Zbudowali chodnik donikąd. Bo może kiedyś będzie tu tunel

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Chodnika na przebudowanej ul. Czajkowskiego kończy się na jezdni. Do przejazdu kolejowego nie zostanie doprowadzony, bo ruch pociągów ma się tam zwiększyć. Miasto i PKP myślą więc o tunelu. Prędzej mieszkańcy Karłowic doczekają się przebudowy ul. Berenta i al. Kasprowicza – miasto poinformowało o znalezieniu wykonawcy prac Fot. mk
Prowadzony przez Kaufland remont ul. Czajkowskiego wywołał duże poruszenie. Mieszkańcy Karłowic zostali w lecie zaskoczeni rozpoczętymi bez zapowiedzi pracami, przez które utknęli w ogromnych korkach. Teraz, gdy inwestycja się zakończyła, okazało się, że nowy chodnik prowadzi donikąd. Nagle się kończy. Urzędnicy problemu nie widzą. Tak miało być. Bo może kiedyś będzie tu tunel.

Budowę prowadziła sieć marketów, która po doprowadzeniu do pobliskiego sklepu przyłączy miała odbudować skrzyżowanie Czajkowskiego – Długosza, ale w porozumieniu z miastem sfinansowała przygotowany wcześniej projekt: - Zakres robót przewiduje przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, kanału sanitarnego, kanalizacji deszczowej, przyłączy oraz kabla średniego napięcia, nowej jezdni, chodników i ścieżek rowerowych, a koszt ich wykonania wynosi 2,3 mln zł – mówiła na początku września Ewa Mazur ze ZDiUM-u.

Czytaj więcej:Przebudowa ulicy zakorkowała Karłowice

Inwestycja została zakończona, a mieszkańcy ze zdumieniem zauważyli, że fragment pobocza nadal pozostaje klepiskiem.
- Kiedy były robione chodniki wzdłuż ul. Czajkowskiego, zakończono ich wykonywanie 50 m przed przejazdem kolejowym. Fragment 50 m piesi nadal muszą pokonać w kurzu i błocie, ponieważ miasto Wrocław nie uwzględniło przedłużenia chodnika na tym fragmencie. Po drugiej stronie przejazdu kolejowego jest chodnik wykonany z kostki brukowej, na nowym chodniku również. Ale te 50 m zostało pozostawione w stanie niezmienionym od kilkudziesięciu lat – zwraca uwagę czytelnik dodając, że dodatkowym utrudnieniem w tym miejscu są dwa słupy zwężające przejście: - Uważam za skandaliczne, że w XXI wieku, kiedy w okolicy miasto co chwilę sprzedaje działki pod budowę kolejnych budynków mieszkalnych, wydaje zgody na budowy nowych sklepów, nie myśli o mieszkańcach – emocjonuje się czytelnik.

Rzeczywiście, kilkadziesiąt metrów przez przejazdem kolejowym ścieżka rowerowa biegnąca po przeciwnej stronie do marketu Kaufland skręca na jezdnię, podobnie jak chodnik. Tylko, że rowerzyści mogą kontynuować jazdę, a chodnik kończy się na jezdni. Bez przejścia dla pieszych ani barierek poprawiających bezpieczeństwo.

Jak informuje Ewa Mazur, ten problem jest znany urzędnikom: - Docelowo na pewno chodnik będzie kontynuowany, ale w tej chwili trudno wskazać konkretny termin, gdyż nie jest on zależny wyłącznie od miasta – mówi rzeczniczka zarządu dróg.

Mazur twierdzi, że projekt zakładał budowę chodnika i ścieżki rowerowej do przejazdu kolejowego, ale nie zgodziło się na to PKP, które decyduje o pracach prowadzonych do 20 m od przejazdu kolejowego. Wydaje się jednak, że chodnik kończy się wcześniej niż wspomniane 20 metrów.

Przejazd kolejowy, przez który odbywa się ruch w kierunku Oleśnicy oraz Trzebnicy, obecnie jest zamykany 14 razy w ciągu godziny. Ewa Mazur zaznacza, że PKP chce przebudować biegnącą tam linię kolejową i zwiększyć częstotliwość przejeżdżania pociągów: - Zdaniem przedstawicieli PKP chodnik i ścieżka nie powinny przecinać się z torem kolejowym dla ich własnego bezpieczeństwa. Rozwiązaniem jest np. tunel pieszo-rowerowy, który musiałby zostać zaprojektowany i skoordynowany z pracami PKP, co wymaga szeregu dodatkowych uzgodnień również w kwestii finansowej pomiędzy gminą a PKP, jak też dokładnego określenia terminów roboczych dla modernizacji linii kolejowej – informuje Mazur o planach na modernizację przejazdu kolejowego, które spodobają się pieszym i rowerzystom, ale kierowców informacja o zwiększeniu natężania ruchu pociągów nie ucieszy.

Czytaj także:Karłowice czekają na remont - to jedna z wyborczych obietnic Jacka Sutryka

Przejście podziemne pod przejazdem kolejowym na Czajkowskiego to zapewne odległe plany. Znacznie szybciej mieszkańcy Karłowic doczekają się przebudowy ul. Berenta od ul. Boya-Żeleńskiego do al. Kasprowicza i fragmentu al. Kasprowicza. To jedno z zadań, które obiecał Jacek Sutryk na 100 dni swojej prezydentury. Wykonawca został wybrany w kolejnym przetargu i po kilku zmianach terminu rozstrzygnięcia. Pierwotnie miasto wraz z MPWiK szacowało koszt tej inwestycji na 7,2 mln zł. Ostatecznie zgłosiło się 5 chętnych wykonawców z ofertami w przedziale od 8,3 mln zł do 9,6 mln zł. Miasto zwiększyło budżet, odrzuciło dwie oferty, a z pozostałych wybrało najtańszą firmę, Bickhardt Bau Polska.

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 57

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
KODLKPM
12 grudnia, 13:33, KODLKPM:

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - BARDZO WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Nieudany historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

K
KODLKPM

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - BARDZO WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Nieudany historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

P
Paweł Kukurowski

Właśnie wróciłem od lekarza- mam raka odbytu! Podobno przez prezerwatywy, które moi klienci zostawiali mi w tyłku zamiast wyrzucić. Moja wina bo naćpany nie zwracałem na to uwagi. O kile i ropiejących wrzodach na gębie nie wspominam, da się z tym żyć na dworcu. Jestem zerem i penerem, tanim pojemnikiem na spermę!

w
wsiocławska chujowino!

Dawaj сһuјu z Wsiocławia, co się tak nagle zaciąłeś? Przestraszyłeś się, zаsгаny ројеbie, wугzуgu swojej skuгԝіаłej mamusi zarabiającej na życie dawaniem duру w podwrocławskich wioskach? A może w końcu cię zbanowali na amen, zgnојоnу, ԝуріегdоlоnу w szkole przez kolegów ściегԝојаdzie? Czy też stary smгód, który cię sрłodził, zorientował się co robisz po nocach w internecie i przујеbаł ci w twoją zaplutą jарę, tak że zapomniałeś jak się włącza komputer, a potem wysłał na kurację do Tworek? Żebym więcej cię tu nie widział, wsiocławski tęрy śmіесiu, bo zostanie z ciebie tylko mokra plama na chodniku. I trochę góԝnа, które wcześniej zdążysz wуsгаć ze strachu.

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

J
Jacek Kaźmierczak

Wbijcie sobie do łba tępe gówniarze, że żadnej kolejki do Pragi nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Pragą!

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

X
XXS

Proszę administrację o blokowanie wpisów osób z Wrocławia, których jedynym celem jest obrażanie innych i wypisywanie wulgaryzmów. To forum zamienia się w rynsztok. Proszę zastanowić się nad wyłaczeniem możliwości komentowania. Nie chcemy czytać tych obrzydliwych komentarzy hejtujących Lwówek.

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

J
Jacek Kaźmierczak

Wbijcie sobie do łba tępe gówniarze, że żadnej kolejki do Pragi nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Pragą!

M
Magdalena Cywicka

Proszę popatrzeć dokąd ten pociąg jechał. Do Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.

G
Gupie ludky jadom

Jadą sobie głupie ludki

Do Wsiobudki, tej Wsiobudki

Kunia z biedy już sprzedali

To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty

Do roboty, do roboty.

Wsiadła nawet chuda krowa

Rzekła krótko:

- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary

Gdzie? No przecież! Na Świniary!

Wszystkie kmioty się zleciały

Wiejski metropolitarny pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

G
Gość

Zablokujcie komentowanie notoryczny syf przez zjeboow z wsiocławia pod 45 artykulami o kolei jest odrazajaca

M
Magdalena Cywicka

Proszę popatrzeć dokąd ten pociąg jechał. Do Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3