Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowymi autobusami do centrum miasta. Kolejny przetarg na aglomeracyjne połączenia do Wrocławia

Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Nowoczesne i fabrycznie nowe autobusy (wśród nich zeroemisyjne) oraz możliwość zakupu biletu w kasowniku w pojeździe – takie rozwiązania mają otrzymać pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy podróżują autobusami liniami "9**" między Wrocławiem a: Czernicą, Długołęką i Wisznią Małą. Wrocław rozpisał właśnie ponowny przetarg.

Wspólna komunikacja zbiorowa - Długołęka, Wisznia Mała i Czernica korzystają

Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia ponowił przetarg na "świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka i Czernica".

Obejmuje on cztery zadania na 17 liniach podmiejskich "9**" w trzech gminach (w tym na pięciu zupełnie nowych trasach) i na dziewięciu liniach miejskich - obsługiwanych dziś przez MPK Wrocław lub podwykonawców miejskiego przewoźnika.

- Podzieliliśmy postępowanie na cztery, a nie jak dotychczas na dwa zadania. Zakładamy, że wprowadzone zmiany zachęcą większą liczbę przewoźników do udziału i tym samym zwiększy się szansa na pozytywne rozstrzygnięcie tego postępowania - wyjaśnia Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Klimatyzowane elektryki z WiFi

Wszystkie pojazdy obsługujące wyżej wspomniane linie mają być fabrycznie nowe, klimatyzowane i niskopodłogowe. W każdym autobusie pasażerowie będą mogli podłączyć smartfon i laptopa oraz skorzystać z ogólnodostępnej sieci WiFi. Co szósty z nich będzie zeroemisyjny.

- Dodatkowo, autobusy będą posiadały szereg udogodnień dla pasażerów o ograniczonej mobilności oraz z niepełnosprawnościami. Łącznie w ciągu 6 lat – na taki okres został rozpisany przetarg – wykonają one ponad 38 mln wozokilometrów po drogach Wrocławia i aglomeracji - dodaje Paulina Tyniec-Piszcz.

To już kolejny przetarg, ale różni się od poprzednich. Co zmieniono?
W porównaniu do poprzedniego postępowania zmieniono wymóg dot. wielkości autobusów zeroemisyjnych. Nie muszą być to pojazdy przegubowe.

- Priorytetem jest, by przewoźnicy zapewniali na te bardziej obciążone kursy pojazdy przegubowe. Mniej istotne jest, jaki będą miały napęd. Ważne by w całej flocie był odpowiedni, wymagany przepisami udział pojazdów zeroemisyjnych. Zmianie uległ także zapis dotyczący autobusów zastępczych i dodatkowych - obecnie NIE BĘDĄ to musiały być każdorazowo fabrycznie nowe pojazdy - przekazał Michał Guz w komunikacie Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Kiedy nowe autobusy wyjadą na linie aglomeracyjne?

Przewoźnicy wyłonieni w postępowaniu przetargowym przeznaczą do obsługi linii łącznie 91 fabrycznie nowych autobusów. Na ich dostarczenie oraz rozpoczęcie świadczenia usług będą mieli 11 miesięcy od dnia podpisania umowy. To oznacza, że jeśli uda się zamknąć wszystkie formalności w najbliższych kilku miesiącach, nowe pojazdy wyjadą na ulice aglomeracji na początku 2025 roku.

Przewoźnicy mogą składać oferty do 31 stycznia.

Zobacz też: MPK Wrocław wydało już 300 milionów na TORYwolucję. Zapowiada kolejne remonty. Co wykona w 2024 roku?

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska