Jagodno: będzie poszerzona ulica. Urząd zmienia też zdanie w sprawie zatok postojowych

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Skrzyżowanie ul. Buforowej i Kajdasza będzie przebudowane. Na samej ulicy powstaną też zatoki parkingowe mk
Miasto przekonuje, że w rejonie ul. Buforowej ruch odbywa się płynnie i… zapowiada prace mające sprawić, że ruch przebiegał sprawniej. Chodzi o przebudowę ul. Kajdasza na osiedlu Jagodno. Miasto w krótkim czasie zmieniło też podejście do budowy zatok parkingowych: jeszcze w styczniu brak takich zatok zdaniem urzędników wpływał pozytywnie na bezpieczeństwo na ulicach, ale już w czerwcu ten sam wydział uznał, że zatoki powinny jednak powstać.

Kilka bolączek komunikacyjnych doskwierających mieszkańcom Jagodna zgłosili radni osiedla urzędowi miasta. Informowali m.in., że światło zielone wyjeździe z ul. Kajdasza w ul. Buforową jest zbyt krótkie w godzinach szczytu. Na ul. Kajdasza, zdaniem radnych, powinien być lewoskręt ułatwiający wyjazd w stronę centrum Wrocławia. Zwracano uwagę także na brak symetryczności tej ulicy w stosunku do ul. Strawińskiego. Wróciła również sprawa zatoczek parkingowych przy nowych ulicach.

Dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej urzędu miasta Elwira Nowak wyjaśniła, że wyjazd z części wlotów w ul. Buforową został w marcu wydłużony o 10 sekund i obecnie z Kajdasza i Strawińskiego zielone światło trwa w zależności od sytuacji na drodze maksymalnie 37 sekund.

- Nasze obserwacje wykazały, że pojazdy z obu wlotów wyjeżdżają w jednym cyklu, a w nielicznych przypadkach w dwóch cyklach - poinformowała Nowak i dodała: - Na chwilę obecną sytuacja jest stabilna, a ruch w naszej opinii odbywa się płynnie.

Płynność ruchu na Kajdasza okazuje się już nie tak dobra, gdy dyrektor Nowak zapowiada nową inwestycję. Miejska spółka Wrocławskie Inwestycje przygotowuje projekt przebudowy ul. Kajdasza: droga zostanie poszerzona i będzie w niej wydzielony pas do skrętu w lewo, w stronę centrum Wrocławia.

- Uważamy, że w wyniku realizacji wyżej wymienionego zadania geometria skrzyżowania oraz program sygnalizacji świetlnej powinny poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniu ul. Buforowej, Kajdasza i Strawińskiego - argumentowała Elwira Nowak w tym samym piśmie, w którym kilka linijek wcześniej zapewniała, że ruch na Kajdasza jest płynny.

Miasto zmieniło spojrzenie także na sprawę braku zatoczek parkingowych w ulicach na nowych osiedlach na Jagodnie.

Kiedy o sprawie portal GazetaWroclawska.pl pisał pod koniec stycznia tego roku, przedstawicielki WIM-u i ZDiUM-u przekonywały, że takie rozwiązanie - brak zatoczek na ulicach Kajdasz i Komedy - jest właściwe i pożądane, bo uspokaja ruch i zwiększa bezpieczeństwo. Elżbieta Maciąg i Ewa Mazur wskazywały przy tym, że deweloperzy powinni zapewnić na swoim terenie przewidzianą prawem liczbę miejsc do parkowania. Dla Jagodna ta liczba wynosi 1,2 miejsca na jedno mieszkanie.

Czytaj więcej:Mieszkańcy Jagodna skarżą się na brak zatoczek i korki. Urzędnicy tłumaczą, że to... dla ich bezpieczeństwa

- Częściowe zajęcie szerokości jezdni przez stojące samochody powoduje, że kierowcy zachowują zwiększoną uwagę, większą ostrożność i dostosowują prędkość jazdy do warunków i jak wynika z naszych doświadczeń pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu. Warto też wziąć pod uwagę fakt, że zgodnie z prawem o ruchu drogowym parkowanie dozwolone jest jedynie w warunkach, w których nie powoduje utrudnień w ruchu drogowym i nie stwarza zagrożenia bezpieczeństwa tego ruchu – twierdziło w styczniu miasto.

Zaledwie niecałe cztery miesiące później dyrektor WIM-u Elwira Nowak przekazała, że jej wydział opiniuje pozytywnie projekt WBO dotyczący budowy zatok na ul. Kajdasza i Komedy oraz przychyla się do budowy zatok postojowych na nowo budowanych drogach dojazdowych na Jagodnie. Projekt, o którym wspomina Nowak zakłada m.in. przebudowę chodnika na długości 360 metrów, obniżenie 110 metrów kwadratowych chodnika, wydzielenie 12 miejsc postojowych na ulicy do parkowania równoległego, montaż barierek i posadzenie 18 drzew.

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
16 czerwca, 12:37, Antoni:

Droga równoległa do Buforowej czyli stara Buforowa to jest wielka porażka projektowa.

1. Buspas jest tyko w jednym kierunku, ale niektóre autobusy i tak jeżdżą główną Buforową.

2. Skrzyżowanie z Kajdasza i jego część od strony Vivaldiego nie spełnia żadnych norm bezpiecznego skrzyżowania. Brak strefy oczekiwania pod światłami. Światła sygnalizacyjne nie są widoczne dla kierowców oczekujących na wyjazd. Wiszą nad głowami, a małych powtarzaczy zawieszonych nisko nie zainstalowano.

3. Organizacja ruchu, układ dróg jednokierunkowych jest taki, że mieszkańcy Jagodna nadrabiają codziennie zupełnie niepotrzebnie wiele dodatkowych kilometrów. Stara Buforowa jest pusta, ale nie można na nią legalnie wjechać od strony Strzelina.

Nie do końca jest to nieprzemyślane. Z Buforowej dojedziesz do centrum w 25min buspasami, a autem ok 50min. Czas zmienić przyzwyczajenia albo stać w korku. Teraz to 50min, a po wybudowaniu nowych osiedli i prawdziwym "odwrocie" koronawirusa może być i 1h10min.... Kto ma czas niech stoi, a reszta pojedzie autobusem kursującym co chwila.

G
Gość

W tym roku jeździłem po Lublinie i Warszawie po Wrocławiu jeżdżę codziennie.I takiej beznadziei i korków z niczego nie ma nigdzie to wstyd Pani z tego wydziału powinna dawno odejść z tematem komunikacji powinien zajęć się ktoś kompetentny.

A
Antoni

Droga równoległa do Buforowej czyli stara Buforowa to jest wielka porażka projektowa.

1. Buspas jest tyko w jednym kierunku, ale niektóre autobusy i tak jeżdżą główną Buforową.

2. Skrzyżowanie z Kajdasza i jego część od strony Vivaldiego nie spełnia żadnych norm bezpiecznego skrzyżowania. Brak strefy oczekiwania pod światłami. Światła sygnalizacyjne nie są widoczne dla kierowców oczekujących na wyjazd. Wiszą nad głowami, a małych powtarzaczy zawieszonych nisko nie zainstalowano.

3. Organizacja ruchu, układ dróg jednokierunkowych jest taki, że mieszkańcy Jagodna nadrabiają codziennie zupełnie niepotrzebnie wiele dodatkowych kilometrów. Stara Buforowa jest pusta, ale nie można na nią legalnie wjechać od strony Strzelina.

G
Gość

Idąc tokiem rozumowania Maciąg, lepiej ściągnąć w całym mieście sygnalizatory i wykopać co kilometr wilcze doły wtedy to by ludzie dopiero jeździli ostrożnie i bezpiecznie. Niestety ta pani nie ma pojęcia o ruchu drogowym jego upłynnianiu z miasta. Powinna się na inseminację bydła przestawić

G
Gość

Nie można tego przewidzieć wcześniej? Teraz zapłacimy za pracę projektanta i wykonawcy przebudowy, do tego dochodzą wydatki na pensje urzędników, dla których jeszcze kilka dni temu wszystko było w porządku. Coś na miarę mijanki na Miłoszyckiej. Jest tam strefa zamieszkania, , obustronne zwężenie, a na środku kolejne zwężenie po obu stronach przejścia dla pieszych. Samochody ciężarowe jak jeździły, tak jeżdżą. Teraz mądre głowy z odpowiedniego wydziału pewnie myślą nad, barierami, zasiekami, wykopami. Na końcu wymyślą, że droga dojazdowa do miasta to luksus. Plebs ma się przemieszczać pociągiem. A to, że remont torów jest już opóźniony o 3 lata to nic!

G
Gość

Dokładnie Maciąg największy szkodnik komunikacyjny

G
Gość

Lemingi z miasteczka nie wiedziały, że tam będzie blokowisko przy Kajdasza, no porażka na maksa

G
Gość

lepiej jak tam pola były

G
Gość

Czyżby w końcu elę maciągową wywali? Jeśli tak, to może miasto w końcu odpocznie. Choć miną długie lata leczenia jej chorych pomysłów.

A Pani Nowak życzy wielu sukcesów w budowaniu miasta od nowa

Dodaj ogłoszenie