Przedszkola we Wrocławiu tylko dla wybranych dzieci [ZASADY]

M
Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
11 maja ma zostać otwarta większość wrocławskich przedszkoli. Prezydent Jacek Sutryk publicznie zapowiedział w środę, że otwarte będą te placówki, w których "jest bardzo duże zapotrzebowanie i presja rodziców, którzy muszą wrócić do pracy". Zupełnie co innego zapisano jednak w oficjalnym zarządzeniu prezydenta, które także w środę w imieniu prezydenta podpisała jego zastępczyni, Renata Granowska. Wynika z niego, że nie będzie się liczyło ani zapotrzebowanie, ani presja. A do przedszkoli we Wrocławiu po przerwie związanej z epidemią zostaną przyjęte tylko wybrane dzieci. W całym Wrocławiu na dzieci będzie czekało 3600 miejsc w przedszkolach (czyli 20 procent wszystkich) oraz 820 w żłobkach (około 36 procent),

Z zarządzenia wynika, że do przedszkoli po przerwie w pierwszej kolejności mają być przyjmowane dzieci:

  • pracowników systemu ochrony zdrowia,
  • pracowników służb mundurowych,
  • pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych realizujących zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 oraz z utrzymaniem miasta.

Rodzice takich dzieci będą musieli złożyć specjalne oświadczenie, na którego podstawie dyrektor może przyjąć dziecko do przedszkola.

W drugiej kolejności przyjmowane mają być dzieci, których rodzice przedstawią dyrektorowi oświadczenie swojego pracodawcy o konieczności powrotu do pracy.

W trzeciej kolejności dyrektorzy mogą przyjmować dzieci na podstawie własnej decyzji, uwzględniającej "sytuację rodzinną w czasie epidemii".

11 maja we Wrocławiu zostaną otwarte w sumie 153 żłobki i przedszkola. Nieczynne będą nadal Przedszkola nr 11, 13, 21, 31, 48, 94 i 100 oraz oddział przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 25, a także żłobek przy ul. Wrońskiego, który prawdopodobnie zostanie otwarty we wtorek. - W tych placówkach kłopoty sprawia przede wszystkim skompletowanie kadry, m.in. ze względu na wiek, choroby czy zasiłki - tłumaczą w ratuszu.

Zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego liczba dzieci w placówkach będzie ograniczona do maksymalnie 12 osób w grupie, przy czym do grupy będą przyporządkowani ci sami opiekunowie, zajęcia będą się odbywać w jednej sali a minimalna przestrzeń to 4 mkw. na jedną osobę (wliczając opiekunów).

Zgodnie z zaleceniami w salach nie powinny znajdować się przedmioty i zabawki, które trudno zdezynfekować, dzieci nie powinny przynosić własnych zabawek, a wyposażenie placówek będzie regularnie czyszczone i dezynfekowane. Sale mają być regularnie wietrzone.

Grupy dzieci nie powinny się ze sobą stykać, tak samo należy unikać spotykania się rodziców różnych grup przy odprowadzaniu dzieci, oraz zachowywać odpowiedni dystans – dotyczy to zarówno rodziców jak i opiekunów. Rodzice mogą wchodzić tylko do przestrzeni wspólnej. Należy też ograniczyć obecność osób trzecich w placówkach.

Pracownicy placówek powinni mieć dostęp do środków ochrony osobistej m.in. rękawiczek i maseczek. W miarę możliwości należy ograniczyć pracę osób powyżej 60 roku życia. Przed wejściem do budynku powinien znajdować się płyn dezynfekujący ręce. Należy też dbać o to, by rodzice bądź opiekunowie dezynfekowali przed wejściem ręce lub korzystali z rękawiczek. Obowiązkowe jest noszenie maseczek ochronnych. W placówkach powinny być wywieszone w widocznym miejscu szczegółowe instrukcje mycia rąk i korzystania ze środków dezynfekcji.

Ważne informacje o koronawirusie

Nie przegap tych informacji

Znamy nowy termin wyborów prezydenckich

Wideo

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Goscuwuwywy

Ta Gazeta czasem i jej poziom to masakra. Tytuł skonstruowany tak żeby zasugerować ze istnieje wybór dzieci przez Urzad i Pana Prezydenta, kiedy jest pierwszeństwo dla pracowników którzy są teraz poniekąd najbardziej dotknięci. Pamietajmy ze najwcześniej lekarze są w związkach z innymi lekarzami lub pracownikami służby zdrowia - i naprawdę maja problem.

X
Xyz

Dlaczego przedszkola? Wytyczne sanitarne to bzdura.. Nie ma takich możliwości. To jak realizuje to Pan Sutryk to dobra droga, otwieramy nie na hurra i dał czas na przygotowanie się. Co innego rząd.. Jako przedsiębiorca nie otrzymałem żadnej pomocy mimo wysyłania wnioskow, co więcej co miesiąc wysyłam coraz mniejsze podatki (firma gaśnie), a mogłem to np dać na utrzymanie ludzi, a tak bye bye

G
Gość

Ja pie.... ale wstyd. Nie wiem czy otwarcie przedszkoli to dobry pomysł, ale wiem że "totalni kretyni" będą przeciw. Jak by zostały zamknięte to też by protestowali...

M
Mama
8 maja, 14:00, Mama:

Mam pytanie czy prywatne przedszkola będą mogły w końcu działać?.

8 maja, 18:55, Gość:

Mogą, tutaj przeczytasz

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25923604,przedszkola-i-zlobki-zamkniete-do-konca-tygodnia-czesc-przygotowuje.html

Dziękuję i pozdrawiam

G
Gość
8 maja, 14:00, Mama:

Mam pytanie czy prywatne przedszkola będą mogły w końcu działać?.

Mogą, tutaj przeczytasz

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25923604,przedszkola-i-zlobki-zamkniete-do-konca-tygodnia-czesc-przygotowuje.html

G
Gość
8 maja, 12:46, Gość:

Skoncz juz z tym wypisywaniem po 10 razy tego samego komemtarza obronco Sutryka. TO WSZYSTKO CO WYMIENIASZ POWINNO BYC NA CODZIEN.

8 maja, 13:09, Gość:

Problem nie z wietrzeniem i dezynfekowaniem ale z ilością dzieci w grupie!

NIE WIECEJ NIZ 12! Moze to byc , 8, 5.... ale moze rodzice zloża sie na opiekunki? Maja dzieci to jakby ich problem. A tu strasznie „bogate i hojne państwo wyrecza ich z tego co oni powinni dać swoim dzieciom. Sa mlodzi silni, a siedza w domach. Za to kobiety mezczyzni po 60 slabsi od nich chorujacy zasuwaja codziennie do pracy. Mam takie sasiadki. Mam tez mlode ktore w tym czasie spia do godz. 12. Ich dzieci calymi dniami wrzeszcza i ganiaja po calym mieszkaniu. Tak wiec to rozczulanie się nad nimi to żenada i niesprawiedliwość.

G
Gość
8 maja, 12:46, Gość:

Skoncz juz z tym wypisywaniem po 10 razy tego samego komemtarza obronco Sutryka. TO WSZYSTKO CO WYMIENIASZ POWINNO BYC NA CODZIEN.

8 maja, 13:18, Gość:

A zachowanie dystansu społecznego także wymagane było na co dzień, wietrzenie co godzinę również? A ilość dzieci w grupie - na co dzień 25, teraz 12!

8 maja, 14:28, Gość:

Tak. Tak POWINNO BYC. Otworzenie okna i wietrzenie to podstawa. Czy w domu nie wietrzysz? Ja caly dzien. Chcesz mi powiedziec ze bidulki nie zapanuja nad 12 dzieci???? A co, .tylko jedna jest? Troche kreatywnsci i wiecej wysilku. To praca, a nie obijanie sie. Zawsze mozna do pomocy poprosic panie przedszkolanki z zamknietych przedszkoli. Niech nie siedza na zasilkach tylko pracuja. Jeszcze cos ponad sily? Niemozliwego do wykonania??? Te same biedne dzieci ktore w przeds,kolu nie moga byc bo umra od tego a po podworkach ganiaja, w sklepach z mamusiami nie zaraza sie? Daj spokoj bo jak czytam te himalaje ktore sie piętrzy to opadaja mi rece. Widzuakes zeby ulice dezynfekowali 2x dziennie? Smietniki? Klatki schodowe? JA NIE.Gdyby PIS sie nie certolił i pan Sutryk nie wymyslal przeszkod to by dzievi jak w innych krajach byly w przedszkolu. Myslisz ze rodzice beda w nieskonczonosc siedzieć na zasilkach? Brac kade i nic nir robic? Mamy maja 500 na dziecko wiec moga zatrudnic opiekunkę. Inni caly czas tyraja za nich! Tez maja dzieci dziadkow i nikt im nawet dobrego slowa nie powie. Jestes w stanie wyobraxic sobir prace w ZUS? wiesz ile wnioskow t wplywa, ile telefonow musza odebtac bo wielcy przedsiebiorcy wypelnic wniosku nie potrafia i maja milion pytan. A mamusie w domkach zamiast w pracy. Daj spokoj tym tlumaczeniom.

8 maja, 15:08, Gość:

Może dzięki temu "certoleniu" mamy mniej zachorować jak w innych krajach?

No na pewno. To WSZYSCY SIEDZMY W DOMU. Za miesiac by bylo po epidemii i o ile taniej. A jak jest epidemia grypy to co swiat wstrzymuje oddech? Moze to niesprawiedliwe ze jedni siedza dugi miesiac bezpiecznie w domach I jeszcze dosaja kase, a inni za nich pracuja? I na ich 500 i na tarcze antykryzysowe? Im wiacej PIS daje tym bardzoej opozycja oskarza ich ze nic nie robi. Przestac sie certolic i zaraz bedzie porzadek.

G
GW=DNO

Do przedszkola powinni wysłać redaktorzyny z tego bruk. Owca, nie potrafią myśleć ani pisać

k
kriss

SUTRYK to jest pośmiewisko a nie prezydent

Taki sam obciach ja Pani Dulkiewicz z gdańska

G
Gość

"Przedszkola we Wrocławiu tylko dla wybranych dzieci [ZASADY]" Co to znaczy "WYBRANE DZIECI"? To są dzieci

ZMUSZONE przez sytuację w domu i w pracy ich rodziców.

G
Gość

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25923604,przedszkola-i-zlobki-zamkniete-do-konca-tygodnia-czesc-przygotowuje.html

G
Gość
8 maja, 12:46, Gość:

Skoncz juz z tym wypisywaniem po 10 razy tego samego komemtarza obronco Sutryka. TO WSZYSTKO CO WYMIENIASZ POWINNO BYC NA CODZIEN.

8 maja, 13:18, Gość:

A zachowanie dystansu społecznego także wymagane było na co dzień, wietrzenie co godzinę również? A ilość dzieci w grupie - na co dzień 25, teraz 12!

8 maja, 14:28, Gość:

Tak. Tak POWINNO BYC. Otworzenie okna i wietrzenie to podstawa. Czy w domu nie wietrzysz? Ja caly dzien. Chcesz mi powiedziec ze bidulki nie zapanuja nad 12 dzieci???? A co, .tylko jedna jest? Troche kreatywnsci i wiecej wysilku. To praca, a nie obijanie sie. Zawsze mozna do pomocy poprosic panie przedszkolanki z zamknietych przedszkoli. Niech nie siedza na zasilkach tylko pracuja. Jeszcze cos ponad sily? Niemozliwego do wykonania??? Te same biedne dzieci ktore w przeds,kolu nie moga byc bo umra od tego a po podworkach ganiaja, w sklepach z mamusiami nie zaraza sie? Daj spokoj bo jak czytam te himalaje ktore sie piętrzy to opadaja mi rece. Widzuakes zeby ulice dezynfekowali 2x dziennie? Smietniki? Klatki schodowe? JA NIE.Gdyby PIS sie nie certolił i pan Sutryk nie wymyslal przeszkod to by dzievi jak w innych krajach byly w przedszkolu. Myslisz ze rodzice beda w nieskonczonosc siedzieć na zasilkach? Brac kade i nic nir robic? Mamy maja 500 na dziecko wiec moga zatrudnic opiekunkę. Inni caly czas tyraja za nich! Tez maja dzieci dziadkow i nikt im nawet dobrego slowa nie powie. Jestes w stanie wyobraxic sobir prace w ZUS? wiesz ile wnioskow t wplywa, ile telefonow musza odebtac bo wielcy przedsiebiorcy wypelnic wniosku nie potrafia i maja milion pytan. A mamusie w domkach zamiast w pracy. Daj spokoj tym tlumaczeniom.

Może dzięki temu "certoleniu" mamy mniej zachorować jak w innych krajach?

G
Gość
8 maja, 12:46, Gość:

Skoncz juz z tym wypisywaniem po 10 razy tego samego komemtarza obronco Sutryka. TO WSZYSTKO CO WYMIENIASZ POWINNO BYC NA CODZIEN.

8 maja, 13:18, Gość:

A zachowanie dystansu społecznego także wymagane było na co dzień, wietrzenie co godzinę również? A ilość dzieci w grupie - na co dzień 25, teraz 12!

Tak. Tak POWINNO BYC. Otworzenie okna i wietrzenie to podstawa. Czy w domu nie wietrzysz? Ja caly dzien. Chcesz mi powiedziec ze bidulki nie zapanuja nad 12 dzieci???? A co, .tylko jedna jest? Troche kreatywnsci i wiecej wysilku. To praca, a nie obijanie sie. Zawsze mozna do pomocy poprosic panie przedszkolanki z zamknietych przedszkoli. Niech nie siedza na zasilkach tylko pracuja. Jeszcze cos ponad sily? Niemozliwego do wykonania??? Te same biedne dzieci ktore w przeds,kolu nie moga byc bo umra od tego a po podworkach ganiaja, w sklepach z mamusiami nie zaraza sie? Daj spokoj bo jak czytam te himalaje ktore sie piętrzy to opadaja mi rece. Widzuakes zeby ulice dezynfekowali 2x dziennie? Smietniki? Klatki schodowe? JA NIE.Gdyby PIS sie nie certolił i pan Sutryk nie wymyslal przeszkod to by dzievi jak w innych krajach byly w przedszkolu. Myslisz ze rodzice beda w nieskonczonosc siedzieć na zasilkach? Brac kade i nic nir robic? Mamy maja 500 na dziecko wiec moga zatrudnic opiekunkę. Inni caly czas tyraja za nich! Tez maja dzieci dziadkow i nikt im nawet dobrego slowa nie powie. Jestes w stanie wyobraxic sobir prace w ZUS? wiesz ile wnioskow t wplywa, ile telefonow musza odebtac bo wielcy przedsiebiorcy wypelnic wniosku nie potrafia i maja milion pytan. A mamusie w domkach zamiast w pracy. Daj spokoj tym tlumaczeniom.

M
Mama

Mam pytanie czy prywatne przedszkola będą mogły w końcu działać?.

G
Gość
8 maja, 00:44, Gość:

No mega logiczne te zasady. Jest tylko jedno ale - jeśli w takim przedszkolu dla "wybrańców" pojawi się jednak covid-19, to jednego dnia SETKI pracowników medycznych , służb mundurowych i innych niezbednych dla wlki z pandemią wyladują na kwarantannie. TROCHĘ TO RYZYKOWNE DLA SPRAWNOŚCI SYSTEMU WALKI Z PANDEMIĄ

8 maja, 8:13, Gość:

ale to już pretensje do partii rządzącej, że w momencie największej ilości zakażeń, wycofuje się z zakazów i otwiera żłobki przedszkola sklepy parki, pozwala gimbusom szlajać się bez celu po mieście itp itd. to jest mega bzdura i zapłacimy za to ogromną cenę w ludzkich życiach.

Pretensję to trzeba mieć do tej partii, że w ogóle zamknęła przedszkola i szkoły podstawowe. Dzięki temu rozmontowała jedną decyzją wszystkie służby oraz przedsiębiorstwa. Najpierw sami spowodowali kryzys nieprzemyślanymi decyzjami robionymi pod publikę a teraz próbują wybrnąć z tego z twarzą. Jakie są skutki tych nieprzemyślanych decyzji można zobaczyć np tu: https://spidersweb.pl/bizblog/dlug-deficyt-rekord-morawiecki/

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3