem. Prace potrwają do końca roku.

Od poniedziałku prace trwają również na linii Legnica - Strzegom - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Kłodzko - Kudowa Zdrój. W związku z tym na odcinku Strzegom - Jaworzyna Śląska zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.

Do końca czerwca potrwa naprawa torów w okolicy Gierałtowa, przez co pomiędzy Węglińcem a Jelenią Góra zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza. Do sierpnia do autobusów trzeba będzie przesiadać się również pomiędzy Żmigrodem a Rawiczem. Powodem utrudnień jest remont stacji w Rawiczu.

Z kolei po wakacjach - we wrześniu - rozpocznie się długo wyczekiwana elektryfikacja linii Węgliniec - Zgorzelec.

Wideo

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
KD
Na szczęście muchowozy do Drezna znikają od grudnia. Wreszcie jakaś sensowna decyzja w KD, bo faktycznie te pociągi są niepotrzebne, a kosztują krocie. Ta garstka jadąca do Niemiec może przesiąść się w Węglińcu na szynobus do Goerlitz.

Ujadacze na Infotrolluj.pl pewnie już szykują ślinianki.
p
podróżny z Wrocławia
No to zaraz nastąpi wysyp różnej maści MAXów, Józefów, głosów ze Zgorzelca, udawanych mieszkańców Lwówka itp. którzy będą udowadniać, że najważniejszą inwestycją na Dolnym Śląsku jest linia Wrocław - Zgorzelec, a cała reszta to wiochy itp. Na koniec dopisze się sołtys ze śwagrem i weteryniarzem, że oni mają kunia z dryndą w Lwówku i im to wystarczy.
p
podróżny z Wrocławia
No to zaraz nastąpi wysyp różnej maści MAXów, Józefów, głosów ze Zgorzelca, udawanych mieszkańców Lwówka itp. którzy będą udowadniać, że najważniejszą inwestycją na Dolnym Śląsku jest linia Wrocław - Zgorzelec, a cała reszta to wiochy itp. Na koniec dopisze się sołtys ze śwagrem i weteryniarzem, że oni mają kunia z dryndą w Lwówku i im to wystarczy.
p
podróżny z Wrocławia
No to zaraz nastąpi wysyp różnej maści MAXów, Józefów, głosów ze Zgorzelca, udawanych mieszkańców Lwówka itp. którzy będą udowadniać, że najważniejszą inwestycją na Dolnym Śląsku jest linia Wrocław - Zgorzelec, a cała reszta to wiochy itp. Na koniec dopisze się sołtys ze śwagrem i weteryniarzem, że oni mają kunia z dryndą w Lwówku i im to wystarczy.
P
Ps
Ty zakompleksiony pusty cwelu z Kolei Dolnośląskich piszący głupoty o Lwówku i plusujacy własne komentarze pojawiasz się w każdym temacie mówiącym i kolei. Tylko nicki ci się zmieniają. Jak cię nie stać na opiekę psychiatryczną i weź rodzinę i zamelduj się w kolejce do utylizacji na wysypisku śmieci. Im mniej śmieci na świecie tym lepiej.
P
Ps
Ty zakompleksiony pusty cwelu z Kolei Dolnośląskich piszący głupoty o Lwówku i plusujacy własne komentarze pojawiasz się w każdym temacie mówiącym i kolei. Tylko nicki ci się zmieniają. Jak cię nie stać na opiekę psychiatryczną i weź rodzinę i zamelduj się w kolejce do utylizacji na wysypisku śmieci. Im mniej śmieci na świecie tym lepiej.
P
Ps
Ty zakompleksiony pusty cwelu z Kolei Dolnośląskich piszący głupoty o Lwówku i plusujacy własne komentarze pojawiasz się w każdym temacie mówiącym i kolei. Tylko nicki ci się zmieniają. Jak cię nie stać na opiekę psychiatryczną i weź rodzinę i zamelduj się w kolejce do utylizacji na wysypisku śmieci. Im mniej śmieci na świecie tym lepiej.
t
taka prawda
I znowu nadaje ten sam kretyn z Kolei Dolnośląskich, któremu kiedyś pasażerowie wsadzili w Lwówku rurę w odbyt za chamstwo w pociągu. Tak ci się to spodobało, że pokochałeś Lwówek i teraz ciągle prosisz się na internetowych forach o jeszcze.
P
Ps
Ty zakompleksiony pusty cwelu z Kolei Dolnośląskich piszący głupoty o Lwówku i plusujacy własne komentarze pojawiasz się w każdym temacie mówiącym i kolei. Tylko nicki ci się zmieniają. Jak cię nie stać na opiekę psychiatryczną i weź rodzinę i zamelduj się w kolejce do utylizacji na wysypisku śmieci. Im mniej śmieci na świecie tym lepiej.
t
taka prawda
I znowu nadaje ten sam kretyn z Kolei Dolnośląskich, któremu kiedyś pasażerowie wsadzili w Lwówku rurę w odbyt za chamstwo w pociągu. Tak ci się to spodobało, że pokochałeś Lwówek i teraz ciągle prosisz się na internetowych forach o jeszcze.
p
podróżny z Wrocławia
No to zaraz nastąpi wysyp różnej maści Adamów Mikołajów Maćkowiaków, bekaczów, pierdaczów, udawanych wrocławianów itp. którzy będą udowadniać, że najważniejszą inwestycją na Dolnym Śląsku jest linia Jelenia Góra - Lwówek, a cała reszta to wiochy itp. Na koniec dopisze się sołtys ze śwagrem i weteryniarzem, że oni mają kunia z dryndą i im to wystarczy.
z
z ciebie
Spierdalaj baranie na swoją wiochę krowy doić. Podłączyli ci internet i srasz po wszystkich forach? Idiota.
g
głos ze Zgorzelca
na resorach. Ktoś to pisze takie duperele powinien mieć zakaz publicznej wypowiedzi, bo to szerzenie kłamstw. Rusz 4 litery sprzed komputera, pojedź do Zgolca i zobacz, a nie siejesz lub tworzysz propagandę nie mającą nic wspólnego z rzeczywistością, kłamco.
l
legniczanin
Co ty pier... za przeproszeniem? Jechałem tym pociągiem w sobotę rano - z Gorlitz frekwencja w 2 Siemens Desiro ponad 50%, za Budziszynem nie było już gdzie usiąść, do Drezna pociąg dojechał załadowany. Konduktor liczył podróżnych przejeżdżających przez granicę, siedziałem na tyle składu i byłem 32 osobą. Większość to byli ludzi z Wrocławia i Legnicy jadący turystycznie do Drezna, więc nie pleć bzdur.
l
legniczanin
Co ty pier... za przeproszeniem? Jechałem tym pociągiem w sobotę rano - z Gorlitz frekwencja w 2 Siemens Desiro ponad 50%, za Budziszynem nie było już gdzie usiąść, do Drezna pociąg dojechał załadowany. Konduktor liczył podróżnych przejeżdżających przez granicę, siedziałem na tyle składu i byłem 32 osobą. Większość to byli ludzi z Wrocławia i Legnicy jadący turystycznie do Drezna, więc nie pleć bzdur.
Dodaj ogłoszenie