Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na trasie S3 budują jeden z najdłuższych mostów na Dolnym Śląsku

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ruszyła budowa WS-31, najdłuższego mostu na powstającym odcinku drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry.
Ruszyła budowa WS-31, najdłuższego mostu na powstającym odcinku drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry. GDDKiA
Będzie częścią drogi S3 między Bolkowem i Kamienną Górą. Prace przy nim potrwają pół roku.

WS-31 - tak nazywa się najdłuższy most na powstającym odcinku drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry. Jego długość wyniesie ponad 530 metrów, będzie więc jednym z najdłuższych tego typu obiektów na Dolnym Śląsku. Budowany jest metodą nasuwania. Co 10 dni na jednej nitce przybędzie jedno przęsło o długości 28 m.

WS-31 został zaprojektowany w formie 10-przęsłowego wiaduktu nad rzeką Cieklinką, drogą powiatową 3466D i ul. XXXV-lecia PRL w Gostkowie. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wiadukt zostanie wykonany jako dwie niezależne konstrukcje pod lewą i prawą jezdnię drogi ekspresowej S3. Długość 530 metrów da mu miejsce w czołówce obiektów mostowych w naszym regionie, tuż za mostem na Widawie w sąsiedztwie AOW i węzła Wrocław Północ (750 m), Mostem Rędzińskim (612 m) i Mostem Milenijnym (553,2 m) we Wrocławiu.

Przed budowanym obiektem wykonane zostały dwie wytwórnie do betonowania i nasuwania poszczególnych segmentów (na nitce prawej i lewej). W tej chwili został wykonany pierwszy segment. Proces nasuwania wszystkich segmentów potrwa około pół roku.

Budowa drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce podzielona została na dwa odcinki inwestycyjne: Bolków - Kamienna Góra (zadanie III) oraz Kamienna Góra - Lubawka (zadanie IV). Każdy z nich ma inny zakres prac, ale każdy jest ciekawym przedsięwzięciem.

Między Bolkowem i Kamienna Górą powstają dwa tunele drogowe: TS-26 o długości ok. 2,3 km oraz TS-32 o długości ok. 320 m. Dłuższy tunel drążony jest z dwóch stron jednocześnie. Obecnie wydrążono ok. 1200 m tunelu w nawie zachodniej i 1260 m w nawie wschodniej. W tym tygodniu rozpoczęło się nasuwanie obiektu WS31, który docelowo będzie miał długość 532 m. Natomiast między Kamienną Górą i Lubawką trwa nasuwanie jednocześnie pięciu obiektów inżynierskich.

Budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Cały odcinek S3 od Bolkowa do Lubawki ma być przejezdny w 2023 roku.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska