Przejazd kolejowy na Muchoborze bez guzika! Kto zna ten skrót?

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Przejazd kolejowy pomiędzy Wrocławskim Parkiem Przemysłowym a Wrocławskim Parkiem Technologicznym to doskonały skrót dla kierowców jadących z centrum na Nowy Dwór
Przejazd kolejowy pomiędzy Wrocławskim Parkiem Przemysłowym a Wrocławskim Parkiem Technologicznym to doskonały skrót dla kierowców jadących z centrum na Nowy Dwór Magdalena Pasiewicz
Udostępnij:
Wyjątkowy przejazd kolejowy na guzik zniknie ze stacji Wrocław Muchobór i uwolni skrót dla kierowców jadących na Nowy Dwór.

Przejazd kolejowy pomiędzy Wrocławskim Parkiem Przemysłowym a Wrocławskim Parkiem Technologicznym to doskonały skrót dla kierowców jadących z centrum na Nowy Dwór. Teraz jest zamknięty z powodu prac prowadzonych przez PKP na stacji Wrocław Muchobór.

Odcinek znajduje się pomiędzy ul. Otyńską, a ul. Traktatową. Jest to przejazd kolejowy, za który odpowiada PKP. Do tej pory zamknięty z uwagi na duży ruch pociągów w tym miejscu. Jak tłumaczył niegdyś Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, zainteresowanie przejazdem nie było duże. Nie było, bo początkowo przejazd otwierany był przez dróżnika, którego trzeba było poprosić przez domofon zamocowany przy szlabanie. Nie wielu kierowców wiedziało o takiej możliwości i widząc zamknięte dłuższą chwilę rogatki, odjeżdżało. Po zamocowaniu guzika mającego wywołać podniesienie się rogatek nie było lepiej. Po wciśnięciu guzika nic się nie działo. Wśród pracowników z WPP i WPT krąży legenda, że po wciśnięciu guzika cierpliwemu kierowcy rogatki się podniosły.

Co się zmieni?

Mirosław Siemieniec stwierdza, że dziennie przejeżdża przez stację kilkadziesiąt pociągów oraz przybywa podróżnych korzystających ze stacji. By bezpiecznie można było korzystać zarówno ze stacji jak i przejazdu muszą być wykonane wszystkie prace.
Aktualnie modernizowana stacja Wrocław Muchobór będzie mieć nowe przejście podziemne dla pieszych wraz z windami, nowe perony i przejazd kolejowy. Przejazd miałby być otwarty i zamykany automatycznie na czas przejazdu pociągów. Miasto również ruszyło w kierunku uwolnienia przejazdu. Zamierza wyremontować fragment ulicy Otyńskiej tuż przed rogatkami. Od stacji rowerów miejskich przy przejeździe kolejowym, odcinek Otyńskiej do Fabrycznej niedawno był wyremontowany.

Do zaprojektowania będzie jeszcze tylko fragment ulicy Traktatowej, w którą wjeżdża się po zjechaniu z przejazdu kolejowego. Choć ta ulica nie jest w najlepszym stanie, pozwala dojechać do skrzyżowania przy Lildlu. Wyjeżdżając z ulicy Duńskiej, można skręcić w obu kierunkach oraz pojechać na wprost do ulicy Szkockiej, czyli na Nowy Dwór.

Kiedy kierowcy będą mogli korzystać z tego skrótu? Zależne jest to od zakończenia wszystkich prac. Fragment ulicy Traktatowej, przejazd kolejowy i fragment ulicy Otyńskiej to odcinek o długości ok. 300 m. Każdy odcinek z osobna ma być przystosowany do bezpiecznego korzystania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Będzie 14. emerytura. Kiedy wypłata?

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Natalia Trefler

Zaraz pojawią się tam chuligani z tej listy kraść szyby, płyty, kable...

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI !!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Sfrustrowany mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej, przez co najpiew wyleciał ze stołka prezesa Kolei Dolnośląskich, a teraz wywalono go z kolejnej posadki - dyrektora Parku Wodnego Aqua-Zdrój w Wałbrzychu.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Alojzy Krzywonos

Marek Kramarz

Dominik Sieradz

Mieczysław Dziki

Nikodem Mrówczyński

Mateusz Lalka

Henryk Grabiarz

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego" (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

N
Natalia Trefler

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

P
Paweł Kukurowski

Przepraszam za swoje głupoty wypisywane na Lwówek na łamach Gazety Wrocławskiej oraz obrażanie i zniesławianie Szymona Wrzesińskiego na różnych portalach. Nie wziąłem po prostu leków, a wtedy ujawnia się moja druga tożsamość de.bila.

K
Kamil Cywicki

Koleje Dolnośląskie to największe gó.wno na dolnośląskich torach. Brud, sm.ród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!

M
Marcin Medyk

Ktoś z wsiocławia sabotuje kolej w województwie rozkręca je skacze pod pociagi włącza hamulec

Tej pe.dalskiej ho.łocie zakazac jazdy pociągami

I woolege zakazac pisania bzdur na temat Lwówka.

G
Gość

Wszystkie te hejterskie komentarze pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku są pisane przez Pawła Kukurowskiego vel "Leuthen" - niedorobionego historyka z Wrocławia, który w nternecie zajmuje się głównie oczernianiem różnych osób i wulgarnym obrażaniem. A jak chcecie wiedzieć, dlaczego tak strasznie nienawidzi Lwówka, to zajrzyjcie do komentarzy pod tym linkiem: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

G
Gość

Nie reagujcie na komentarze, które pisze ten sam, podejrzewam, że chory psychicznie, człowiek z Wrocławia.

Osoba ta pewnie nie zdaje sobie sprawy z tego, co robi.

d
do Gość poniżej

Zapytaj wsiocławski śmieciu matkę, ile śniegu między kopyta napchała, że takiego bałwana jak ty urodziła. Byłeś zimny i śliski po porodzie więc wypadłeś jej z rąk na posadzkę. Kupę masz zamiast mózgu i aż dziw bierze, że umiesz pisać.

K
Krystyna Cieślicka Trelfer

Obserwuję cha.mskie zachowania konduktorów KD w pociągach prawie każdego dnia na trasie Legnica - Wrocław. Za co oni chcą podwyżki? Za nieprofesjonalizm i brak kultury?

Dobrze opłaca się wysoko ykwalifikowaną kadrę, a nie prostaków wziętych prosto z ulicy, którzy zupełnie do niczego się nie nadają.

B
Beata z Trzebnicy

Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Trzebnicy niż twoim śmi.erdzącym pociągiem

B
Beata z Trzebnicy

Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Trzebnicy niż twoim śmierdzącym pociągiem

d
do marcinek

I znowu nadaje ten sam kre.tyn z Kolei Dolnośląskich, któremu kiedyś pasażerowie wsadzili w Lwówku rurę w odbyt za cha.mstwo w pociągu. Tak ci się to spodobało, że pokochałeś Lwówek i teraz ciągle prosisz się na internetowych forach o jeszcze.

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie