Przystanek przy Piłsudskiego to chybiony pomysł (FILM)

Jerzy Wójcik, Przemysław Wronecki, NZaktualizowano 
Piotr Warczak/ Gazeta Wrocławska
Od soboty przy skrzyżowaniu Piłsudskiego i Świdnickiej (w kierunku do placu Legionów) działa nowy, podwójny przystanek tramwajowy. Po weekendzie na jego organizację skarżą się nie tylko pasażerowie, ale także motorniczy.

Jak przyznają prowadzący tramwaje, mają obawy się tam zatrzymywać i otwierać drzwi. Co na to urzędnicy, którzy wprowadzali zmiany. - Naszą intencją było rozładowanie korków tramwajowych przy ul. Piłsudskiego i usprawnienie ruchu wozów MPK w tym miejscu. Nie mówiliśmy, że od razu wszystko będzie działać na 100 procent. Ludzie muszą się przyzwyczaić - tłumaczy Elwira Nowak, wicedyrektor wydziału inżynierii miejskiej w magistracie.

To właśnie ten wydział realizował pomysł podwójnego przystanku, który powstał w Biurze Rozwoju Wrocławia. Niestety przystanek jest eksperymentem. Cześć miejsca do wsiadania jest wymalowana na jezdni. Często pasażerowie boją się wchodzić między samochody. Czy nie można było tam po prostu dobudować dłuższego peronu?

- To miejsce mamy przeanalizowane bardzo dokładnie - zapewnia wicedyrektor Nowak. - Dobudowanie peronu byłoby idealnym rozwiązaniem, ale proszę mi wierzyć, że nie ma szans go tam zmieścić - dodaje urzędniczka. Trzeba by w ogóle zamknąć ruch samochodów na Piłsudskiego, albo zlikwidować chodnik, a to niemożliwe.

Elwira Nowak tłumaczy, że w poniedziałek od rana przystanek sprawdzała osobiście ze swoimi pracownikami. Twierdzi, że wszystko zrobiono zgodnie z przepisami i teraz motorniczy, pasażerowie, a przede wszystkim - kierowcy aut, muszą się przyzwyczaić do zmian. Po dwóch, trzech miesiącach testów, urzędnicy zdecydują co zrobić dalej. Czy wrócić do starego rozwiązania, czy wybudować tzw. przystanek wiedeński z prawdziwego zdarzenia. Taki przystanek istnieje już przy ul. Glinianej. Miejsce, z którego pasażerowie wchodzą do tramwaju jest podniesione w stosunku do jezdni i wyróżnia się kolorem. Kierowcy dwa razy się zastanowią zanim tam wjadą. Koszt takiej zmiany to ok. 100 tys. złotych.

Miejsce badał też wczoraj nadzór ruchu MPK. Pracownicy powiedzieli nam, że motorniczy nie podjeżdżają "na drugiego", bo zabraniają im tego znaki wiszące na trakcji. Przy okazji przebudowy przystanku zapomniano to uwzględnić. Może to spowodować złe działanie zwrotnicy. Dlatego trzeba zmienić ułożenie trakcji i oznakowanie, tak by wszystko było zgodne z przepisami MPK.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 29

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Barti

Proponuję właśnie taką nazwę . Jest ona jak najbardziej odpowiednia dla tego bezsensownego pomysłu . Ludzie i to wszystko z naszych podatków!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

N
Normalny

powinna Dudkiewiczowi dać do myślenia, że w Wydziale Komunikacji zatrudnił bandę niekompetentnych ignorantów i urzędasów, biorących pieniądze ZA SIEDZENIE I PIERDZENIE W STOŁEK!
Już czas na zmiany!

k
karol

najpierw zrobić, później pomyśleć ;)
a najlepiej zrobić tak, żeby później poprawiać - i znów zarobić ;)

l
lolek

jak Urzędnik Z wielką Wiedzą z miasta wprowadza nowe "Super rozwiązanie", które i tak się nie sprawdza

P
Piotr

A czy nie lepiej zamiast podwójnego przystanku wprowadzić zmianę w cyklu świetlnym? Ja proponowałbym zamiast ostatniej zmiany wydłużającej cykl "zielonego" dla tramwaju wprowadzić dwa razy "zielone" dla tramwaju w jednym cyklu (cały cykl dla skrzyżowania trwa chyba ponad 3 minuty) lub choćby zmienić cykl w taki sposób, aby światło do skrętu i do jazdy na wprost nie następowało po sobie. W ramach jednego cyklu mogłyby przez skrzyżowanie (przynajmniej w większości przypadków) przejechać dwa tramwaje.

k
kl

Braqwo Pani Elwiro- jesli tak mamy wprowadzac wszystkie durne pomysły, za pomoca lizaka i Pały to gratuluje intelektu!!!!! Ktoś się tu z HOOOOOOJem na głowy pozamieniał chyba żeby tak niedoinwestowaną straz miejską angażowac do wdrażania niebezpiecznych pomysłów-nie zastanawiacie się czemu motorniczowie nie otwierają drzwi???bo to oni ponosza odpowiedzialnośc za pasażera.............dymisja Pani Nowak niezbędna bo to sa już wyzyny braku kompetencji-to nie wypada powaznemu dyrektorowi WYdziału

q
qwe

"Znak P-17 „linia przystankowa” wyznacza na jezdni miejsce przystanku pojazdów określonych
w § 51 i oznacza, że zakaz zatrzymywania się innych pojazdów na przystanku obowiązuje na całej długości linii."

A teraz o tym, co to jest zatrzymanie:
"zatrzymanie pojazdu – unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów"

l
lolek

wynagrodzenie miesięczne - nie wnikam
postawienie znaku - od 1500 do 2000 pln
postawienie wysepek - ok. 2000
namalowanie znaku poziomego do 1000
suma jest ładna a z tego i tak gó....o

p
pawelwroc

Tam sie dzisiaj farsa odbywala niesamowita.Od rana przez caly dzien stalo dwóch strażników miejskich i zatrzymywali na srodku ulicy jadace auta a i tak zaden motorniczy nie otwieral drzwi.pozniej przyszla chyba Pani Elwira z banda kolezanek i debatowaly ,po minach mozna bylo stwierdzic ,ze cos sie im jednak nie spina.nastepnie kilka godzin nadzor ruchu mpk obserwowal na przystanku ta farse.zaden pasazer nie czekal na tym przystanku.okolo 16 jakis tramwaj w koncu otworzyl drzwi i mlody chlopak wysiadl prawie wprost pod jadacego poloneza ,bo straznicy sie zagapili i nie zdazyli wybiec na jezdnie ,jakby tego bylo malo to tego chlopaka zgarnal by na maske bus wyjezdzajacy obok kasyna spod starego kina warszawa obecnego dcf. Reszta ludzi nie wysiadla wychylali sie tylko przez drzwi nie wiedzac o co chodzi i nie chcac ryzykowac wysiedli dopiero przy drugim otwarciu drzwi na peronie.pozniej 2 telewizje krecily to cudo i kto by nie przechodzil mowil tylko jedno,, Co za Debil to wymyslil,,.taka sama opinie podzielali straznicy miejscy i nadzor ruchu mpk.

k
kiczka

Na zygzaku nie wolno się zatrzymywać. I nie ma wymówki o warunkach ruchu.

G
Grzana

Chybiony to był zakup za kupę kasy tramwaju plus i teraz urzędasy by się całkiem nie skompromitować kombinują jak tu ratować sytuację. Już nawet niedługo uruchomią dodatkowe światła na zatłoczonej hubskiej byle przyśpieszyć plusa i w nosie mają innych uczestników ruchu, choćby autobusy które już dłużej stoją na skrzyżowaniu borowska-gliniana-dyrekcyjna, Bardzka-Armii Krajowej to teraz dłużej sobie postoją na hubskiej. Znak uwaga tramwaj według urzędników to za mało na hubska-glinia gdzie kierowcy z oczywistych względów zatrzymują się i puszczają tramwaje to urzędasy wymyślili sobie światła i tak kolejna głupota i niepotrzebnie wydane nasze pieniądze. Dodam że wydzielone zostało torowisko i z dwóch pasów mamy jeden ograniczenie prędkości do 40km/h i co 50 metrów przejścia dla pieszych. Ciekawe czy któryś z tych wymyślających te bzdury jeździ po tych ulicach w godzinach szczytu.

k
krzy

czy tu zawsze na tym forum muszą być narzekania i lamenty?

q
qwe

We Wrocławiu też są przystanki na jezdni, i to liczne. Niestety, ten nowy przystanek to hybryda. Połowa jest z wyspą, połowa nie. Oprócz tego ulokowany jest w miejscu, gdzie pas ruchu robi zygzak. Dodatkowo znaki o nim informujące znajdują się za samochodami legalnie parkującymi na wyznaczonym miejscu postojowym. Poza tym co mają zrobić kierowcy już stojący od jakiejś chwili w kolejce przed światłami na tym zygzaku gdy nadjedzie tramwaj? Mają zniknąć? Na tym zygzaku można zatrzymywać się gdy to zatrzymanie wynika z warunków ruchu.

r
rysiek

trudno mi się wypowiadać, bo nie sprawdzałem, ale takie przystanki są w Europie, nawet Prażanie wysiadają 'na drodze', jakoś nikt tam nie robi z tego boruty. natomiast przypominam sobie sytuację z puszczeniem tramwajów przy Kameleonie, dopiero się działo na początku (kilku czy kilkunastu potrąconych). więc się na razie może warto wstrzymać z oceną.

Z
ZENEK

W ZASADZIE WSZYSTKO W TYM MIESCIE JEST ZORGANIZOWANE W NIEPRZEMYSLANY SPOSOB
MOZNA TYLKO BOKI ZRYWAC.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3