Poseł krytykuje płatne parkingi przy Politechnice (LIST)

WSK
Parkingi przy Politechnice Wrocławskiej będą płatne od 1 sierpnia 2013
Parkingi przy Politechnice Wrocławskiej będą płatne od 1 sierpnia 2013 fot. Tomasz Hołod
Michał Jaros, wrocławski poseł Platformy Obywatelskiej, krytykuje opisywany przez nas pomysł wprowadzenia płatnych parkingów w okolicach pl. Grunwaldzkiego i kampusów wyższych uczelni, m.in. Politechniki Wrocławskiej. - Ta decyzja nie będzie miała sensu, jeżeli nie zostaną wprowadzone ułatwienia dla pieszych, rowerzystów i transportu publicznego - pisze w liście do redakcji poseł Jaros.

Niespełna dwa tygodnie temu informowaliśmy, że 1 sierpnia parkomaty staną na Wybrzeżu Wyspiańskiego (na odcinku od ul. Skłodowskiej do ul. Smoluchowskiego), ul. Łukasiewicza (na odcinku od ul. Skłodowskiej do ul. Smoluchowskiego), Smoluchowskiego (od ul. Łukasiewicza do ul. Norwida), Norwida (od. ul. Smoluchowskiego do ul. Skłodowskiej), Wybrzeżu Słowackiego oraz na ul. Mazowieckiej.

Czytaj więcej o sprawie: Miasto utrudni życie studentom. Parkingi przy Politechnice będą płatne

Ten pomysł nie podoba się posłowi, który ma swoją wizję na to, jak ma wyglądać komunikacja wokół placu Grunwaldzkiego. Poniżej cały jego list.

Z zaciekawieniem obserwuję dyskusję, która nawiązała się po ogłoszeniu rozszerzenia strefy płatnego parkowania o szereg ulic na wrocławskim Grunwaldzie. Decyzja spowodowała głośny sprzeciw studentów i cichą ulgę wśród mieszkańców okolicznych kamienic. I jedno i drugie jest zrozumiałe. Jednak podjęta decyzja nie będzie miała sensu, jeżeli nie zostaną wprowadzone ułatwienia dla pieszych, rowerzystów i transportu publicznego.
Wierzę w to, że władzom miasta nie chodzi po prostu chodzi o przysłowiowy "skok na kasę" parkujących tam kierowców. Strefy płatnego parkowania mają na celu uspokojenie ruchu samochodowego i zwiększenie roli pozostałych środków transportu. Według niedawno przyjętej Wrocławskiej Polityki Mobilności sprawność przemieszczania się w bardzo istotnej mierze decyduje o jakości życia w mieście.
Naprawmy Rondo Reagana
Zmniejszony ruch kołowy na Grunwaldzie powinien być świetną okazją by powrócić do pomysłu wyznaczenia przejść dla pieszych, przeprowadzonych przez rondo z dostosowaną sygnalizacją świetlną. Takich, jakie były w pierwotnych wizualizacjach (wykonawca przygotował nawet stosowne obniżenia krawężników).
Wiele poprawić można również w przejściu podziemnym pod rondem - windy powinny być dostępne i łatwe w użyciu i szybkie, a oznaczenia czytelne i intuicyjne. W rozmowach z osobami, które regularnie odwiedzają te rejony miasta powtarzają się narzekania na zbyt małą ilość przejść dla pieszych w okolicach Mostu Grunwaldzkiego i mało przyjazne dla pieszych zmiany sygnalizacji.
Więcej dla rowerzystów
Przyjaźniejszy Grunwald to nie tylko ułatwienia dla pieszych. Na załączonej mapie zielonym kolorem zaznaczone są ścieżki rowerowe. Gołym okiem widać, że stosunkowo niewiele potrzeba, by zaczęły stanowić spójny system. Mieszkańcy a także pracownicy i studenci Politechniki czy Uniwersytetu Przyrodniczego poruszający się rowerami z pewnością docenią taki gest. Dodatkowo powinniśmy zwiększyć dostępność rowerów miejskich, które w okolicy ośrodków akademickich cieszą się bardzo dużą popularnością.

Sprawniejsza komunikacja publiczna
Jeżeli jakość poruszania się po mieście to główny wyznacznik poziomu życia - musimy zapewnić na Grunwaldzie sprawny transport publiczny. Po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania część dotychczasowych kierowców przesiądzie się do autobusów i tramwajów. Warto poddać analizie częstotliwość kursowania poszczególnych linii i odpowiedni dobór taboru. Szczególnie istotne jest to ze względu na niedawną likwidację wielu połączeń - 139, E czy tramwaju nr 12. Wprowadzenie płatnego parkowania oznacza, że trzeba albo przywrócić część ze zlikwidowanych połączeń, albo zwiększyć częstotliwość istniejących.
Jeżeli władze miasta nie pominą żadnego z tych punktów i znajdą rozwiązanie by chronić podwórka między kamienicami przed natłokiem aut z zewnątrz - powinniśmy w bardzo znaczący sposób poprawić jakość życia osób korzystających z okolic Placu Grunwaldzkiego.
Michał Jaros

Czy pomysły posła są dobre? Zgadzasz się z jego koncepcją? Podziel się spostrzeżeniami w komentarzach.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 86

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Robert

Tylu urbanistów, architektów, budowniczych i innych mądrych ludzi, a na wybudowanie wielopoziomowego i pojemnego parkingu samochodowego nie wpadli. Matematycy i statystycy nie potrafili przewidzieć ile samochodów będzie chciało tu przyjechać. Marnują pieniądze na kolejki linowe, a podstawowych problemów nie potrafią rozwiązać.

D
Daria

Tak... windy na rondzie. Nie wiem czy nadal, ale winda była nieczynna przez okres około trzech miesięcy. I co? i nic. Dziecko pod jedną pachę, wózek pod drugą i hejo! Krew się w żyłach gotuje. Podjazd dla wózków w przejściu podziemnym przy Galerii Dominikańskiej również pozostawia wiele do życzenia, bo zarówno podjechanie jak i wjechanie graniczy z cudem. Wrocław- miasto przyjazne studentom? Nie sądzę! A przynajmniej nie studentom z dziećmi, do licha!

111

Skoro politechnika,dostała dotacje unijne na budowę tych garaży czy miejsc parkingowych,to czemu studenci nie mogą w tych garażach parkować?Czy to dyktatura profesorów?czy zwykły snobizm?bo to nie jest demokracja!!!!

B
Borowska

a w ramach oszczędności parkują po przeciwnej stronie w uliczkach osiedlowych - dramat

M
Marcin

Własne miejsca mają nieliczni. Większość "szeregowych" pracowników korzysta z tych samych parkingów co studenci.

B
Bartek

Ten pan to kpina.

M
Mieszkaniec

Czy Pan Poseł podał rozwiązanie choćby jednego punktu, który sformułował? W szczególności interesuje mnie "rozwiązanie by chronić podwórka między kamienicami przed natłokiem aut z zewnątrz".
Tekst Pana Posła to bardziej "podłączenie się" pod normalny u nas protest przeciw opłatom, bez względu na to czy są one sensowne, czy nie. Tego typu formułowanie oczywistych problemów, bez podawania rozwiązań, to populizm i rację mają inni internauci, którzy proszą Pana Posła, aby wyjechał do Warszawy, a nie mieszał u nas.

D
Danuta

Ponoć więcej niż połowa Polaków nie rozumie, co czyta. Dla ciebie jest szkoła, a nie forum internetowe.

a
absolwent pwr

Student w kolejce do laboratorium jest dopiero za sprzątaczką, pierwsi oczywiście są profesorowie, którzy odwalają na sprzęcie uczelni prywatne fuchy.

J
Jasio

wykładowco, a co z tymi, którzy uprzednio "przyszli" na uczelnię w roli matołów, a teraz są "wykładowcami "?

G
Gaga

Niech się pan raczej zajmie tym, co uchwalacie w sejmie, bo tych bubli nawet prawem nie można nazwać. Został Pan wybrany do stanowienia prawa, więc do pracy, bo większośc z was nawet nei wie za czym podnosi rękę. Później my musimy się borykać z debilo-bublowatymi ustawami.

l
leiter84

ale sam list bardzo dobry. Zwłaszcza tutaj "Wprowadzenie płatnego parkowania oznacza, że trzeba albo przywrócić część ze zlikwidowanych połączeń, albo zwiększyć częstotliwość istniejących. " Jaros trafił w sedno.
Niestety GW reprezentuje lobby buraczano-samochodowe i stąd taki tytuł artykułu :(

l
lol

podwórka można zamknąć ,dostępne tylko dla mieszkańców, dlaczego pan Poseł nie krytykuje rządu dlaczego nie bierze w obronę tych co zarabiają 1200,pln/miesiąc i wiele innych spraw które ludziom utrudniają życie

S
Student

to chyba za jedna grupe zajeciowa... a maja ich po 8 :))

Nie wiem jak na innych uczelniach, ale na PWr na pewno dorabiaja bokiem na maszynach, ktore oni moga wykorzystywac ile mozna. A jak student chce sie cos nauczyc na nich to EWENTUALNIE moze tylko popatrzec zza szyby!!!

S
Student

Akurat pracownicy mają swoje parkingi przy PWr... za szlabanem, lub podziemne, także tym razem ucierpi praktycznie tylko student.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3