Komandorska stanie się deptakiem, gdy wybudują nową ulicę (MAPA)

Przemysław Wronecki, Aleksandra Zienkiewicz
Ulica Komandorska we Wrocławiu będzie deptakiem - ta informacja może zaskoczyć wielu wrocławian, którzy teraz wykorzystują ją do ominięcia zatłoczonej Powstańców Śląskich. Pojawi się tu strefa uspokojonego ruchu, przetnie ją na pół nowa Śródmiejska Trasa Południowa. Kiedy to może nastąpić?

We wtorek urzędnicy z Biura Rozwoju Wrocławia spotkali się z mieszkańcami i wyjaśniali im, jak widzą przyszłość rejonu Komandorskiej, Sanockiej i Ślężnej. Przebieg planowanej trasy budzi wśród mieszkańców wiele kontrowersji. Na przykład auta pojadą tuż pod oknami lokatorów z ul. Radosnej.

Urbaniści z magistratu chcą, by nowa ulica zaczynała się na skrzyżowaniu Dyrekcyjnej i Ślężnej. Przedłuży Dyrekcyjną i będzie mieć formę półkola. Pobiegnie wzdłuż centrum handlowego Arena, przetnie Komandorską i przez teren obecnego targowiska połączy się z Powstańców Śląskich obok budynku Sky Tower.

To oznacza, że część Komandorskiej zamieni się w deptak dla pieszych. Jadąc od strony ul. Wielkiej, nie wjedziemy na planowaną trasę. Projekt zakłada, że Komandorska będzie ślepa lub połączy się z ul. Pabianicką. Na tym odcinku pojawić się może strefa uspokojonego ruchu.

Podobny los spotka Sanocką, która stanie się tylko drogą dojazdową do bloków. Całkowicie z planu miasta zniknie ul. Radosna, która w części pokrywać się będzie z nową trasą.

Plan przestrzennego zagospodarowania zakłada, że nowa droga może mieć po dwa pasy w każdym kierunku, torowisko tramwajowe, chodniki i ścieżki rowerowe. - Wiele zależy od późniejszych wyliczeń. Naszym zadaniem jest przedstawienie różnych możliwości i zostawienie rezerwy na ich wykonanie - przekonuje Tomasz Osowicz, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia.

Projektantowi Michałowi Ciesielskiemu zależy na tym, by nowa droga nie rozdzieliła osiedla na dwie części. - Dlatego chcemy, by wzdłuż nowej ulicy było sporo przestrzeni do spacerowania i skwerów, by mogło się tam toczyć życie - wyjaśnia. Dodaje, że przewidziano nowe miejsce dla kupców z targowiska. Nowa hala kupiecka może powstać naprzeciwko Biedronki. Niewykluczone, że będzie mieć dwa piętra i ok. 1,4 tys. mkw.

W miejscu, gdzie nowa trasa przetnie Komandorską, pojawią się przejścia dla pieszych i przystanki. Dzięki temu klienci, wysiadając z wozów MPK, będą mieć blisko do centrów handlu.

Urzędnikom marzy się również, by po obu stronach trasy przy ul. Ślężnej stanęły dwa budynki o wysokości ponad dwudziestu metrów, które stanowiłyby niejako bramę wjazdową. Taką samą stworzą dwa galeriowce przy ul. Powstańców Śląskich.

Kiedy może powstać nowa trasa? Magistrat nie ukrywa, że zajmie to trochę czasu. Bo najpierw trzeba uchwalić projekt planu przestrzennego zagospodarowania terenu. Najwcześniej dojdzie do tego na początku przyszłego roku. Potem urzędnicy muszą zapewnić sfinansowanie tej inwestycji. Pewne jest, że nie ma szans, by trasa powstała w najbliższych czterech latach, bo nie ma jej w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

Śródmiejska Trasa Południowa

To trasa, która ma odciążyć ścisłe centrum z aut i pozwolić na zamknięcie dla ruchu ul. Kazimierza Wlk. Początkowo miała być szybką drogą tranzytową, jednak po wybudowaniu AOW okazało się, że będzie obsługiwać głównie ruch lokalny. Wzdłuż całej trasy przewidziano miejsce na torowiska tramwajowe. Ma się ona zaczynać na pl. Społecznym, biec ul. Pułaskiego, Dyrekcyjną, nowym łącznikiem (patrz - mapa), Szczęśliwą, Zaporoską, Szpitalną, wiaduktem nad terenami PKP do pl. Strzegomskiego.

Wideo

Komentarze 98

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zed

Wrocław to bankrut i za kadencji dutkiewicza nie powstanie!

p
pio7

To stary plan - nic nowego. Trzeba czasami poczytać, rozejrzeć się w otoczeniu. ale jeśli droga wg urzędników nie ma być tylko tranzytem to dlaczego nie można zrobić skrzyżowania z Komandorską??Brak tego skrzyżowania to totalny absurd. Jakąś obsesja deptakowa w naszym mieście panuje ostatnio.Pomysł z likwidacją ulicy równoległej do Powst. Śląskich to totana bzdura.

z
zenon

350 tys. to nie moja cena, moja jest do dogadania, a ludzie kasy nie mają, zresztą niech nie marudzi, że zła okolica, to media piszą o wzroście cen:)

A
AdamWro-Klo

Chopie jesycye 1,5 roku temu po Slężnej cały tranzyt walił i jakoś był spokój, a to będzie droga dla ruchu lokalnego, miejsce dla niej było wyznaczone od zawsze. Pomyśl bardziej, że do tramwaju i sensownego wyjazdu będzie lepiej i cały ten kołchoz odremontują wraz z chodnikami, które w okolicy biedronki są całe w dziurach.

A
AdamWro-Klo

Nie wiem gdzie mieszkasz na Komandorskiej, ale na tej komandorskiej/Sanockiej/Pabianickiej co ja mieszkam to jest kilka przestrzeni międzyblokowych świetnie przez spółdzielnie zagospodarowanych. A drga powinna i może iść - nowe drogi z cichego asfaltu na pewno będą mniej dokuczliwe jak kostka. LEpiej powalczyć o jakiś ładny zakrzewiony ekran akustyczny w paru kluczowych miejscach niż bezsensu negować cały pomysł

A
AdamWro-Klo

Plany tej drogi są od zawsze - wystarczy popatrzeć na skośny płot Areny od ul. Sanockiej - jest dokładnie równoległy do planowanej trasy. Mieszkam na Pabianickiej i chciałbym by ta trasa powstała. Nie ma co straszyć, jak przez Ślężną jeszcze rok temu walił cały tranzyt i tak się cicho i sympatycznie żyło. Obecnie po 18.00 ruch na ślężnej jest znikomy, nocami prawie zamiera i tak też będzie z nową drogą. Kupcy pójdą na nową halę, jak się im nie podoba to mogą iść gdzie chcą, ja mam dość tego konga skryzżowanego z ruskim syfem co sobota. Ta a pro pos na targowisku od strony Komandorskiej kupcy (prawdopodobnie) zasadzili szpaler drzewek - myślę, że jak przyjdzie co do czego o te drzewka i ich wycięcie przed budową drogi powstanie niezły spór z zielonymi i green pace na czele. Drzewka są pewnie nielegalnie zasadzone bo wbrew umowie z właścicielem terenu czyli miastem, ale jak właściciel tępy i nie reagował na czas to potem będzie miał kłopot.

M
Mieszkanka Osiedla

Wynajmuję mieszkanie przy ul.Komadorskiej. Jeżeli plany miasta wejdą w życie na pewno sie stąd wyprowadzę. Współczuję sąsiadom. Nie będzie gdzie wyprowadzać psa, bo nie wierzę w gadki o skwerze przy dwu pasowej drodze z tramwajem. Nie będzie gdzie kupić warzyw, bo ludzi sprzedających na targowisku nie będzie stac opłacić czynsz w nowej hali kupieckiej. Jeżeli ktoś wierzy że polączenie ul.Lotniczej i placu Wróblewskiego będzie kameralną uliczką a nie ulicą tranzytowa to jest demagogiem. Uważam że taki plan zagospodarowania terenu to zamach na obecny tryb życia mieszkańców osiedla. Tendencja urbanizacji każdej możliwej przestrzeni jest moim zdaniem udręką tego miasta. Tworzy się osiedla sypialnie, gdzie zagląda sie sąsiadom w okna.Nikt nie dba o miejsce gdzie można usiąść na ławce i popatrzeć na drzewa, wyjść na spacer z dzieckiem lub z psem. Nowy plan zagospodarowania jest nie do zaakceptowania!

c
chesz sprzdac?

nik nie chce kupic bo cene masz zaporowa, 350 tys za 2 pokoje to lekka przesada jak za mieszkanie w takim molochu

g
gramatyczny nazista

Ja bym się zastanowił nad tunelem nadziemnym, to byłoby nowatorskie rozwiązanie.

t
tranzytowy ironista

W każdym normalnym mieście na świecie (nawet w Kopenhadze czy Amsterdamie) są bezkolizyjne wielopasmowe drogi które pozwalają ominąć ścisłe centrum i łączą różne dzielnice.
Tutaj dowiadujemy się że AOW załatwia sprawę i zamiast standartów światowych będziemy wdrażać wizje zakompleksionych lobbystów rowerowo-tramwajowych, polegających na tym, że Wrocław będzie można tylko ominąć ale nie będzie się dało do niego wjechać.

g
g.

a nie tranzytowy...

s
sesz

Chcą odciążyć ważne historyczne serce miasta i bardzo dobrze:> Wszystkiego za jednym zamachem nie zrobią

s
sucho

Bardzo podoba mi się pomysł, Komandorska będzie idealnym deptakiem i takim oddechem w tym zawalonym ruchem rejonie Wrocławia. Mieszkańcy powinni się cieszyć, że ich to odciąży - nowa trasa nie podniesie poziomu hałasu i innych uciążliwości, a brak aut bezpośrednio pod oknami będzie ulgą:)

PS: Literówkę w Ossowicz poprawcie, bo BRW się pogniewa

S
Stafan Sabotaż

Ulice przerobić na kanały jak w Wenecji a na Komandorskiej zrobić molo - rekiny brać z galerii !!!

R
Robert

po dwa pasy w każdą stronę + torowisko tramwajowe pod oknami bloków na Radosnej i przy okazji w odległości mniejszej niż 50 metrów od Szkoły Podstawowej na ul. Trwałej. Czy któryś z Was urzędasy posyła albo ma zamiar posłać swoje dziecko do tej szkoły?!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3