Buforowa znów do remontu. Studzienki są za nisko, a winnego nie ma

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Trzeba przebudować studzienki na Buforowej - są za nisko względem drogi
Trzeba przebudować studzienki na Buforowej - są za nisko względem drogi Wrocławskie Inwestycje
Na ul. Buforowej znów roboty. Okazało się, że trzeba przebudować studzienki, bo są wybudowane zbyt nisko i zalewa je woda. Tak Wrocławskie Inwestycje napisały w przetargu, ale dziś rzecznik tej miejskiej spółki inaczej tłumaczy konieczność przebudowy i przypomina o planowanej trasie autobusowo-tramwajowej na Jagodno.

Niecałe dwa lata po zakończeniu kapitalnego remontu, który kosztował 77 mln zł, ul. Buforowa znów jest przebudowywana. Okazało się, że trzeba podnieść studzienki MKT, czyli miejskiej kanalizacji technologicznej, które znajdują się znacznie poniżej poziomu drogi.

Prace obejmą trzy odcinki: 128 metrów, na którym są dwie studzienki, 157 metrów i trzy studzienki oraz 23 metry z jedną studzienką. Wrocławskie Inwestycje wybrały do przebudowy firmę Miwro z Bykowa, która za wykonane roboty otrzyma 230 tys. zł.

Wrocławskie Inwestycje podczas szukania firmy do przebudowy wskazywały, że obniżenie terenu, na którym znajdują się studzienki i kanalizacja MKT, sprzyja utrzymywaniu się kałuż. Woda po opadach zalewa wnętrza studzienek i tej kanalizacji. - Podniesienie MKT do poziomu nasypu drogowego zabezpieczy kanalizację przed podtapianiem wodami opadowymi - napisali urzędnicy w dokumentach przetargowych.

Dziś jednak rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji Bartosz Nowak o zalewaniu nie mówi. Pytany czy winę za złe umieszczenie studzienek ponosi wykonawca przebudowy ul. Buforowej, czy projektant twierdzi, że obecna przebudowa to “prace wyprzedzające w stosunku do budowy trasy komunikacji zbiorowej, która obecnie jest projektowana”.

- Konieczność podniesienia studni MKT jest konsekwencją pozostawienia drzew w ul. Buforowej do czasu realizacji budowy trasy autobusowo-tramwajowej. Decyzja o przyspieszeniu tej części prac zapadła po tym, jak zewnętrzni operatorzy telekomunikacyjni zadeklarowali swoje inwestycje na terenie dynamicznie rozwijającego się Jagodna. Prace na infrastrukturze MKT łatwiej przeprowadzić jeszcze przed ułożeniem obcych światłowodów, dlatego są już realizowane - przekonuje Bartosz Nowak i dodaje, że wyłączające się oświetlenie uliczne na Buforowej nie ma związku z zalewanymi studzienkami, tylko spowodowane jest wypadkiem samochodowym, w wyniku którego w słupie uderzonym przez auto powstało zwarcie.

Nową ul. Buforową auta zaczęły jeździć w czerwcu 2019 r. Puszczenie tam ruchu nie oznaczało zakończenia prac: lista poprawek przedstawionych wykonawcy sprawiła, że oficjalnie budowa zakończyła się dopiero w październiku 2019 r. Na tym wjeździe do Wrocławia w godzinach szczytu tworzą się korki, przez co przejechanie 3 kilometrów przez Jagodno niejednokrotnie zajmuje nawet 40 minut. Po przebudowie droga w przeważającej części nadal ma tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

O jakiej trasie autobusowej mówi rzecznik WI?

Władze Wrocławia przez lata zapewniały, że powstanie trasa tramwajowa na Jagodno. Także obecny prezydent Wrocławia Jacek Sutyk obiecywał wybudowanie tej linii. Okazał się jednak, że urzędnicy zapomnieli, iż torowisko tramwajowe ma krzyżować się z linią kolejową przecinającą ul. Buforową. A kiedy sobie o tym przypomnieli i w październiku 2019 r. kolejarzy zapytali, ci odpowiedzieli, że się nie da.

Później prezes MPK powiedział, że będzie namawiał prezydenta do rezygnacji z tego projektu, co nie spotkało się z aprobatą Jacka Sutryka. Ale po czasie Jacek Sutryk, który zdążył nazwać osoby pytające kiedy ruszy tramwaj na Jagodno “średniointeligentnymi”, sam zaczął z pomysłu budowy linii tramwajowej wycofywać się. Ogłosił, że szybciej powstanie w miejscu przewidzianym na trasę tramwaju buspas i wskazał, że zlecił takie prace projektowe.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 sierpnia, 14:26, Jarek:

Mieszkam na tym osiedlu i pamiętam jak to budowali i było tam sucho.

https://imgw.isok.gov.pl/imap_imgw/

J
Jarek
Mieszkam na tym osiedlu i pamiętam jak to budowali i było tam sucho.
G
Gość
Zawsze winny wady jest projektant- wykonawca - inspektor nadzoru
G
Gość
5 sierpnia, 11:23, wizjoner:

Co oni z tym tramwajem na Jagodno. Wybudować wydzielony buspas i skończcie pier.... o tramwaju. XXI w. przy rozwoju technologii hybrydowej, elektrycznej, wodorowej poruszać temat tramwaju. Puknijcie się w te durne zaściankowe łby!!!

Tu nie chodzi o tramwaj i kolej.

Tory były tam w czasach, kiedy Jagodna nie było. Odkąd się zaczęły inwestycje budowlane na Jagodnie ok. 2003 roku, motyw tramwaju był podnoszony - za każdym razem przez Dutkiewicza i przez Sutryka i jakoś nie było problemu, aż tu nagle, kiedy ludzie zaczęli się domagać realizacji czterokrotnych obietnic, nagle okazali się średniointeligentni.

Tramwaj na Jagodno to taka metafora jak durni są Wrocławianie i dają z siebie robić idiotów .

Sutryk, bo to on zawiaduje tym bur..de..lem, nie potrafi nawet odwodnienia Buforowej zrobić, a co dopiero skrzyżowania z torami, za to potrafi się chełpić rankingiem miast przyszłości, w którym z nieznanych przyczyn umieszczono Wrocław.

Wrocław,

gdzie są miejsca z tak fatalnym zasięgiem telefonii, że ludzie na balkony muszą wychodzić,

gdzie w niektórych obszarach środmieścia nie ma szans na światłowód

Wrocław, to takie zdjęcie z Instragama z milionem filtrów, a po ich zdjęciu po prostu wielka wiocha

G
Gość
5 sierpnia, 10:43, nix:

bullshit, że się nie da skrzyżować trama z koleją

A Żmigrodzka to co ?

Wirtualne skrzyżowanie ?

Na Żmigrodzkiej nie ma regularnych kursów o ile w ogóle coś tam jeszcze jeździ. A przy Bardziej od grudnia będą jeździć pociągi do Świdnicy bodajże ok. 20 kursów dziennie - taki niuans.

n
nix
bullshit, że się nie da skrzyżować trama z koleją

A Żmigrodzka to co ?

Wirtualne skrzyżowanie ?
G
Gość
Pierdy pierdy jak zwykle robota spieprzona i brak winnych. Ta firma co ma to poprawiać to nie jakiś szwagier albo kuzyn kogoś od przetargów ?
R
Raff
A ten złodziej dubkiewicz( miloński płatnej miłości) idzie na pielgrzymkę .....

Czy jest bardziej porąbane miasto jak Wrocław i jego nowocześni tęczowi mieszkańcy?

Za dwa lata do remontu idzie to co właśnie budują :)

A następne wybory w cuglach wygra Sutryk Wrocław= Rosja
G
Gres
Jaki pan taki kram...
....
A jak a wiecie kto za to zapłaci!

Wy wszyscy

Bo na prezia wybieracie zawsze jakiś cwaniakow zamiast wybrać prawdziwego gospodarza miasta

Można powiedzieć

BRAWO WY
Dodaj ogłoszenie