Programiści Opery przeniosą się do nowej siedziby na początku stycznia przyszłego roku.
Obecnie jest ich 190, ale do tego czasu polski odział Opery planuje zatrudnienie kolejnych kilkudziesięciu pracowników.
Należące do Zbigniewa Grycana kamienice – tzw. Szklany Dom i dawne Gimnazjum na Międzyrzeczu – to znane budynki, na trwałe wpisane w historię Wrocławia i jego pejzaż architektoniczny. Po gruntownej renowacji odzyskały swój dawny wygląd z początku XX w. Pierwotny charakter budynku zostanie też oddany w nowej aranżacji wnętrz biurowych Opery.
Opera Software otworzyła swoje pierwsze biuro w Polsce w 2006 r. Początkowo mieściło się przy ul. Tęczowej, a następnie – w Centrum Biznesu Magdalena przy ul. Szewskiej. W ciągu ośmiu lat liczba pracowników zwiększyła się od zaledwie 23 do blisko 200. Firma posiada także biuro w Warszawie, ale to we Wrocławiu mieści się już tradycyjnie główna siedziba polskiego oddziału.
- Niezwykle cenna jest obecność we Wrocławiu tak zaawansowanej technologicznie firmy, której rozwój potwierdza zarówno atrakcyjność miasta dla zagranicznych inwestorów, jak i wysokie kompetencje wrocławskich informatyków - mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.
Opera wyróżnia się na lokalnym rynku IT. We Wrocławiu znajduje się globalne centrum zarządzania najważniejszymi produktami firmy. Oznacza to, że wrocławscy managerowie definiują rozwój produktów, które następnie używane są przez ponad 350 milionów ludzi na świecie, a programiści mają realny wpływ na finalny kształt aplikacji.
- Opera to na wrocławskim podwórku wyjątkowa firma – powiedział Krystian Kolondra, dyrektor polskiego oddziału firmy. – Mimo stałego wzrostu ciągle panuje u nas klimat start-upu, a każda opinia ma znaczenie. A że lubimy dużo dobrych opinii, zatrudniamy najlepszych. Długo szukaliśmy miejsca, które połączy ten niekorporacyjny klimat, prestiżową lokalizację i kawał historii. I oto jest.
Opera Software
Opera Software dostarcza produkty i usługi, które łączą z internetem 350 milionów ludzi. Ponad 130 operatorów na świecie wybrało współpracę z nami, by dać swoim klientom najlepszą jakość przeglądania. Nasza platforma reklamy mobilnej umożliwia wydawcom czerpanie zysków z treści, a firmom – dotarcie do 500 milionów ludzi na całym świecie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?