Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowego deptaku nie będzie. Komandorska dla pieszych i samochodów

Przemysław Wronecki
Piesi staną się prawdopodobnie najważniejszymi użytkownikami fragmentu ulicy Komandorskiej
Piesi staną się prawdopodobnie najważniejszymi użytkownikami fragmentu ulicy Komandorskiej Przemysław Wronecki
Ulica Komandorska nie zostanie deptakiem. Tak zdecydowała na ostatniej sesji Rada Miejska Wrocławia.

Radni przyjęli nowy plan zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Komandorskiej, Sanockiej i Ślężnej. Pierwotny projekt zakładał, że część Komandorskiej zostanie zamknięta dla samochodów i powstanie tam trakt dla pieszych. Dokładnie chodziło o kilkusetmetrowy odcinek od skrzyżowania z Pabianicką i Radosną w kierunku Uniwersytetu Ekonomicznego.

Z tego pomysłu jednak ratusz się wycofał. - Po konsultacjach z mieszkańcami wprowadziliśmy korektę. Ten fragment Komandorskiej nie zmieni swojego charakteru albo zostanie tu zastosowane rozwiązane zwane shared space (ang. dzielona przestrzeń) - wyjaśnia Małgorzata Szafran z ratusza.

To drugie rozwiązanie dobrze jest znane wrocławianom z ul. Łaciarskiej, w miejscu, gdzie krzyżuje się z Oławską. Chodzi w nim o to, by uprzywilejować pieszych, przy zachowaniu ruchu samochodowego.

Miejscy planiści przekonują, że kierowcy przecinając ulicę Oławską jadą ostrożniej, bo wiedzą, że "gospodarzem" w tym miejscu są przechodnie.

Pomysł deptaku na Komandorskiej narodził się po tym, gdy ustalono, że ulicę na dwie części podzieli planowana budowa śródmiejskiej trasy południowej. Przedłuży ona ulicę Dyrekcyjną i będzie mieć formę półkola. Pobiegnie wzdłuż centrum handlowego Arena, przetnie Komandorską i przez teren obecnego targowiska połączy się z Powstańców Śląskich obok budynku Sky Tower. Gdy przyjdzie do budowy ŚTP, ulica Sanocka stanie się ślepą uliczką i posłuży tylko jako droga dojazdowa do bloków mieszkaniowych. Całkowicie z planu miasta zniknie ul. Radosna, która w części pokrywać się będzie z nową trasą. Z rogu Komandorskiej i Radosnej zniknie też targowisko.

Dla kupców z tego placu przewidziano nowe miejsce. Hala kupiecka może powstać naprzeciw Biedronki. Planuje się, że będzie mieć dwa piętra i ok. 1,4 tys. mkw. Ponadto wzdłuż nowej trasy urzędnicy planują sporo przestrzeni do spacerowania i skwerów, by mogło się tam toczyć miejskie życie.

Miejskim planistom marzy się też, by po obu stronach trasy przy ul. Ślężnej stanęły dwa budynki o wysokości ponad 20 metrów, które stanowiłyby niejako bramę wjazdową. Taką samą stworzą dwa galeriowce przy ul. Powstańców Śląskich.

Na zmiany przyjdzie jednak poczekać, bo miasto musi zapewnić finansowanie dla ŚTP w najbliższym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska