Duże zmiany w kursowaniu MPK we Wrocławiu. W weekend rozpoczyna się wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu Powstańców i Hallera

Katarzyna Zimna
Katarzyna Zimna
archiwum Polska Press
Wrocławskie MPK rozpoczyna wymianę rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i al. Hallera. Utrudnienia zaczną się już w ten weekend. Przeczytajcie poniżej.

Już w sobotę (31 lipca) rozpocznie się demontaż rozjazdu tymczasowego od strony ulicy Sztabowej. Linie tramwajowe 72 i 76 zostaną zlikwidowane. Na odcinku Arkady (Capitol) - Krzyki - Arkady (Capitol) będą kursować zastępcze autobusy linii 702.

Pasażerowie, którzy skasują bilet jednorazowy w tramwaju linii 2, 6, 7, 17 lub 73, będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 702 na całej trasie przejazdu oraz autobusami linii D i 133 dodatkowo na odcinku Hallera - Klecina - Hallera. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność przez 90 minut.

Od poniedziałku (2 sierpnia) ze względu na wymianę torów prostych na skrzyżowaniu w ciągu ulicy Powstańców Śląskich zmienią się trasy linii tramwajowych: 6, 7, 20, 23, 70, 73 i 74.

  • Tramwaje linii 6 będą kursowały w relacji Kowale - Grabiszynek - Kowale przez ulicę Świdnicką, Powstańców Śląskich i aleję Hallera.
  • Tramwaje linii 7 będą kursowały w relacji Poświętne - Grabiszyńska (Cmentarz) - Poświętne przez ulicę Świdnicką, Powstańców Śląskich, aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską.
  • Tramwaje linii 20 powrócą na trasę Oporów - Leśnica - Oporów, ale będą kursowały od ulicy Legnickiej w obu kierunkach przez ulicę Śrubową, nową trasę autobusowo-tramwajową, pl. Orląt Lwowskich, pl. Legionów, ulicę Piłsudskiego, Powstańców Śląskich, aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską.
  • Tramwaje linii 23 powrócą na trasę Kromera - Wrocławski Park Przemysłowy - Kromera, ale będą kursowały od placu Dominikańskiego przez ulicę Piotra Skargi, Teatralną, Świdnicką, Podwale, plac Orląt Lwowskich, nową trasę autobusowo-tramwajową do pętli przy ulicy Robotniczej.
  • Tramwaje linii 70 będą kursowały w relacji Osobowice - FAT - Osobowice przez ulicę Powstańców Śląskich i aleję Hallera.
  • Linia 73 zostanie zlikwidowana.
  • Tramwaje linii 74 będą kursowały w relacji Osobowice - FAT - Osobowice przez plac Legionów i ulicę Grabiszyńską.

Pasażerowie, którzy skasują bilet jednorazowy w tramwaju linii 6 lub 7, będą mogli kontynuować podróż tramwajem linii 2 lub 17 oraz autobusami linii D na odcinku Arkady (Capitol) - Krzyki/Klecina. Natomiast pasażerowie, którzy skasują bilet w tramwaju linii 2 lub 17, będą mogli dalej jechać tramwajem linii 6 lub 7 oraz autobusami linii D na odcinku Arkady (Capitol) - Krzyki/Klecina. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.

Pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować:
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.

Oto mapa nowej organizacji ruchu:

Duże zmiany w kursowaniu MPK we Wrocławiu. W weekend rozpoczyna się wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu Powstańców i Hallera
MPK Wrocław

Podatek od psa

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 lipca, 20:20, Gość:

A może zamiast rozpoczynania nowego remontu zakończyć chociaż jeden?

30 lipca, 23:59, Gość:

Za szybko by się wydało, że remont nic nie dał i trzeba robić kolejny.

31 lipca, 7:28, Gość:

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

powtarzasz się

G
Gość
Po co te remonty? Na Rondzie Regana rok po remoncie torowiska, już są dziury w nawierzchni przy krzyżownicach. Ta cała Tororewolucja Sutryka i grubasa to wielki pic na wodę.
G
Gość
30 lipca, 20:20, Gość:

A może zamiast rozpoczynania nowego remontu zakończyć chociaż jeden?

30 lipca, 23:59, Gość:

Za szybko by się wydało, że remont nic nie dał i trzeba robić kolejny.

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

G
Gość
30 lipca, 20:20, Gość:

A może zamiast rozpoczynania nowego remontu zakończyć chociaż jeden?

Za szybko by się wydało, że remont nic nie dał i trzeba robić kolejny.

G
Gość
30 lipca, 20:20, Gość:

A może zamiast rozpoczynania nowego remontu zakończyć chociaż jeden?

a co z przerobem ?

G
Gość
30 lipca, 20:20, Gość:

A może zamiast rozpoczynania nowego remontu zakończyć chociaż jeden?

kiepski pomysł

G
Gość
A może zamiast rozpoczynania nowego remontu zakończyć chociaż jeden?
Dodaj ogłoszenie