Budowę prowadziła sieć marketów, która po doprowadzeniu do pobliskiego sklepu przyłączy miała odbudować skrzyżowanie Czajkowskiego – Długosza, ale w porozumieniu z miastem sfinansowała przygotowany wcześniej projekt: - Zakres robót przewiduje przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, kanału sanitarnego, kanalizacji deszczowej, przyłączy oraz kabla średniego napięcia, nowej jezdni, chodników i ścieżek rowerowych, a koszt ich wykonania wynosi 2,3 mln zł – mówiła na początku września Ewa Mazur ze ZDiUM-u.
Czytaj więcej:Przebudowa ulicy zakorkowała Karłowice
Inwestycja została zakończona, a mieszkańcy ze zdumieniem zauważyli, że fragment pobocza nadal pozostaje klepiskiem.
- Kiedy były robione chodniki wzdłuż ul. Czajkowskiego, zakończono ich wykonywanie 50 m przed przejazdem kolejowym. Fragment 50 m piesi nadal muszą pokonać w kurzu i błocie, ponieważ miasto Wrocław nie uwzględniło przedłużenia chodnika na tym fragmencie. Po drugiej stronie przejazdu kolejowego jest chodnik wykonany z kostki brukowej, na nowym chodniku również. Ale te 50 m zostało pozostawione w stanie niezmienionym od kilkudziesięciu lat – zwraca uwagę czytelnik dodając, że dodatkowym utrudnieniem w tym miejscu są dwa słupy zwężające przejście: - Uważam za skandaliczne, że w XXI wieku, kiedy w okolicy miasto co chwilę sprzedaje działki pod budowę kolejnych budynków mieszkalnych, wydaje zgody na budowy nowych sklepów, nie myśli o mieszkańcach – emocjonuje się czytelnik.
Rzeczywiście, kilkadziesiąt metrów przez przejazdem kolejowym ścieżka rowerowa biegnąca po przeciwnej stronie do marketu Kaufland skręca na jezdnię, podobnie jak chodnik. Tylko, że rowerzyści mogą kontynuować jazdę, a chodnik kończy się na jezdni. Bez przejścia dla pieszych ani barierek poprawiających bezpieczeństwo.
Jak informuje Ewa Mazur, ten problem jest znany urzędnikom: - Docelowo na pewno chodnik będzie kontynuowany, ale w tej chwili trudno wskazać konkretny termin, gdyż nie jest on zależny wyłącznie od miasta – mówi rzeczniczka zarządu dróg.
Mazur twierdzi, że projekt zakładał budowę chodnika i ścieżki rowerowej do przejazdu kolejowego, ale nie zgodziło się na to PKP, które decyduje o pracach prowadzonych do 20 m od przejazdu kolejowego. Wydaje się jednak, że chodnik kończy się wcześniej niż wspomniane 20 metrów.
Przejazd kolejowy, przez który odbywa się ruch w kierunku Oleśnicy oraz Trzebnicy, obecnie jest zamykany 14 razy w ciągu godziny. Ewa Mazur zaznacza, że PKP chce przebudować biegnącą tam linię kolejową i zwiększyć częstotliwość przejeżdżania pociągów: - Zdaniem przedstawicieli PKP chodnik i ścieżka nie powinny przecinać się z torem kolejowym dla ich własnego bezpieczeństwa. Rozwiązaniem jest np. tunel pieszo-rowerowy, który musiałby zostać zaprojektowany i skoordynowany z pracami PKP, co wymaga szeregu dodatkowych uzgodnień również w kwestii finansowej pomiędzy gminą a PKP, jak też dokładnego określenia terminów roboczych dla modernizacji linii kolejowej – informuje Mazur o planach na modernizację przejazdu kolejowego, które spodobają się pieszym i rowerzystom, ale kierowców informacja o zwiększeniu natężania ruchu pociągów nie ucieszy.
Czytaj także:Karłowice czekają na remont - to jedna z wyborczych obietnic Jacka Sutryka
Przejście podziemne pod przejazdem kolejowym na Czajkowskiego to zapewne odległe plany. Znacznie szybciej mieszkańcy Karłowic doczekają się przebudowy ul. Berenta od ul. Boya-Żeleńskiego do al. Kasprowicza i fragmentu al. Kasprowicza. To jedno z zadań, które obiecał Jacek Sutryk na 100 dni swojej prezydentury. Wykonawca został wybrany w kolejnym przetargu i po kilku zmianach terminu rozstrzygnięcia. Pierwotnie miasto wraz z MPWiK szacowało koszt tej inwestycji na 7,2 mln zł. Ostatecznie zgłosiło się 5 chętnych wykonawców z ofertami w przedziale od 8,3 mln zł do 9,6 mln zł. Miasto zwiększyło budżet, odrzuciło dwie oferty, a z pozostałych wybrało najtańszą firmę, Bickhardt Bau Polska.
Rozsypano gnojówkę przed Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?