Kolej Wrocław - Sobótka - Świdnica. Tu mają problemy! Brakuje torów [ZDJĘCIA]

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Prace przy przebudowie linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica. Stan prac na 24 listopada 2021 roku na stacji Kobierzyce oraz w pobliżu ulicy Zwycięskiej przy przystanku Wrocław Partynice
Prace przy przebudowie linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica. Stan prac na 24 listopada 2021 roku na stacji Kobierzyce oraz w pobliżu ulicy Zwycięskiej przy przystanku Wrocław Partynice Jerzy Wójcik
Udostępnij:
Najszybciej od marca 2022 roku pojedziemy nowym połączeniem kolejowym z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. Pierwotne założenia przewidywały, że pociągi ruszą już 12 grudnia. W terenie widać, że to nierealne. M.in. w Kobierzycach brakuje wciąż ponad stu metrów torów kolejowych. Zobaczcie na zdjęciach, jak przebiegają tam prace.

Przypomnijmy, że przewidywane na tej trasie 11 par pociągów miało kursować już za nieco ponad dwa tygodnie. Jednak inwestor, czyli PKP PLK poinformowały, że prace przedłużą się i uruchomienia odcinka Wrocław - Sobótka - Świdnica należy oczekiwać w marcu, wraz z wiosennym zmianą rozkładu. Skąd taka decyzja?

Na stacji w Kobierzycach brakuje jeszcze fragmentu torów

Inwestor tłumaczy, że powodem jest zwiększony w porównaniu do pierwotnego, zakres prac do wykonania. Ten zakres rozszerzono głównie ze względu na przygotowanie połączenia linii Wrocław – Świdnica z planowaną do uruchomienia trasą do Piławy Górnej. Kluczowe są tutaj dodatkowe prace na stacji w Kobierzycach. Sprawdziliśmy. Właśnie tam pracuje dziś najwięcej robotników. Jeden tor został już ułożony, ale w drugim wciąż jest jeszcze przerwa licząca około 150 metrów. W ostatnich dniach robotnicy maksymalnie wykorzystują tam sprzyjającą pogodę i fakt, że zimowa aura nas oszczędza.

Pracowników firm wykonawczych można wciąż spotkać także na przystanku Wrocław Partynice, w pobliżu skrzyżowania ul. Zwycięskiej z al. Karkonoską. Tutaj sytuacja wygląda znacznie lepiej. Tory są gotowe, zakończono także większość prac przy peronie, ale na pewno konieczne są jeszcze roboty wykończeniowe i uprzątnięcie terenu. Niestety, podobnie jak to były w przypadku mostu kolejowego na rzece Ślęzie (położonego kilkaset metrów dalej), tak i tutaj dali o sobie znać graficiarze. Wandale zdążyli zniszczyć już swoimi bazgrołami niedokończony jeszcze peron.

Jakie jeszcze prace należy wykonać przed marcem 2022 i uruchomieniem linii? Inwestor wyjaśnia, że wykonawca potrzebuje więcej czasu na sprawdzenie radiołączności dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na trasie Wrocław – Świdnica i wzmocnienie nasypu na odcinku Sobótka - Świdnica.

Pociąg z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Tutaj zatrzymają się składy

Podróż do Świdnicy będzie trwała około godziny. Na trasie pomiędzy stacjami Wrocław Główny i Świdnicą będzie 12 przystanków:

  • Wrocław Wojszyce,
  • Wrocław Partynice,
  • Bielany Wrocławskie,
  • Domasław,
  • Kobierzyce,
  • Wierzbice Wrocławskie,
  • Pustków Żurawski,
  • Rogów Sobócki,
  • Sobótka,
  • Sobótka Zachodnia,
  • Szczepanów,
  • Marcinowice,
  • Pszenno,
  • Świdnica Przedmieście.

Modernizowana linia nr 285 z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma około 60 km. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć nią z prędkością do 120 km/h. Inwestycja kosztuje prawie 217 mln zł.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Dodaj ogłoszenie