Gigantyczny korek na obwodnicy Wrocławia po wypadku ciężarówek

mk
Po wypadku ciężarówek na AOW obwodnica jest zakorkowana
Po wypadku ciężarówek na AOW obwodnica jest zakorkowana Zdjęcie ilustracyjne / Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Po wypadku ciężarówek w godzinach porannego szczytu AOW jest zablokowana. Błyskawicznie utworzył się ogromny korek.

Do wypadku dwóch samochodów ciężarowych doszło na autostradowej obwodnicy Wrocławia około godz. 7.10, na wysokości Muchoboru Wielkiego (13. km AOW), na jezdni w stronę Kudowy. Pojazdy biorące udział w wypadku zajmują prawy pas ruchu.

Po zdarzeniu błyskawicznie powstał korek. Obecnie auta jadące od strony Warszawy zatrzymują się już przed węzłem Wrocław Północ. Początek korka, który ma już 13 kilometrów długości, jest za węzłem Wrocław Lotnisko. Żeby ominąć zator z drogi S8 należy zjechać już na węźle Łozina.

W wyniku wypadku ranny został jeden z kierowców. Na miejscu działają służby, a AOW może być zakorkowana do godz. 9.

Pocovidowa łysina

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ciekawe skąd info, że do zdarzenia doszło o godz 7:10. Ja jechałem o 4:20, chwilę po wypadku.

G
Gość

Nie przepadam za tirowcami ale w tym przypadku kierowca busa z pieczarkami prawdopodobnie zasnął i wjechał w tył tira

G
Gość

Dobrze że nikogo nie zabili. Szkoda że psycholog nie bada tirowcow przed dopuszczeniem do ruchu. Połowa nie powinna jeździć nawet taczką.

G
Gość

Biała Księga - 28 marca 2011 roku Komisja Europejska opublikowała nową Białą Księgę zatytułowaną: Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu - dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i oszczędnego zasobowo systemu transportu.

- Rzeki to najbardziej ekonomiczny i ekologiczny transport - mówi Izabela Kloc, poseł do Parlamentu Europejskiego ze Śląska, członek Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (ITRE). - Jedna barka o wyporności tysiąca ton zabiera tyle towaru, ile czterdzieści tirów. Przepłynięcie stu takich barek dziennie pozwoli zdjąć z dróg cztery tysiące ciężarówek. Takie porównania przemawiają do wyobraźni i wreszcie nadszedł czas, że możemy o tym mówić w Polsce w kontekście planów, a nie marzeń - zaznacza Izabela Kloc.

Pod względem wykorzystania wodnych dróg śródlądowych jesteśmy w samym ogonie Europy. Według danych GUS przewozi się w ten sposób w Polsce około 7 mln ton towarów rocznie, co stanowi tylko 0,7 proc. całego transportu.

W Niemczech wskaźnik ten wynosi 20 proc., a w Holandii 40 proc. Z drugiej strony Polska zajmuje piąte miejsce w Europie pod względem liczby dróg wodnych. Oznacza to, że mamy w tej branży ogromny, lecz niestety uśpiony potencjał.

Do inwestowania w transport rzeczny zmusza nas również Bruksela. Unijne plany klimatyczne zakładają, że do 2030 r. 30 proc. ładunków jeżdżących po drogach trafi do innych środków transportu. Do połowy stulecia proporcja ta ma wzrosnąć aż do 50 proc.

W wyniku wieloletnich zaniedbań inwestycyjnych polska żegluga śródlądowa praktycznie zanikła. Nie istnieje w systemie transportowym kraju. Nie jest to normalna sytuacja, biorąc pod uwagę bardzo korzystny układ największych rzek w naszym kraju. Chcemy wypełnić lukę w tym systemie i uzupełnić go o transport wodny śródlądowy.

Trzeba podkreślić, że rozwój żeglugi śródlądowej przyczyni się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

G
Gość
21 czerwca, 14:29, tirynatory.pl:

www.tirynatory.pl

Zbyt intensywny wzrost ruchu samochodowego jest niekorzystny dla całej gospodarki. – Liczba zarejestrowanych samochodów w  przeliczeniu na  tysiąc mieszkańców Polski (593) przekracza tę  w  Niemczech (561) i Francji (478). Aby korki stały się wyjątkiem, a nie regułą, a  także aby uniknąć przyspieszonych kosztownych remontów nowej infrastruktury drogowej, trzeba uwolnić drogi od  ruchu ciężkiego. Na  drogach mamy już 1,92 mld ton towarów – 8,2 razy więcej niż na kolei (233,744 mln ton), na  której ładunków w  dłuższej perspektywie nie przybywa (np. w 2008 r. kolej przewiozła 248,860 mln ton). Przyrost liczby ciężarówek z naczepami niepokoi nawet samą GDDKiA – przytaczał fakty Wiceprezes zarządu Track Tec SA, Krzysztof Niemiec. Już w 2015 r. Generalna Dyrekcja zwracała uwagę, że wzrost ruchu ciężarówek oznacza przyspieszone zużywanie się nawierzchni i wzrost hałasu. W latach 2010- 2015 natężenie ich ruchu wzrosło o 18%, a w kolejnych czterech latach – o dalsze 24%.

t
tirynatory.pl
21 czerwca, 14:29, tirynatory.pl:

www.tirynatory.pl

Widzę że pisowska cenzura nie śpi

t
tirynatory.pl

www.tirynatory.pl

G
Gość
21 czerwca, 13:10, www.tirynatory.pl:

Czyżby znowu TIR w akcji?

Stop cenzurze!

G
Gość

Jakubczyk wypadek miał miejsce o 4,10 jak jeszcze chrapales

G
Gość

Przed siódmą był ten wypadek. Redaktorzy na nawet nie wie co pisze.

G
Gość

tego kto zaincjowal budowe autostrady 8 km od historycznego centrum miasta i 20 km od zacgodniej granicy uwiazac na moscie nad ul Graniczna -nich patrzy na swoje "dzielo" -zdaje sie ze byl to Zdrojewski-2012 r?

Dodaj ogłoszenie