Jazda na suwak - na czym polega
Najważniejsza zasada się nie zmieniła. Kierowca zmieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwa temu, który już tym pasem jedzie, a także kierowcy który również chce wjechać na ten pas i jest z jego prawej strony.
Zasada ta przestaje jednak obowiązywać "w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości" (czyli w praktyce w korkach) gdy jeden z pasów ruchu kończy się albo jest zablokowany (np. z powodu wypadku, remontu czy awarii stojącego na nim samochodu). Wtedy właśnie obowiązuje jazda na suwak.
Kierowca jadący sąsiednim, czynnym pasem ruchu ma obowiązek przepuścić jeden samochód zjeżdżający z kończącego się pasa. Ma to zrobić bezpośrednio przed przeszkodą na kończącym się pasie. Mamy więc prawo dojechać do samego końca zanikającego pasa i dopiero tam wjechać na przejezdny pas.
Na jezdniach z trzema lub więcej pasami, gdy dwa z tych pasów kończą się lub są zablokowane, kierowca jadący czynnym pasem musi przepuścić dwa samochody - najpierw ten z prawej, potem z lewej strony.
Zobacz także
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?