Jest decyzja w sprawie budowy kolejnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Miasto wybrało firmę, która zaprojektuje Aleję Północną, która ma połączyć ulice Poświęcką i Krzywoustego we Wrocławiu.
Miasto wybrało firmę, która zaprojektuje Aleję Północną, która ma połączyć ulice Poświęcką i Krzywoustego we Wrocławiu. Gazeta Wrocławska
Udostępnij:
Wiemy już, kto zaprojektuje Aleję Północną, która ma połączyć ulice Poświęcką i Krzywoustego.

O kontrakt walczyły cztery firm, ostatecznie Wrocławskie Inwestycje wybrały ofertę Biura Projektów Dróg i Mostów „BBKS-PROJEKT” z Wrocławia. Zaproponowana przez nich cena - blisko 4,7 mln złotych brutto - okazała się najniższa. Za te pieniądze wybrane biuro zaprojektuje brakujący odcinek obwodnicy śródmiejskiej, która połączy Polanowice, Poświętne i Sołtysowice z Psim Polem. Trasa ma liczyć 5,5 km i jednocześnie odciążyć od aut wymienione osiedla. Obwodnica ma też zmniejszyć ruch na Karłowicach.

W przetargu wystartowały też: Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem, spółka BIPROGEO-PROJEKT i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu. Ich oferty były jednak o co najmniej kilkaset tysięcy złotych wyższe od wybranej przez urzędników.

O brakującym odcinku obwodnicy śródmiejskiej na północy Wrocławia mówi się od 15 lat. Wreszcie od planów miasto przeszło do realizacji, choć wielu kierowców może poczuć się rozczarowanych. Zgodnie z założeniami 5,5 kilometrowa trasa ma mieć tylko po jednym pasie w każdym kierunku, a nie tak jak w wypadku pozostałej części obwodnicy śródmiejskiej - dwie jezdnie i dwa pasy.

Droga poprowadzi ulicą Jana Nowaka-Jeziorańskiego, która obecnie kończy się przy skrzyżowaniu z ulicą Poświęcką obok marketu Dino. Droga zostanie przedłużona do skrzyżowania ulic Pleszewskiej z Falzmanna, a następnie do zbiegu ulic Kamieńskiego i Kątowej, gdzie znajdują się ogródki działkowe, a obok nowe osiedle mieszkaniowe. Aleja następnie przetnie ul. Redycką przy wałach przeciwpowodziowych na Widawie.

Schemat przebiegu Alei Północnej:

Miasto wybrało firmę, która zaprojektuje Aleję Północną, która ma połączyć ulice Poświęcką i Krzywoustego we Wrocławiu.
Miasto wybrało firmę, która zaprojektuje Aleję Północną, która ma połączyć ulice Poświęcką i Krzywoustego we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje

Zakłada się, że na trasie alei powstanie sześć skrzyżowań – z ulicą Poświęcką, ulicą Kamieńskiego, ulicą Redycką, ulicą Sołtysowicką i nową ulicą, jaka powstanie od ulicy Poprzecznej do ulicy Krzywoustego. Pojawią się ścieżki rowerowe, chodniki i wiadukt nad torami kolejowymi linii 143 i nowe skrzyżowanie z ul. Krzywoustego w rejonie mostu na Widawie.

Zwycięzca przetargu od podpisania umowy będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie projektu. To oznacza, że nie powstanie on wcześniej niż w 2023 roku. Dokumentacja projektowa ma podlegać konsultacjom z mieszkańcami. Dopiero wówczas, jeśli zapewnione zostanie finansowanie, będzie można myśleć o wyborze wykonawcy i rozpoczęciu budowy. Tu miasto ujawniło, że prace budowlane mają w pierwszej kolejności rozpocząć się od połączenia ulicy Krzywoustego nowym łącznikiem z ulicą Poprzeczną, gdzie powstanie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alej Północnej. Jak się szacuje, budowa północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej może potrwać nawet dwa lata, czyli do 2025 roku.

Szkoły wracają częściowo do nauki zdalnej.

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tom aus Breslau
16 listopada, 12:49, Gość:

Może Plac Społeczny na Central Park zamiast biurowców

https://gazetawroclawska.pl/wyburza-estakade-na-pl-spolecznym-co-ze-srodmiejska-trasa-poludniowa-wizualizacje/ar/c1-13681798

16 listopada, 13:45, Gość:

Tak powinno być w mieście, mającym aspiracje do bycia ekologicznym.

Nic z tego nie wyjdzie, jak zwykle. W przerwie między wiaduktami, na granicy Szczepin-Popowice (jadąc od centrum, po prawej - tam gdzie do niedawna jedynie warsztaty samochodowe) - OD ZAWSZE miał być miejski stały cyrk. Nawet napięcie podprowadzono dostosowane do tego. A jak powstały biurowce po drugiej stronie Legnickiej, to tu szybciutko wywalono (deweloper) mega-blok mieszkalny...ŻENADA

T
TaB
"Podjęto decyzję" - dopiero!

A Fabryczna juz "rozjechana" przez auta, które sprowadziła tam jej część obwodnicy... W naszym mieście ostatnio jak zwykle sa równi i równiejsi...
D
Dość
Niestety nic to nie zmieni. Tylko głupcy mogą wybudować jednopasmowa obwodnice.
G
Gość
15 listopada, 18:52, Łukasz:

Zamiast jednego pasa dla samochodów niech zrobią ruch wahadłowy dla samochodów i zrobią wygodną dróżkę dla rowerzystów! Już wymiotuję tym zakłamaniem, kłamstwami i bezpodstawnym zmuszaniem ludzi do stania w korkach. Ludzie, którzy robią kilkanaście, kilkadziesiąt kilometrów dzienne samochodem nie przesiądą się na rowerki! Zrozumcie to Komuszki Magistralne! Sam jeżdżę, gdzie mogę rowerem i staram się unikać jazdy w szczycie, ale to, co zrobiliście w Centrum z ulicami woła o pomstę! Jesteście normalni??

trzeba protestować ale nikomu się nie chce...

G
Gość
15 listopada, 17:23, Gość:

Jednopasmowa??? Hit! Wrocek tego nie wytrzyma! To strata pieniędzy!

16 listopada, 00:09, Gość:

Zgadza się strata. Jednopasmowa droga to nie wszystko, czego należy się spodziewać. Nie będzie zatok autobusowych na przystankach. Przystanki autobusowe będą, co 200 metrów. Szerokość drogi będzie miała najmniejszy dopuszczalny przepisami wymiar, tak że wymijanie się szerszych ciężarówek i autobusów dostarczy kierowcom adrenaliny. Do tego, co 50m, będzie przejście dla pieszych. Oczywiście w każdą stronę będzie wybudowana min. 2,5 metrowa ścieżka rowerowa i max. 1,5 metrowy chodnik. Jakakolwiek awaria pojazdu na tej drodze unieruchomi całą obwodnicę. Specjalnie wykonane , wysokie krawężniki oraz słupki uniemożliwią utworzenie "korytarza życia". Karetki na sygnale, straż pożarna i inne służby będą pełzały 30km/h. Należy oczekiwać, że będzie to podobna "droga", jak wyjazdowa trasa w kierunku Obornik Śląskich, na ul. Pełczyńskiej i dalej.

Wrocław staje się urbanizacyjną wiochą. Można śmiało wykrzyknąć! Mieszkam we Wrocławiu, więc jestem w du/pi/e. Bo, na wsi , to przynajmniej mają świeże jajka i świeże powietrze.

niestety masz rację....:((((

G
Gość
....." trasa ma mieć tylko po jednym pasie w każdym kierunku, a nie tak jak w wypadku pozostałej części obwodnicy śródmiejskiej - dwie jezdnie i dwa pasy"

PRZECIEŻ TO JEST SKANDAL. JEDNOPASMOWA OBWODNICA. Tym miastem rządzą sabotażyści...
G
Gość
16 listopada, 12:49, Gość:

Może Plac Społeczny na Central Park zamiast biurowców

https://gazetawroclawska.pl/wyburza-estakade-na-pl-spolecznym-co-ze-srodmiejska-trasa-poludniowa-wizualizacje/ar/c1-13681798

Tak powinno być w mieście, mającym aspiracje do bycia ekologicznym.

G
Gość
Developerzy dostają pozwolenia od ręki , a tu czeka się latami ...
G
Gość
Może Plac Społeczny na Central Park zamiast biurowców

https://gazetawroclawska.pl/wyburza-estakade-na-pl-spolecznym-co-ze-srodmiejska-trasa-poludniowa-wizualizacje/ar/c1-13681798
G
Gość
Co ze Śródmiejską Trasą Południową ?

Zaczynałaby się na pl. Strzegomskim i biegła przez ul. Szpitalną, Zaporoską, Szczęśliwą, Radosną, Dyrekcyjną, Pułaskiego aż do pl. Społecznego

https://gazetawroclawska.pl/wroclawskie-drogi-na-papierze-czy-kiedykolwiek-powstana-mapa/ar/9076914
G
Gość
16 listopada, 7:06, Gość:

Za to obwodnica Krasnegostawu w lubelskim jest dwupasmowa z naszych pieniędzy. Dziękujemy PiS.

A w Opolu jednopasmowa i tylko połowa, bo drugiej nie mogą dokończyć

https://www.bip.um.opole.pl/download/file/5maly.jpg

a
ank
A co z liniami tramwajowymi po obwodzie miasta (i po obwodnicy śródmiejskiej). Przecież wszystkie linie prowadzą przez centrum Wrocławia i przy nawet mniejszym remoncie tramwaje się blokują nawzajem
G
Gość
16 listopada, 7:16, Gość:

Ma być ciasno to dobrze będzie przytulnej i miłej trzeba dużo spowslniaczy i szykan zrobić już widzę te konsultacje społeczne z ludźmi którzy tam mieszkania kupili w świeżo wybudowany blokach.

Spowalniacze pasują do obwodnicy, czepiasz się ;p

G
Gość
Projekt ... Projekt obwodnicy powstał już za Niemców.
G
Gość
Ma być ciasno to dobrze będzie przytulnej i miłej trzeba dużo spowslniaczy i szykan zrobić już widzę te konsultacje społeczne z ludźmi którzy tam mieszkania kupili w świeżo wybudowany blokach.
Dodaj ogłoszenie