Sprawą zajął się reporter Bartosz Józefiak:
Pociągi towarowe zazwyczaj korzystają z kolejowej obwodnicy towarowej, łączącej m.in. stacje Wrocław Brochów i Wrocław Gądów. - Nie oznacza to jednak, że składy towarowe nie mogą korzystać z przejazdu przez stację Wrocław Główny - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK, która zajmuje się utrzymaniem torów i infrastruktury kolejowej. - Takie rozwiązania stosowane są jednak wyjątkowo. Dzieje się tak wtedy, gdy istnieje potrzeba przewiezienia materiałów na teren stacji (np. przy remoncie dworca Wrocław Główny) lub też, gdy trasa przejazdu nie koliduje z ruchem pociągów pasażerskich i ze względów logistycznych jest optymalna.
Rzecznik zapewnia, że przejazd pociągów towarowych jest zawsze bezpieczny i zgodny z przepisami.
W grudniu zakończył się remont wiaduktu kolejowego nad ul. Kruczą. Prace na obwodnicy towarowej wymagały wyłączenia jej z ruchu i to wówczas pociągi kierowane były trasami m.in. przez Wrocław Główny. To jeden z powodów, dla których pociągi towarowe przejeżdżały przez centrum miasta.
Według Mariusza Przybylskiego, rzecznika PKP Cargo, powodem dla którego pociągi towarowe na stałe wpisują się w krajobraz Wrocławia jest biznesowa struktura województwa. - Dolny Śląsk jest zagłębiem kruszyw i kamienia w zasadzie dla wszystkich wielkich inwestycji infrastrukturalnych, więc transporty kamienia w tym rejonie były i będą - wyjaśnia.
Mariusz Przybylski przypomina, że kolej w porównaniu do transportu samochodowego jest ekologicznie bezpieczniejsza.
- Jej wpływ na środowisko to ok. 20-30 proc. tego, co emituje transport samochodowy - mówi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?