Połączą obwodnicę Leśnicy z ulicą Kosmonautów. Są pieniądze

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Wiadukt alei Stabłowickiej. Auta pojadą tutaj górą nad linią kolejową
Wiadukt alei Stabłowickiej. Auta pojadą tutaj górą nad linią kolejową materiały inwestora
W ciągu najbliższych dwóch lat powstanie planowana wcześniej tzw. Aleja Stabłowicka, czyli przedłużenie obwodnicy Leśnicy do ulicy Kosmonautów. Wrocław właśnie otrzymał dodatkowe unijne pieniądze z Ministerstwa Rozwoju. Chodzi o ponad 233 miliony złotych, które do tej pory nie były pewne. O tym, że Wrocław może być już pewny tych środków poinformował dziś wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak.

Połączenie obwodnicy Leśnicy i ulicy Kosmonautów to trasa nazywana przez drogowców Osią Zachodnią w ciągu drogi krajowej nr 94. Wrocławianie znają ją także pod nazwą Aleja Stabłowicka. Około dwukilometrowy odcinek tej drogi spowoduje, że omijając Leśnicę nową obwodnicą nie będziemy zmuszeni dojeżdżać do ul. Granicznej. Dzięki tej trasie będziemy mogli również wrócić do ulicy Kosmonautów na wysokości nowego szpitala wojewódzkiego im. Marciniaka i skrzyżowania z ul. Fieldorfa.

Ale to nie wszystko. Z tych środków przebudowana będzie także sama ulica Kosmonautów. Dziś dwujezdniowy fragment tej ulicy kończy się zaraz za autostradową obwodnicą Wrocławia (jadąc od strony centrum). Po przebudowie dwoma pasami w każdym kierunku pojedziemy aż do skrzyżowania Kosmonautów z Fieldorfa i nowo wybudowaną Aleją Stabłowicką. Na tym około półtorakilometrowym odcinku Kosmonautów, przy poszerzaniu drogi trzeba będzie także przebudować także torowisko tramwajowe.

Przypomnijmy, że pierwotnie Wrocław został pominięty przy rozdzielaniu pieniędzy z programu Infrastruktura i Środowisko. Choć uzyskaliśmy wymaganą liczbę punktów przy tej inwestycji, w puli zabrakło pieniędzy z powodu wielkiego zainteresowania dużych miast polskich. Początkowo na dofinansowanie przeznaczone zostało ok. 2,15 mld zł ze środków unijnych.

Połączą obwodnicę Leśnicy z ulicą Kosmonautów. Są pieniądze

Dziś wojewoda Paweł Hreniak poinformował, że kwota środków unijnych w tym konkursie została zwiększona do prawie 3,35 mld zł. To umożliwi zrealizowanie 10 nowych inwestycji drogowych w 9 miastach. Z tych dodatkowych pieniędzy 233 mln złotych na Aleję Stabłowicką dostanie Wrocław. Wartość całej tej inwestycji to 296,6 mln złotych. Zgodnie z harmonogramem budowa tej drogi powinna się rozpocząć w 2018 roku.

Wcześniej, bo już w I kwartale 2018 roku, powinna zostać ukończona budowa tzw. obwodnicy Leśnicy, czyli połączenia ulicy Średzkiej z Graniczną. Wszystko wspomniane drogi powstaną w tej samej klasie - czyli będą to trasy jednojezdniowe z jednym pasem ruchu w każdym z kierunków.

Wideo

Komentarze 52

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michal
To i tak najszybszy wjazd do centrum dla korzystających z AOW - i raczej to się jeszcze długo nie zmieni...
a
adams23
po to jest aleja stabłowicka , część faktycznie pojedzie na graniczną an obwodnicę, część w stronę nowego dworu ale większość aleją dojedzie do kosmonautów w stronę legnickiej
E
ET
Aleja Stabłowicka to nie przedłużenie, ale połączenie, bo biegnie w poprzek. Nie bardzo rozumiem, po co ją budować, skoro biegnie równolegle do istniejącego połączenia, czyli A8.
b
byrcyn
napisałem Krucza zamiast Kruczą - nie zauważyłeś Miodek ?
l
leks
Brak jest planowania przestrzennego ! Przed Euro dwupasmówkę koło Mostu Milenijnego zakończono w parku przed Kozanowem zamiast dociągnąć ją do stadionu ! Efekt codzienne korki ! Pętla tramwaju - przy stadionie pomimo wydanych pozwoleń na budowę tysięcy mieszkań na Maślicach zamiast 1,5 km dłuższej trasy w rejon obecnej Biedronki i mniejszej ilości aut dojeżdżających do centrum.
Następny przykład - zabudowa ulicy Królewieckiej blokami bez zostawienia miejsca na przebudowę jezdni dla dwupasmówki z tramwajem.
Nastepny - wyjazd z osiedla Nowe Żerniki przy Gliniankach - światła na dwupasmówce i szybkim tramwaju ? Komedia !!!
Ale fakt że taki" groch z kapustą" zrobić ludziom w mózgach zamiast rzetelnej informacji to sztuka !
x
xxx
Poszerzenie Kosmonautów pozostanie bez wpływu na Legnicką, ponieważ wąskim gardłem już dzisiaj jest dwujezdniowa Lotnicza. Rano korki robią się już za estakadami przed Pilczycami i ciągną się do Astry.
K
KAT na Pajaców
Co ty tam wymyślasz??? Nie spociłeś się za bardzo gadając takie bzdury? Pomyśl pisz , nigdy odwrotnie. poszerzając Kosmonautów zakorkuje Legnicką?. No HIT!!! Życzę Ci abyś musiał Co piątek po 15 dojeżdżać do Środy Śląskiej
z
znużony
daruj sobie te kretyńskie rady, masa ludzi mieszka i pracuje tak, że żadne "wsiadaj w tramwaj" nic nie da. Jadę do pracy autem 35 minut a komunikacją miejską ponad godzinę z przesiadką. Tyle w temacie.
z
znużony
daruj sobie te kretyńskie rady, masa ludzi mieszka i pracuje tak, że żadne "wsiadaj w tramwaj" nic nie da. Jadę do pracy autem 35 minut a komunikacją miejską ponad godzinę z przesiadką. Tyle w temacie.
---
I według ciebie należy bezsensownie poszerzać Kosmonautów, by jeszcze bardziej zakorkowac Legnicką?
No cóż, widać inteligencję (a raczej jej brak) zwolenników poszerzania.

O tramwaj walczcie, będzie lepiej dla wszystkich.
...
nie będziesz mógł pojechać autem do pracy we Wrocławiu
k
kamillo
Póki co to zarówno Leśnica jak i Maślice, Stabłowice, Marszowice, Jrzmanowo, Jarnołtów czy Pracze Odrzańskie to nadal jest część Wrocławia. Wszyscy są na tym samym garnuszku, a komunikacja tam ledwo dociera.
K
Kata
Od kilkudziesięciu lat to słychać i jakoś nic się nie zmienia. Ropa też się kończyła już kilkadziesiąt razy i nic. Jak na razie widać drobną zmianę w kierunku aut elektrycznych, ale to ciągle auta jeżdzące po drogach. Nawet jak będą automatyczne to dalej będą potrzebowały dróg.
j
ja
@rafka,
nie wiesz o czym piszesz,
przejedź się choć raz w kierunku Leśnicy, to zrozumiesz ile jest problemów, korek zaczyna się od zjazdu z autostrady A8,
dlatego bardzo jest potrzebne poszerzenie ulicy od A8 do szpitala, a najlepiej żeby były 2-3 pasy do Środy Śląskiej, nie trzeba by wtedy żadnej obwodnicy
K
Kata
A gdzie nowe tory dla tych tramwajów, dodanie kolejnych nic nie zmieni. Najpierw tory a potem tramwaje a nie jak u nas w mieście, najpierw wymusimy zmiejszenie ruchu samochodowego a potem jakoś rozwiążemy problemy z komunikacją miejską.
Dodaj ogłoszenie