Parkowanie we Wrocławiu będzie ponad dwa razy droższe. To już pewne!

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Centrum Wrocławia, parkowanie w strefie A.j
Centrum Wrocławia, parkowanie w strefie A.j Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Parkowanie we Wrocławiu będzie znacznie droższe niż dotychczas. Dziś radni przegłosowali uchwałę wprowadzającą nowe stawki za parkowanie. Tym samym, nasze miasto znajdzie się wśród najdroższych w kraju.

W centrum Wrocławia będziemy musieli płacić za parkowanie ponad dwukrotnie więcej niż teraz. Wrocławscy radni przyjęli uchwałę drastycznie windującą stawki. Zaczną obowiązywać od marca przyszłego roku.

Za nowymi – znacznie wyższymi stawkami – głosowało 21 radnych rządzącej miastem koalicji, przeciwko było 11 – głównie z opozycyjnego klubu PiS.

Przedstawiając projekt podwyżek, Sławomir Gonciarz ze ZdiUM-u mówił, że nowe stawki pomogą ograniczyć liczbę pojazdów wjeżdżających do ścisłego centrum Wrocławia. Konieczność podniesienia opłat tłumaczył też faktem, że obecne stawki nie były zmieniane od 20 lat, a średnia stawka – biorąc pod uwagę wszystkie strefy – po podwyżkach wyniesie zaledwie 3,75 zł za godzinę.

- Tak drastyczne, jednorazowe podwyżki - o ponad 130 procent - są niedopuszczalne. Kilka godzin postoju to jest już kwota, na którą na parkowanie w centrum będą mogli sobie pozwolić tylko najbardziej zamożni –powiedział Michał Kurczewski, radny PiS. - Przyznajcie wprost, że wam chodzi o walkę z kierowcami i wyrzucenie ich z centrum miasta – wtórował jego partyjny kolega Piotr Maryński.

ZOBACZ TEŻ:

Drakońskie ceny. Parkowanie we Wrocławiu będzie droższe niż ...

- To zmiana na lepsze, szczególnie dla mieszkańców ścisłego centrum miasta, którzy odetchną od natłoku aut – ripostował Piotr Uhle radny Nowoczesnej. Przekonywał, że korzystniej będzie, gdy kierowcy zamiast parkować przy ulicach skorzystają z parkingów w galeriach wokół centrum. – Musimy promować dojazd do ścisłego centrum innymi środkami lokomocji niż samochody – powiedział radny.

Przypomnijmy, lipcową podwyżkę stawek unieważnił wojewoda Jarosław Obremski, wskazując na brak progresji - czyli wzrostu opłaty w drugiej, i trzeciej godzinie postoju. Magistrat szybko przygotował nowy projekt, który stopniując ceny, jednocześnie wprowadza znacznie wyższe stawki od zablokowanych.

Parkowanie w strefie A po podwyżce

W śródmiejskiej strefie płatnego parkowania (w obszarze A) miasto proponuje stawki opłat za postój pojazdów w wysokości:
1) 7,00 zł za pierwszą godzinę postoju (teraz 3 zł);
2) 7,30 zł za drugą godzinę postoju (teraz 3,60 zł);
3) 7,70 zł za trzecią godzinę postoju (teraz 4,30 zł);
4) 7,00 zł za czwartą i każdą kolejną godzinę postoju (teraz 3 zł).

Parkowanie w strefie B po podwyżce

W śródmiejskiej strefie płatnego parkowania - w obszarze B - zaproponowano teraz następujące stawki opłat:
1) 5,00 zł za pierwszą godzinę postoju (teraz 3 zł);
2) 5,20 zł za drugą godzinę postoju (teraz 3,15 zł);
3) 5,50 zł za trzecią godzinę postoju (teraz 3,30 zł);
4) 5,00 zł za czwartą i każdą kolejną godzinę postoju (teraz 3 zł).

Pozostały obszar płatnego parkowania

W pozostałych strefach płatnego parkowania we Wrocławiu, miasto proponuje następujące stawki opłaty za postój pojazdów:
1) 3,00 zł za pierwszą godzinę postoju (teraz 2 zł);
2) 3,10 zł za drugą godzinę postoju (teraz 2,10 zł);
3) 3,30 zł za trzecią godzinę postoju (teraz 2,20 zł);
4) 3,00 zł za czwartą i każdą kolejną godzinę postoju (teraz 2 zł).

Po przegłosowaniu nowych stawek, Wrocław niemal zrówna się pod względem opłat za parkowanie ze stolicą Wielkopolski, która jest teraz najdroższa w kraju. Znacznie wyprzedzimy takie miasta jak Warszawa, Kraków czy Gdańsk.

Przypomnijmy, że projekt wprowadzający podwyżki opłat za bilety parkingowe od 1 marca 2021 roku, był jednym z całej serii uchwał przeforsowanych w lipcu przez koalicję wspierającą w Radzie Miasta prezydenta Jacka Sutryka,, które mocno odbiją się na kieszeniach wrocławian. Podwyżki opłat za odbiór śmieci już weszły w życie od 1 września, a przed nami – od 1 stycznia - podwyżka cen biletów MPK, która próbują zablokować Zieloni.

Szwecja wygrywa z koronawirusem. Inne kraje daleko w tyle

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Parkowanie na ulicy w ścisłym centrum ,w którym jest i tak z każdym rokiem coraz mniej zwłaszcza gdy ulica zamienia się w ogrodek,powinno tak drogie oczywiście w stosunku do parkingów wielopoziomowych których nie brakuje ,aby nikomu z osób przyjezdnych nie było oplacalne,

M
Miki

Może i jest drogo, ale za to mamy fajny stadion na którym dzieje się dużo, zespół piłkarski grający o najwyższe stawki w ligach europejskich, zdjęcia Marilyn Monroe.

O wspaniałych World Games ciągle mówią na całym świecie.

Żeby zobaczyć rzeźby stojące na wyspie Daliowej czy przy Capitolu turyści przyjeżdzają z dalekich zakątków świata.

Urzędy działają szybko i sprawnie, a zarządzający miastem pobierają za to mniej niż skromne wypłaty.

Szyny dla naszych tramwajów są wymieniane na bieżąco, a jeżeli jest jakieś opóźnienie to mamy koncepcję wybudowania metra.

Dopełnieniem pełni szczęścia jest tramwaj wodny.

Obwodnica w naszym mieście to pełnia chwały dla jej zamawiających, dzięki niej można szybko i bezpiecznie przedostać się na drugi koniec miasta.

Podczas udzielania pozwoleń na budowę osiedli urzędnicy dbają o zapewnienie dojazdu to tych inwestycji.

Czego chcieć więcej...Gdy nad tym wszystkim czuwa nasz najlepszy z drugim mniej lepszym hehe

G
Gość
18 września, 12:33, Gość:

I bardzo dobrze bo kierowcą blachosmrodów się wy daje że mogą popylać po mieście bez zachamowań a to tylko wypadki są! Parkować wszędzie też co? STOP BLACHOSMRODOM! Przesiąć się na rower człowieku i tyle! #TYLKOROWER! Zawsze Eko z #PARTIARAZEM!

18 września, 17:04, Gość:

Też tak myśle, szczególnie jak masz dwójkę dzieci, do pracy na 7 rano.

Masz rację, samochody parkują byle gdzie, tak jak rowery i hulajnogi.

Częściej widzę łamiących prawo rowerzystów niż kierowców.

Takie nagonki nie prowadzą do niczego dobrego.

Jeżeli jeździsz rowerem to zauważysz, że ostatnio zaczynają się robić coraz większe "korki" rowerowe.

Kiedy wszyscy przesiądą się na rowery to rozwiąże się jedno, będzie więcej miejsc do parkowania dla ... No właśnie dla kogo, rowerów?

Ale zauważysz zjawisko jak w Holandii, rowerzyści potrafią czekać i 4 cykle świetlne na skrzyżowaniu.

To samo stanie się jak wszyscy przesiądą się na KM, autobusy i tramwaje nie są z gumy i jest ich ograniczona ilość.

Jedynym dobrym wyjściem jest ... uwaga ... korzystanie ze wszystkich środków lokomocji.

Korki rowerowe już są np. na ulicy Powstańców, ale wszystko idzie sprawnie. Zastanawiam się czy wrocławskim kierowcom.nie wychodzi słoma z butów, kiedy krytykują opłaty parkingowe w cenie 3zl/h? Przecież te podwyżki są śmiesznie niskie.

G
Gość
18 września, 12:33, Gość:

I bardzo dobrze bo kierowcą blachosmrodów się wy daje że mogą popylać po mieście bez zachamowań a to tylko wypadki są! Parkować wszędzie też co? STOP BLACHOSMRODOM! Przesiąć się na rower człowieku i tyle! #TYLKOROWER! Zawsze Eko z #PARTIARAZEM!

Też tak myśle, szczególnie jak masz dwójkę dzieci, do pracy na 7 rano.

Masz rację, samochody parkują byle gdzie, tak jak rowery i hulajnogi.

Częściej widzę łamiących prawo rowerzystów niż kierowców.

Takie nagonki nie prowadzą do niczego dobrego.

Jeżeli jeździsz rowerem to zauważysz, że ostatnio zaczynają się robić coraz większe "korki" rowerowe.

Kiedy wszyscy przesiądą się na rowery to rozwiąże się jedno, będzie więcej miejsc do parkowania dla ... No właśnie dla kogo, rowerów?

Ale zauważysz zjawisko jak w Holandii, rowerzyści potrafią czekać i 4 cykle świetlne na skrzyżowaniu.

To samo stanie się jak wszyscy przesiądą się na KM, autobusy i tramwaje nie są z gumy i jest ich ograniczona ilość.

Jedynym dobrym wyjściem jest ... uwaga ... korzystanie ze wszystkich środków lokomocji.

G
Gość

Może i jest drogo, ale za to mamy fajny stadion na którym dzieje się dużo, zespół piłkarski grający o najwyższe stawki w ligach europejskich, zdjęcia Marilyn Monroe.

O wspaniałych World Games ciągle mówią na całym świecie.

Żeby zobaczyć rzeźby stojące na wyspie Daliowej czy przy Capitolu turyści przyjeżdzają z dalekich zakątków świata.

Urzędy działają szybko i sprawnie, a zarządzający miastem pobierają za to mniej niż skromne wypłaty.

Szyny dla naszych tramwajów są wymieniane na bieżąco, a jeżeli jest jakieś opóźnienie to mamy koncepcję wybudowania metra.

Dopełnieniem pełni szczęścia jest tramwaj wodny.

Obwodnica w naszym mieście to pełnia chwały dla jej zamawiających, dzięki niej można szybko i bezpiecznie przedostać się na drugi koniec miasta.

Podczas udzielania pozwoleń na budowę osiedli urzędnicy dbają o zapewnienie dojazdu to tych inwestycji.

Czego chcieć więcej?

c
cat brand
18 września, 12:33, Gość:

I bardzo dobrze bo kierowcą blachosmrodów się wy daje że mogą popylać po mieście bez zachamowań a to tylko wypadki są! Parkować wszędzie też co? STOP BLACHOSMRODOM! Przesiąć się na rower człowieku i tyle! #TYLKOROWER! Zawsze Eko z #PARTIARAZEM!

Tak przesiać.... :)

G
Gość

I bardzo dobrze bo kierowcą blachosmrodów się wy daje że mogą popylać po mieście bez zachamowań a to tylko wypadki są! Parkować wszędzie też co? STOP BLACHOSMRODOM! Przesiąć się na rower człowieku i tyle! #TYLKOROWER! Zawsze Eko z #PARTIARAZEM!

j
jurasN
18 września, 8:52, Lament co ?:

Wroclawianie sami sobie przeciez wybrali taka wladze , nie rozumiem problemu . Jak ktos jest za biedny musi wyjechac poprostu . Jak to ostarnio mowia Demokracja. Od 2002 roku to samo wybieraja wiec po co ten lament ?

Czym wyjechać jak pociągi do Lwuwka zlikwidowali?

G
Gość

Parkowanie przez godziny przy rynku tańsze niż pół paczki papierosów?

Kpina

Tylko 3 strefy?

G
Gość
17 września, 14:35, Marco:

Stawianie samochodu na kilka godzin w centrum miasta to nie jest rzecz niezbędna do życia więc nie rozumiem dlaczego musimy gwarantować każdemu tanie, a najlepiej darmowe miejsca parkingowe. Bo trzeba by zburzyć całe stare miasto i przerobić na parking by się wszyscy pomieścili.

Jeżeli to sprawi, że więcej miejsc będzie wolnych, bo stali bywalcy przestaną zastawiać publiczne parkingi to spokojnie zapłacę i te 5 czy 7 zł za to, że jak będę musiał pojechać samochodem do centrum to gdzieś zaparkuje.

I akurat nie wiem czy na kieszeniach wrocławian to się tak odbije, bo sam jako wrocławianin maksymalnie kilka razy w roku(i to bliżej 1-2) jadę samochodem do centrum.

17 września, 15:58, Gość:

Parkingi najbliżej certum oraz te najbardziej oblegane powinny być najdroższe aby skłonić ludzi do przejścia sie 200 m.

Kazdy parking można podzielić na 3 strefy i w miere zapełnia sie tańszych stref pozostawałby wybór czy płacić podwójną stawke czy pojechać trochę dalej na pusty parking.

Jeśli nie ma gdzie zaparkwoac tzn że cena jest zła. Zbyt duży popyt a za mała podaż.

System idealny to taki gdy dla wiekszosci czasu czyli w szczycie do 90% czasu jest co najmniej 10% miejsc wolnych.

Inaczej to komunizm gdzie w pustych sklepach sa sprzedawcy a klientów brak,bo klienci chcieli wydać pieniądze i kupować ale im uniemozliwoiono

Ludzie nie powinni się stresować że gdy się spieszą i chcą zapłacić to nie mają gdzie stanąć.

Powinny być miejsca tanie dla tych co licza się z kasą i bardzo drogie dla tych co im wszystko jedno ile zapłacą.

Nie można zabraniać ludziom płacić drogo jak tego chcą. Moda kosztuje.

Ludzie po to kupują drogie auta i ciuchy aby poszpanować i się wyróżniać.

Będą się czuli bardziej wartościowymi jeśli będą używać drogich parkingów dla elit.

17 września, 18:33, cat brand:

Ja nigdy nie zapłacilem. W mandatach wychodzi około 100 zł rocznie. Jak bym płacił, to bym wydał około 500 - 600zł. Uważam, że mie ma paniki. Poza tym płace podatek drogowy w cenie paliwa, więc nie bedę dwa razy płacil za użytkowanie drogi i parkingu.

17 września, 19:36, Gość:

Za parkowanie bez opłaty nie ma mandatu.

Jak parkujesz w miejscach wyznaczonych to nie ma ale opłata regulaminowa za brak jest wyższa od mandatu a sciąganosci są wysokie

Jak parkujesz w strefie płatnego parkowania na dziko to mandat możesz dostać

G
Gość
17 września, 22:51, Piwosz:

Spoko, podjadę teraz hulajnogą albo rowerem ten brakujący dystans.

Mogliście czasem zarobić te 3h, moźe więcej - teraz nie zarobicie nic.

Acha zaoszczędzony hajs przeznaczę na 5 paka Piasta w Żabce ;) Czyli puby też nie zarobią, czyli mniej podatku będzie do kasy miasta. Nie ma to jak strzelić sobie w stopę!

Na całym swiecie na ulicach gdzie wyrzucono auta znacznie wzrósł handel a z nim podatki czyli tez wpływy do budżetu miasta bo 43% podatków wraca. Z biletów parkingowych wiekszosć brał operator bo ciągle wymienianie parkomatów to spore koszty.

Osoby pozostawiające auto pod domem dłuzej spacerują po mieście i wchodza do większej ilości sklepów niż gdy jadą autem.Za komuny sklepy w centrum były tak nabite, że długo trzeba było stać w kolejkach.

Dziś gdy jest sklep przy ruchliwej ulicy to niema klientów bo nawet jeśli jest parking przed skeletonem to ciągle zajęty.

To kwestia mody i udawanej pracy SM i to da sie zmienić.

Dobrze byłoby wprowadzic 2-3 przystanki od ratusza darmowej KZ to ludzie zaczną tłumie korzystać z przewag centrum a i do swego samochodu mogą się dostać tramwajem.Miasto a szczególnie funkcje handlowe zostały zabite przez nadmiar aut.Centrum funkcjonuje tylko dzięki gastronomii i oz grozo aby sie napić alkoholu ludzie jeżdżą tam autem.

Wywalenie aut sprzed lokali handlowych pozwoli znacznie poszerzyć strefę centrum i handlu co przełoży się na spadek czynszy, bo lokali będzie więcej na większej przestrzeni.

To powinno się przełożyć na spadek cen i wzrost konkurencji, bo dziś ceny w ścisłym centrum powalają.

Miasto przez wieki pełniło ważne funkcje a ktoś wymyślił że jak przybywa aut to mozna zrobić dobry interes budując hipermarkety na obrzeżach miast.Biedniejsi czy bardziej skąpi przestali jeździć autem na zakupy do centrum bo każda opłata parkingowa im nie leży.

A że uzależnili sie od aut to nie jeżdżę tez do centrum an spacery a także zapomnieli jak się używa tramwaju np gdzie która linia jedzie

Tu nie trzeba jasnowidza a wystarczy przygladnać sie jak na zachodzie zadbano o ulice handlowe czy deptaki.

U nas gdy zamknieto dla aut ul.Świdnicka czynsze poszybowały w gorę a i tak najemcy je płacili.

Nie powinno sie zawyżać cen parkowania a zwiększyć rotacje i nie tylko ceną rotacje da sie wymusić

Chodzi głównie o wyrzucenie aut pracowników i zmniejszanie ilości aut mieszkanców ścisłego centrum.Ale pierwszym krokiem są zawsze ceny po czym można wprowadzać sprawdzone rozwiania z zachodu

L
Lament co ?

Wroclawianie sami sobie przeciez wybrali taka wladze , nie rozumiem problemu . Jak ktos jest za biedny musi wyjechac poprostu . Jak to ostarnio mowia Demokracja. Od 2002 roku to samo wybieraja wiec po co ten lament ?

P
Piwosz

Spoko, podjadę teraz hulajnogą albo rowerem ten brakujący dystans.

Mogliście czasem zarobić te 3h, moźe więcej - teraz nie zarobicie nic.

Acha zaoszczędzony hajs przeznaczę na 5 paka Piasta w Żabce ;) Czyli puby też nie zarobią, czyli mniej podatku będzie do kasy miasta. Nie ma to jak strzelić sobie w stopę!

c
cat brand
17 września, 14:35, Marco:

Stawianie samochodu na kilka godzin w centrum miasta to nie jest rzecz niezbędna do życia więc nie rozumiem dlaczego musimy gwarantować każdemu tanie, a najlepiej darmowe miejsca parkingowe. Bo trzeba by zburzyć całe stare miasto i przerobić na parking by się wszyscy pomieścili.

Jeżeli to sprawi, że więcej miejsc będzie wolnych, bo stali bywalcy przestaną zastawiać publiczne parkingi to spokojnie zapłacę i te 5 czy 7 zł za to, że jak będę musiał pojechać samochodem do centrum to gdzieś zaparkuje.

I akurat nie wiem czy na kieszeniach wrocławian to się tak odbije, bo sam jako wrocławianin maksymalnie kilka razy w roku(i to bliżej 1-2) jadę samochodem do centrum.

17 września, 15:58, Gość:

Parkingi najbliżej certum oraz te najbardziej oblegane powinny być najdroższe aby skłonić ludzi do przejścia sie 200 m.

Kazdy parking można podzielić na 3 strefy i w miere zapełnia sie tańszych stref pozostawałby wybór czy płacić podwójną stawke czy pojechać trochę dalej na pusty parking.

Jeśli nie ma gdzie zaparkwoac tzn że cena jest zła. Zbyt duży popyt a za mała podaż.

System idealny to taki gdy dla wiekszosci czasu czyli w szczycie do 90% czasu jest co najmniej 10% miejsc wolnych.

Inaczej to komunizm gdzie w pustych sklepach sa sprzedawcy a klientów brak,bo klienci chcieli wydać pieniądze i kupować ale im uniemozliwoiono

Ludzie nie powinni się stresować że gdy się spieszą i chcą zapłacić to nie mają gdzie stanąć.

Powinny być miejsca tanie dla tych co licza się z kasą i bardzo drogie dla tych co im wszystko jedno ile zapłacą.

Nie można zabraniać ludziom płacić drogo jak tego chcą. Moda kosztuje.

Ludzie po to kupują drogie auta i ciuchy aby poszpanować i się wyróżniać.

Będą się czuli bardziej wartościowymi jeśli będą używać drogich parkingów dla elit.

17 września, 18:33, cat brand:

Ja nigdy nie zapłacilem. W mandatach wychodzi około 100 zł rocznie. Jak bym płacił, to bym wydał około 500 - 600zł. Uważam, że mie ma paniki. Poza tym płace podatek drogowy w cenie paliwa, więc nie bedę dwa razy płacil za użytkowanie drogi i parkingu.

17 września, 19:36, Gość:

Za parkowanie bez opłaty nie ma mandatu.

Jest, dostalem kilka razy od strazy miejskiej...

G
Gość
17 września, 14:35, Marco:

Stawianie samochodu na kilka godzin w centrum miasta to nie jest rzecz niezbędna do życia więc nie rozumiem dlaczego musimy gwarantować każdemu tanie, a najlepiej darmowe miejsca parkingowe. Bo trzeba by zburzyć całe stare miasto i przerobić na parking by się wszyscy pomieścili.

Jeżeli to sprawi, że więcej miejsc będzie wolnych, bo stali bywalcy przestaną zastawiać publiczne parkingi to spokojnie zapłacę i te 5 czy 7 zł za to, że jak będę musiał pojechać samochodem do centrum to gdzieś zaparkuje.

I akurat nie wiem czy na kieszeniach wrocławian to się tak odbije, bo sam jako wrocławianin maksymalnie kilka razy w roku(i to bliżej 1-2) jadę samochodem do centrum.

17 września, 15:58, Gość:

Parkingi najbliżej certum oraz te najbardziej oblegane powinny być najdroższe aby skłonić ludzi do przejścia sie 200 m.

Kazdy parking można podzielić na 3 strefy i w miere zapełnia sie tańszych stref pozostawałby wybór czy płacić podwójną stawke czy pojechać trochę dalej na pusty parking.

Jeśli nie ma gdzie zaparkwoac tzn że cena jest zła. Zbyt duży popyt a za mała podaż.

System idealny to taki gdy dla wiekszosci czasu czyli w szczycie do 90% czasu jest co najmniej 10% miejsc wolnych.

Inaczej to komunizm gdzie w pustych sklepach sa sprzedawcy a klientów brak,bo klienci chcieli wydać pieniądze i kupować ale im uniemozliwoiono

Ludzie nie powinni się stresować że gdy się spieszą i chcą zapłacić to nie mają gdzie stanąć.

Powinny być miejsca tanie dla tych co licza się z kasą i bardzo drogie dla tych co im wszystko jedno ile zapłacą.

Nie można zabraniać ludziom płacić drogo jak tego chcą. Moda kosztuje.

Ludzie po to kupują drogie auta i ciuchy aby poszpanować i się wyróżniać.

Będą się czuli bardziej wartościowymi jeśli będą używać drogich parkingów dla elit.

17 września, 18:33, cat brand:

Ja nigdy nie zapłacilem. W mandatach wychodzi około 100 zł rocznie. Jak bym płacił, to bym wydał około 500 - 600zł. Uważam, że mie ma paniki. Poza tym płace podatek drogowy w cenie paliwa, więc nie bedę dwa razy płacil za użytkowanie drogi i parkingu.

Za parkowanie bez opłaty nie ma mandatu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3