Nowe przystanki kolejowe w Jeleniej Górze
Pomiędzy stacjami Jelenia Góra i Jelenia Góra Sobieszów częściowo przebudowane będą tory oraz wybudowane nowe perony wraz z wyposażeniem. Przebudowane zostaną także urządzenia do sterowania ruchem kolejowym i sieci trakcyjne oraz oznakowanie w obrębie stacji. Istniejące przystanki również zostaną gruntownie zmienione i odnowione.
Te inwestycje to odpowiedź na gwałtowny wzrost liczby pasażerów kolei regionalnej (aż 62% wzrost liczby pasażerów w latach 2012-2016). Ale to nie jedyne działania w obrębie aglomeracji jeleniogórskiej. Sukcesywnie modernizowana jest linia kolejowa nr 274 pomiędzy Wrocławiem i Jelenią Górą oraz linia 311 pomiędzy Piechowicami i Szklarską Porębą.
− Przebudowa i budowa nowych przystanków, modernizacja linii kolejowych – to wszystko wpływa na jakość usług przewozowych w naszym regionie. Poprawia się komfort i bezpieczeństwo podróżujących pociągami do pracy mieszkańców Dolnego Śląska. Zwiększa się również dostęp do kolei z punktu widzenia obsługi ruchu poza aglomeracyjnego (wyjazdy poza Jelenią Górę), w tym ruchu turystycznego – zaznacza marszałek województwa Cezary Przybylski.
Dolny Śląsk mocno stawia na transport publiczny, od lat pracuje nad tworzeniem alternatywy dla samochodów, dlatego systematycznie i konsekwentnie stymuluje rozwój kolei w regionie.
Samorządowi województwa zależy przede wszystkim na zahamowaniu niekontrolowanego wzrostu transportu drogowego, a tym samym spełnieniu jednego z głównych założeń polityki transportowej UE, czyli dążenia do zrównoważonego transportu i zrównoważonej mobilności.
− Najbardziej racjonalnym kierunkiem rozwoju transportu publicznego jest niewątpliwie komunikacja kolejowa. Wielu mieszkańców regionu, którzy lata temu zrezygnowali z tej formy podróżowania, znów wybiera kolej, bo wygodnie, bezpiecznie, coraz szybciej i taniej. Wciąż jednak infrastruktura kolejowa wymaga sporych inwestycji – mówi marszałek Cezary Przybylski.
Projekt „Budowa przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra nr 274 i 311/Kolei Aglomeracyjnej” będzie kosztował ponad 18 mln zł, z czego ponad 12 mln pochodzi ze środków unijnych. Prace zakończą się pod koniec 2019 r.
Remont przystanku kolejowego Wrocław Muchobór
Wielkie znaczenie dla mieszkańców Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej korzystających z kolei będzie miała modernizacja przystanku osobowego Wrocław Muchobór. Przystanek znajduje się w ciągu linii kolejowej nr 273, jednej z najistotniejszych tras w województwie zapewniających połączenie północno-zachodnich rejonów Dolnego Śląska z Wrocławiem.
Planowane na przystanku Muchobór remonty dotyczą nie tylko torów i rozjazdu, sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, sterowania ruchem kolejowym, ale przede wszystkim nowego przejścia pod torami, obiektów obsługi podróżnych i małej architektury.
− Wrocław Muchobór to jeden z najważniejszych przystanków kolei aglomeracyjnej, obsługujący ponad 100 pociągów osobowych w ciągu doby. Dziś jest jeszcze w fatalnym stanie. W połowie przyszłego roku, po remoncie, będzie spełniał wszystkie standardy normalnego transportu kolejowego. Znaleźliśmy dodatkowe 7 mln zł w Regionalnym Programie Operacyjnym, żeby można było zrealizować tę inwestycję, po tym jak stanęła pod znakiem zapytania – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.
Przystanek Wrocław Muchobór położony jest na trasie z Wrocławia Głównego do Szczecina. W ramach projektu modernizację przejdzie również LK 757 Wrocław Świebocki – Wrocław Muchobór oraz LK nr 758 Wrocław Stadion – Wrocław Muchobór.
Całkowita wartość tego projektu to ponad 10,5 mln zł, z czego prawie 7,2 mln zł pochodzą ze środków unijnych. Prace zakończą się jesienią 2019 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?