Nasza Loteria

Premier Mateusz Morawiecki ogłasza: Pociągi wracają na Dworzec Świebodzki

Andrzej Zwoliński
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
"Oddajcie nam Dworzec Świebodzki" - tak na łamach Gazety Wrocławskiej od kilku lat namawialiśmy decydentów, by na dworzec wróciły pociągi. Dziś możemy świętować! Dworzec Świebodzki znów będzie dworcem! Odjeżdżać z niego mają pociągi do wielu dolnośląskich miast, ale też na lotnisko. Świebodzki czeka też gruntowna przebudowa. Ogłosił to dziś we Wrocławiu premier Mateusz Morawiecki.

- Mamy ogromną przyjemność ogłosić przywracanie Dworca Świebodzkiego do ruchu kolejowego. Wrocław i okolice słyną z tego, że mają wiele szlaków kolejowych. Wiele z nich nie służy w sposób logiczny i logistyczny do udrożnienia komunikacyjnego, do poprawy komunikacji w aglomeracji wrocławskiej - powiedział dziś przed gmachem wrocławskiego dworca premier Mateusz Morawiecki.

- Ten piękny dworzec dwukrotnie tracił swoją funkcje kolejową, raz w 1945 roku, czyli tuż po zakończeniu wojny. Jednak ruch na nim przywrócono po kilku miesiącach, a drugi raz w 1991 roku, stając się ofiara czasów transformacji. Chcemy by Dworzec Świebodzki miał przywróconą swoją funkcje kolejową. Stąd znów będą mogły odjeżdżać pociągi w kierunku Kątów Wrocławskich, Środy Śląskiej i dalej w wielu innych kierunkach, takich jak Legnica, Jelenia Góra czy Zgorzelec – oświadczył Mateusz Morawiecki.

Dworzec Świebodzki też do przebudowy?
Premier nawiązał do programu remontów dworców na całym Dolnym Śląsku oraz o przeznaczeniu na ten cel 180 mln złotych. Już wyremontowaliśmy takie dworce, jak Zgorzelec czy Chojnów. To pogram, który dotyczy 18 miast na Dolnym Śląsku – powiedział szef rządu. Jak podkreślił, nakłady na kolej z budżetu państwa w ciągu najbliższych kilku lat sięgną 67 mld zł. Przypomniał jednocześnie, że przed kilkoma dniami przywrócono połączenie kolejowe Wrocławia z Lubinem oraz podpisano umowę na modernizację linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy. Ta inwestycja ma kosztować 200 mln złotych.

Po konferencji przed Dworcem Świebodzkim, premier Mateusz Morawicki podpisał w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzki list intencyjny w sprawie podjęcia działań w zakresie opracowania Wstępnego Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Co się kryje pod hasłem Wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego?
Po pierwsze chodzi o przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki, który ma zacząć pełnić ważną rolę w ruchu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Koncepcja ma uwzględnić nawet budowę nowej linii średnicowej, w której ten dworzec przestałby być dworcem czołowym (inaczej stacją końcową). Zarządca sprawdzi możliwości połączenia nową linią kolejową linii nr 274 i 285, przechodzącą przez tzw. klaster fabryki „LG” w Kobierzycach. Kolejne zadanie planistyczne obejmie przebudowę pasażerskiej linii średnicowej wraz z rozbudową odcinka Wrocław Główny – podg Grabiszyn. PKP PLK chciałyby większej separacji ruchu pasażerskiego i towarowego we Wrocławiu. W tym celu mają zostać sprawdzone warianty modernizacji układów torowych na stacjach Wrocław Brochów, Wrocław Kuźniki, Wrocław Nowy Dwór i Wrocław Popowice (z rozważeniem jazdy przez nową łącznicę omijającą Wrocław Gądów zamiast przez Wrocław Mikołajów).

Kolejka na lotnisko i modernizacja innych wrocławskich dworców
Autorzy studium mają uwzględnić ruch towarowy na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy na odcinku do Oleśnicy, a także zmianę organizacji ruchu na obwodnicy towarowej, gdzie będą mogły pojawić się pociągi osobowe. Ważnym punktem opracowania ma być koncepcja połączenia wrocławskiego lotniska koleją za pomocą nowej linii przelotowej Wrocław Zachodni/ Smolec – Wrocław Leśnica/ Wrocław Żerniki. W przyszłości PKP PLK chciałyby też rozbudować torowiska do 4-torowych na wylotach w kierunku Czernicy Wrocławskiej, Oławy, Rawicza, Legnicy. I dobudować drugi tor na linii Wrocław Gł. – Bielany Wrocławskie.
W grę wchodzi też modernizacja stacji Wrocław Brochów i Wrocław Gądów oraz naprawa lub modernizacja estakady w ciągu obwodnicy towarowej Wrocławia. Koszt przygotowania studium oszacowano na 4 mln złotych. Ma być wykonane w ciągu 3 lat od momentu podpisania umowy.

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 552

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
metalowiec
Kiedyś było tu na Świebodzie do czego jeździć , bo w okolicy tego dworca było co najmniej kilkanaście dużych szkół , techników i zawodówek. Tylko nieopodal ul. Legnickiej, przy ul Słubickiej, Poznańskiej i Młodych Techników były 4 technika mechaniczne , mechaniczno - elektryczne oraz zawodówki ! To było m.in doskonałe zaplecze kadrowe dla wrocławskiego przemysłu elektromaszynowego, który po 1989 roku karygodnie zniszczono!
G
Gość
Czy oni robią w ogóle listę tego co obiecują? Ciekawe... czy sprawdzają czy może już ktoś to obiecał, a jeśli nie to czy sobie premie wypłacają za to że to obiecują jako pierwsi? Zawsze mnie to zastanawiało. No i ciekawe czy obietnice się przedawniają, znaczy czy można coś znowu obiecać np. po 8 latach po tym jak ktoś to już obiecał? czy może można czerpać tantiemy z obietnic które się złożyło a ktoś potem je ponownie używa...

Zawsze liczę na jakieś ciekawe obietnice przed wyborcze. To takie ekscytujące :)
m
m
Kłamczyński już sam chyba się pogubił w tym co naobiecywał
K
KODLKPM
2019-07-01T14:59:31 02:00, KODLKPM:

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

K
KODLKPM
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.
w
warszawiak
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
H
Hrabia z Wielkopolski
Pier/*olcie się wrocławianie.
k
kmiot zza Buga
A kiedy, panie, łu nas we Wsiobudce przy dworcu zrobio wreście porzundny przystanek dla dorożki mojego śwagra? Puciongu jak ni było tak ni ma, ludziska się muszom wozem kunnym do Wsiocławia wozić, a wsiadać nie ma jak - śwagier musi tam sam na skrzynie podsadzać ludziów, bo same rady z dyszla nie dajom.
w
wasabiWKS
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć o dworcach. Najpierw pociągi, potem dworce!
n
normalny
Dlaczego tolerujecie tutaj obraźliwe wpisy na temat Lwówka? Wystarczy tylko rzucić okiem i widać co wyprawia szaleniec z Kolei Dolnośląskich, opętany nienawiścią wobec linii Jelenia Góra-Lwówek Śl., której Urząd Marszałkowski nie chce remontować, a Koleje Dolnośląskie na jego zlecenie wygasiły frekwencje i zlikwidowały pociągi. Założył multikonto i nie tylko wypisuje bzdury ale obraża mieszkańców Lwówka. Osiągnął już najwyższy poziom obłędu i myśli, że ujdzie mu to bezkarnie. Nie może przeżyć, że linia do Lwówka jest najatrakcyjniejszą linią kolejową Polski, że kolej na Dolnym Śląsku ogólnie podupada, że ludzie chcą jeździć w góry a nie po Wrocławiu (vide puste pociągi do Wojnowa). Błazen nawet nie wie, że się całkowicie zdekonspirował broniąc wszędzie swojej spółki. Redakcjo, jako dolnośląska gazeta nie możecie tolerować tak chamskich wpisów, patrzycie tylko na ilość, ale przeczytajcie co ten szaleniec wypisuje, można go poznać od razu po ilości ujemnych łapek, bo wszyscy go doskonale znają i minusują. To, że on jest niepełnosprawny umysłowo nie powinno być promowane w gazecie. Jak można tak obrażać Lwówek i inne miasta regionu, czy tego nie widzicie?
g
greenman1435
Mieszkańcy Lwówka, Karpacza, Kowar, Świeradowa i Kamiennej Góry czekają na pociągi!!!
M
Maria ze Świniar
Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.
D
Dominika Styrna
A ci dalej swoje!!!... Dajcie, że już spokój z tym dworcem!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest tyle ważniejszych spraw w tym województwie, np. remont przepięknej linii do Lwówka!!!!!!!!!!!...
g
głos ze Zgorzelca
Ten zakompleksiony troll z Kolei Dolnośląskich piszący hejty o Lwówku i plusujacy własne komentarze pojawia się w każdym temacie mówiącym i kolei.
A
Andrzej Sosna
Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Drezna, teraz przystanek dla much w środku boru), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska