reklama

Połowa autobusów pod Wrocławiem nie nadawała się do jazdy

szZaktualizowano 
Połowa ze skontrolowanych autobusów regularnej komunikacji obsługującej pasażerów na terenie powiatu oleśnickiego i wrocławskiego nie nadawała się do jazdy - to w skrócie podsumowanie porannej akcji dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na 16 sprawdzonych pojazdów w aż 10 stwierdzono usterki skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych.

W poniedziałek od wczesnego poranka inspektorzy ITD sprawdzali stan techniczny autobusów, którymi realizowane są regularne przewozy osób na terenie powiatu oleśnickiego i wrocławskiego. Kontrole prowadzono w Oleśnicy. Do szczegółowej weryfikacji stanu technicznego autobusów wykorzystano mobilną stację diagnostyczną dolnośląskiej ITD.

Skontrolowano 16 autobusów. W 10 stwierdzono usterki stanowiące podstawę do zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. W 8 przypadkach nieprawidłowości w stanie technicznym pojazdów były na tyle poważne, że zakończyły się wydaniem zakazu dalszego wykonywania przewozu osób.

Inspektorzy ITD mieli najczęściej zastrzeżenia do funkcjonowania układu hamulcowego. W jednym ze skontrolowanych autobusów różnica w sile hamowania kół na jednej osi wynosiła ponad 90 procent. Z niektórych pojazdów wyciekały płyny eksploatacyjne. Jeden z autobusów emitował do atmosfery spaliny wielokrotnie przekraczające dopuszczalne normy zadymienia. W niektórych samochodach był też niesprawny system awaryjnego otwierania drzwi.

W jednym przypadku liczba poważnych usterek była tak duża, że ITD wszczęła postępowanie administracyjne wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie w sprawie nałożenia kar pieniężnych.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 47

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

prowadząc działalność transportową w naszej firmie nie miały miejsca nigdy wypadki a tabor nie zawsze był idealny a itd potrafi w rocznym wozie znaleść tyle usterek to koszmar pod publike dawna komunikacja wiążę ledwo koniec z końcem a za wszystko zapłaci pasażer a czy będzie bezpieczniej ha ha

G
Gość

Brawo ITD oby było takich kontroli więcej. Proponuję wziąć pod lupę lawety !!!!!

G
Gość
22 października, 09:14, Gość:

To się nie zmieni dopóki między przewożnikami będzie trwała zażarta wojna o klienta. A przewożnicy celem zmniejszania kosztów będą kupować złom z zachodu.

22 października, 10:40, Gość:

Ten z zachodu to akurat nie jest złom, wręcz przeciwnie Niemcy dbają i naprawiają wszystko regularnie. Złomem staje się w PL dlatego ze ceny biletów/przetargów itp są śmiesznie niskie. Niemiec za takie kwoty nawet nie wyjedzie z bazy bo w razie jakiejś awarii nie będzie go stać nawet na naprawę ...

22 października, 11:28, Gość:

Niemiec nic dobrego nie sprzedaje, a skoro sprzedaje, to znaczy, że swoje wyjeździło.

Niemiec jeździ za takie stawki ze może sobie pozwolić na nowszy autobus (chciałem zaznaczyć ze nowy autobus kosztuje od 1 do 2 mln zł) tyle w temacie.

G
Gość
22 października, 09:14, Gość:

To się nie zmieni dopóki między przewożnikami będzie trwała zażarta wojna o klienta. A przewożnicy celem zmniejszania kosztów będą kupować złom z zachodu.

22 października, 10:40, Gość:

Ten z zachodu to akurat nie jest złom, wręcz przeciwnie Niemcy dbają i naprawiają wszystko regularnie. Złomem staje się w PL dlatego ze ceny biletów/przetargów itp są śmiesznie niskie. Niemiec za takie kwoty nawet nie wyjedzie z bazy bo w razie jakiejś awarii nie będzie go stać nawet na naprawę ...

Niemiec nic dobrego nie sprzedaje, a skoro sprzedaje, to znaczy, że swoje wyjeździło.

G
Gość

10 z 16 to polowa wg gw. jaka gazeta, taka matematyka

K
Kapral

Kto robi taki przeglądy techniczne?Sami sobie?

G
Gość
22 października, 09:14, Gość:

To się nie zmieni dopóki między przewożnikami będzie trwała zażarta wojna o klienta. A przewożnicy celem zmniejszania kosztów będą kupować złom z zachodu.

Ten z zachodu to akurat nie jest złom, wręcz przeciwnie Niemcy dbają i naprawiają wszystko regularnie. Złomem staje się w PL dlatego ze ceny biletów/przetargów itp są śmiesznie niskie. Niemiec za takie kwoty nawet nie wyjedzie z bazy bo w razie jakiejś awarii nie będzie go stać nawet na naprawę ...

G
Gość

Grunt że wstajemy z kolan.

G
Gość

To się nie zmieni dopóki między przewożnikami będzie trwała zażarta wojna o klienta. A przewożnicy celem zmniejszania kosztów będą kupować złom z zachodu.

G
Gość
21 października, 19:42, Kierowca:

Brak płynu do spryskiwaczy, rano zimno więc dodatkowe ogrzewanie włączone - nadmierne zadymienie, rano zimno i z pod opaski kapie płyn póki się nie zagrzeje , żarówka...... Ok- Jest o czym pisać.

21 października, 20:35, Pracownik Warszatu:

Płyn do spryskiwaczy majątku nie kosztuje, wątpię by o to się przy[wulgaryzm]ili. Zadymienie zgoda a żarówki to kapryśny temat. Ale z tą opaską to nie żartuj... skoro cieknie to znaczy że końcówka węża parcieje i trzeba go wraz z opaską wymienić - nie skracać.

21 października, 20:43, Gość:

Tyle czy z tego powodu dowód zabierać ?

No człowieku, o czym ty piszesz, jedź na SKP, czy przejdzie przegląd z wyciekiem spod obejmy?! Oczywiście nie mówię o przeglądzie typu, "weź dowód, Józek podbije"... Ciekawi mnie, czy jak włączasz w swojej osobówce ogrzewanie, to też ci dymi mocniej? Ja mam w osobówce "webasto" i nawet jak je włączam, to nie ma zadymienia, trzeba dbać, wymieniać świece, przepalać nawet latem, bo jak dbasz tak masz... Chyba ty nie powinieneś być szefem transportu. Tak to właśnie jest na posadkach miejskich czy państwowych, że ludźmi odpowiedzialnymi za transport, eksploatację itp. są osoby z przypadku, murarz, tynkarz, akrobata, nie ważne, ważne, że ma plecy tu i tam!!!

G
Gość
21 października, 22:18, gość:

W wrocławskim MPK nie jest dużo lepiej ale najwyraźniej będziemy dążyć do standardów Polbusa. W końcu za prezesem podążą standardy.

W sedno, po 7 latach prezesury, Polbus wygląda, jak kongijski transport zbiorowy, co dalej, zobaczymy...

b
bal bla

Państwo teoretyczne ma się dobrze, żaden rząd nie miał ambicji, aby na polskich drogach ginęło mniej ludzi.

P
Polbus504

Jezdze czesto linia 504 , autobusy to zabytki , tragedia , bardzo dobrze że wzięli się za tą firmę krzak , gdzie pojazdy są starymi trupami A sama linia raz przyjedzie A raz nie :( brawo

M
Menadżer mgr PSB
21 października, 20:37, Gość:

POLBUS hehehhee

ja tam jestem zadowolony z Polbusa, udało mi się zredukować koszty napraw i w nagrodę dostałem premię

k
kierowca
21 października, 23:55, Polanin:

Sprawdzić to co jeździ do LG Chem ...

siedź cicho, daj innym zarobić!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3