Na trasie S3 budują jeden z najdłuższych mostów na Dolnym Śląsku

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ruszyła budowa WS-31, najdłuższego mostu na powstającym odcinku drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry.
Ruszyła budowa WS-31, najdłuższego mostu na powstającym odcinku drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry. GDDKiA
Będzie częścią drogi S3 między Bolkowem i Kamienną Górą. Prace przy nim potrwają pół roku.

WS-31 - tak nazywa się najdłuższy most na powstającym odcinku drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry. Jego długość wyniesie ponad 530 metrów, będzie więc jednym z najdłuższych tego typu obiektów na Dolnym Śląsku. Budowany jest metodą nasuwania. Co 10 dni na jednej nitce przybędzie jedno przęsło o długości 28 m.

WS-31 został zaprojektowany w formie 10-przęsłowego wiaduktu nad rzeką Cieklinką, drogą powiatową 3466D i ul. XXXV-lecia PRL w Gostkowie. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wiadukt zostanie wykonany jako dwie niezależne konstrukcje pod lewą i prawą jezdnię drogi ekspresowej S3. Długość 530 metrów da mu miejsce w czołówce obiektów mostowych w naszym regionie, tuż za mostem na Widawie w sąsiedztwie AOW i węzła Wrocław Północ (750 m), Mostem Rędzińskim (612 m) i Mostem Milenijnym (553,2 m) we Wrocławiu.

Przed budowanym obiektem wykonane zostały dwie wytwórnie do betonowania i nasuwania poszczególnych segmentów (na nitce prawej i lewej). W tej chwili został wykonany pierwszy segment. Proces nasuwania wszystkich segmentów potrwa około pół roku.

Budowa drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce podzielona została na dwa odcinki inwestycyjne: Bolków - Kamienna Góra (zadanie III) oraz Kamienna Góra - Lubawka (zadanie IV). Każdy z nich ma inny zakres prac, ale każdy jest ciekawym przedsięwzięciem.

Między Bolkowem i Kamienna Górą powstają dwa tunele drogowe: TS-26 o długości ok. 2,3 km oraz TS-32 o długości ok. 320 m. Dłuższy tunel drążony jest z dwóch stron jednocześnie. Obecnie wydrążono ok. 1200 m tunelu w nawie zachodniej i 1260 m w nawie wschodniej. W tym tygodniu rozpoczęło się nasuwanie obiektu WS31, który docelowo będzie miał długość 532 m. Natomiast między Kamienną Górą i Lubawką trwa nasuwanie jednocześnie pięciu obiektów inżynierskich.

Budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Cały odcinek S3 od Bolkowa do Lubawki ma być przejezdny w 2023 roku.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 września, 8:26, Gość:

Nie ma ul.XXXV lecia PRL w Gostkowie

Skoro piszą to chyba jednak jest. W Warszawie takie nazwy to normalka.

G
Gość
Nie ma ul.XXXV lecia PRL w Gostkowie
G
Gość
16 września, 16:39, Gość:

Ależ te PiS-iory znowu robią dobrze dla zwykłych ludzi, co jest, jak tak można.

Jedni niszczyli, zamykali , a inni budują , odbudowują, tworzą miejsca pracy , dbają o rozwój Polski

https://wolnemedia.net/w-rzadow-po-psl-zlikwidowano-3000-km-sieci-kolejowej/

G
Gość
Czy był udział myśli naukowej z :

https://wbia.po.opole.pl/?acc=katedra_gig

https://wbia.po.opole.pl/?acc=katedra_gig

http://zm.pwr.wroc.pl
G
Gość
16 września, 14:47, Gość:

Nie most, tylko wiadukt. Za wikipedią: "Wiadukt – budowla inżynierska, pozwalająca na pokonanie przeszkody terenowej typu: dolina, wąwóz lub droga kołowa czy linia kolejowa, z wyłączeniem przeszkód wodnych[1][2], poprzez przejechanie nad nią. Pierwotnie tym terminem była określana droga rzymska przeprowadzona nad wąwozem, na konstrukcji opartej na arkadach. Wiadukty budowane są podobnie jak mosty, z wykorzystaniem podobnych rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych."

Nie mędrkuj za bardzo tylko przeczytaj że jest tam też rzeka

G
Gość
A po co jak UE dąży do ograniczenia produkcji aut osobowych:

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/producenci-aut-zaplaca-kary-za-nadmierna-emisje-kto-zmiesci-sie-w-nowym-limicie/m9m6nel

Sprzedaż aut w UE przestanie sie im już opłacać ... zwiną fabryki a dla paru aut na krzyż nikt tych szerokich dróg i wiaduktów nie bedzie utrzymywał .. bo i z czego .. jak wpływów z podatków nie bedzie.

Przeglądam katalog Toyota i obecnie żadna nie ma emisji poniżej 95 g. na 100 km CO2 .... te SUV to nawet dokładają emisje "do pieca".
G
Gość
Nie most, tylko wiadukt. Za wikipedią: "Wiadukt – budowla inżynierska, pozwalająca na pokonanie przeszkody terenowej typu: dolina, wąwóz lub droga kołowa czy linia kolejowa, z wyłączeniem przeszkód wodnych[1][2], poprzez przejechanie nad nią. Pierwotnie tym terminem była określana droga rzymska przeprowadzona nad wąwozem, na konstrukcji opartej na arkadach. Wiadukty budowane są podobnie jak mosty, z wykorzystaniem podobnych rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych."
G
Gość
Jeden z najdłuższych ale jednak czwarty
Dodaj ogłoszenie