Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przejazd kolejowy na Muchoborze bez guzika! Kto zna ten skrót?

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Przejazd kolejowy pomiędzy Wrocławskim Parkiem Przemysłowym a Wrocławskim Parkiem Technologicznym to doskonały skrót dla kierowców jadących z centrum na Nowy Dwór
Przejazd kolejowy pomiędzy Wrocławskim Parkiem Przemysłowym a Wrocławskim Parkiem Technologicznym to doskonały skrót dla kierowców jadących z centrum na Nowy Dwór Magdalena Pasiewicz
Wyjątkowy przejazd kolejowy na guzik zniknie ze stacji Wrocław Muchobór i uwolni skrót dla kierowców jadących na Nowy Dwór.

Przejazd kolejowy pomiędzy Wrocławskim Parkiem Przemysłowym a Wrocławskim Parkiem Technologicznym to doskonały skrót dla kierowców jadących z centrum na Nowy Dwór. Teraz jest zamknięty z powodu prac prowadzonych przez PKP na stacji Wrocław Muchobór.

Odcinek znajduje się pomiędzy ul. Otyńską, a ul. Traktatową. Jest to przejazd kolejowy, za który odpowiada PKP. Do tej pory zamknięty z uwagi na duży ruch pociągów w tym miejscu. Jak tłumaczył niegdyś Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, zainteresowanie przejazdem nie było duże. Nie było, bo początkowo przejazd otwierany był przez dróżnika, którego trzeba było poprosić przez domofon zamocowany przy szlabanie. Nie wielu kierowców wiedziało o takiej możliwości i widząc zamknięte dłuższą chwilę rogatki, odjeżdżało. Po zamocowaniu guzika mającego wywołać podniesienie się rogatek nie było lepiej. Po wciśnięciu guzika nic się nie działo. Wśród pracowników z WPP i WPT krąży legenda, że po wciśnięciu guzika cierpliwemu kierowcy rogatki się podniosły.

Co się zmieni?

Mirosław Siemieniec stwierdza, że dziennie przejeżdża przez stację kilkadziesiąt pociągów oraz przybywa podróżnych korzystających ze stacji. By bezpiecznie można było korzystać zarówno ze stacji jak i przejazdu muszą być wykonane wszystkie prace.
Aktualnie modernizowana stacja Wrocław Muchobór będzie mieć nowe przejście podziemne dla pieszych wraz z windami, nowe perony i przejazd kolejowy. Przejazd miałby być otwarty i zamykany automatycznie na czas przejazdu pociągów. Miasto również ruszyło w kierunku uwolnienia przejazdu. Zamierza wyremontować fragment ulicy Otyńskiej tuż przed rogatkami. Od stacji rowerów miejskich przy przejeździe kolejowym, odcinek Otyńskiej do Fabrycznej niedawno był wyremontowany.

Do zaprojektowania będzie jeszcze tylko fragment ulicy Traktatowej, w którą wjeżdża się po zjechaniu z przejazdu kolejowego. Choć ta ulica nie jest w najlepszym stanie, pozwala dojechać do skrzyżowania przy Lildlu. Wyjeżdżając z ulicy Duńskiej, można skręcić w obu kierunkach oraz pojechać na wprost do ulicy Szkockiej, czyli na Nowy Dwór.

Kiedy kierowcy będą mogli korzystać z tego skrótu? Zależne jest to od zakończenia wszystkich prac. Fragment ulicy Traktatowej, przejazd kolejowy i fragment ulicy Otyńskiej to odcinek o długości ok. 300 m. Każdy odcinek z osobna ma być przystosowany do bezpiecznego korzystania.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska