Budowa dolnośląskich odcinków S3 i S5 ruszy w wakacje

Bartosz Józefiak
Budowy dróg S3 i S5 na Dolnym Śląsku ruszą w wakacje - zapowiada Robert Radoń - dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA. Po nowych trasach pojedziemy prawdopodobnie na początku 2017 r.

50-kilometrowy fragment S5 z Wrocławia do granicy województwa w Korzeńsku podzielono na 3 odcinki. Przetargi na nie rozpisano jeszcze w czerwcu zeszłego roku. Wybrano już wykonawców, którzy mogą przedstawić teraz konkretną ofertę cenową.

- W połowie marca chcemy już otworzyć oferty od wykonawców – mówi Robert Radoń, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Liczymy, że w wakacje będziemy mogli rozstrzygnąć przetarg i wyłonić wykonawców. Prace będą mogły rozpocząć się niemal natychmiast.

Mniej zaawansowane są przetargi na 5 odcinków 80-kilometrowej trasy S3 z Nowej Soli do Legnicy. Tu nie wybrano jeszcze wykonawców, którzy wejdą do drugiej tury postępowań. - Ale w tym wypadku przetargi rozpisaliśmy 2 miesiące później, niż te dotyczące S5. Dlatego ich wyniki poznamy nieco później, ale tutaj również wykonawcy powinni być wyłonieni do końca wakacji - dodaje dyrektor GDDKiA.

GDDKiA ma już gotowe najważniejsze pozwolenia potrzebne do rozpoczęcia tych inwestycji. Wykonawcy wybrani w przetargach będą mieli od 30 do 33 miesięcy na budowę - nie licząc sezonu zimowego. Oznacza to, że jeśli budowy rozpoczęłyby się w drugiej połowie tego roku, to (zakładając, że nie będzie opóźnień) nowe drogi będą gotowe w pierwszej połowie 2017 r.

Na razie nie rozpisano jeszcze przetargów na 37-kilometrowy odcinek S3 z Legnicy do Bolkowa. W grudniu wiceminister rozwoju i infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz ogłosił, że pieniądze na budowę tej drogi jednak się znajdą (wcześniej rząd wycofał się z finansowania budowy). Wiceminister zapowiedział, że budowa S3 zostanie wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych w lutym 2014 r.

- Jak tylko będziemy mieli zapewnione finansowanie z ministerstwa, w przeciągu 2 tygodni jesteśmy w stanie ogłosić przetarg - mówi Robert Radoń.

Obie drogi mają wielkie znaczenie dla rozwoju regionu. 50-kilometrowa S5 połączy Wrocław z granicą województw: Dolnośląskiego i Wielkopolskiego i znacznie skróci czas przejazdu do Poznania. Z kolei cała S3 w przyszłości ma być drogą o znaczeniu międzynarodowym. S3 to część międzynarodowej trasy E65, która (dzięki przeprawie promowej w Świnoujściu) łączy szwedzkie Malmo i Chanię w Grecji. Na Dolnym Śląsku będzie pełniła m.in. funkcję obwodnicy Bolkowa i Jawora.

Zobacz: Budowa S3 uratowana! Częściowo. Minister właśnie potwierdził to we Wrocławiu

W najbliższych latach nie powstanie natomiast fragment drogi S3 z Bolkowa do Lubawki. Rząd wycofał się z tej budowy tłumacząc, że póki co ta trasa nie ma sensu, bo na razie swojego odcinka nie zamierzają budować Czesi.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rom3

dawno nie jechałeś s3 do domu z pracy ciężko wrócić

J
Jako

Gdzie to rozpoczęcie budowy S-3 na Dolnym Śląsku? Pytam ja - mieszkaniec Lubina w dniu 08.09.2014 r.

a
anymaniak

W tym kraju planujący budowę nie myślą i nie łączą dróg w logiczną całość. Tu buduje się odcinek 30 km, który zaczyna i kończy się w polu (mowa o S5). Tu powinno budować się odcinek za odcinkiem tak, aby połączyć A4, A2 i dalej z A1. Co się robi w tym kierunku? Nic, dosłownie nic, tylko ujada się dziobem o planach, o finansowaniu, o problemach finansowych i o odkładaniu postępowań przetargowych w czasie. Jak idą wybory to jedzie jakiś minister lub premier i słodko opowiada, że pieniądze się znajdą, a to że droga jest wam porzebna. wybory mijają i plany mijają, a my jak drogi nie mamy to tak przez najbliższe 4-5 lat nie będziemy mieli, a jak zaczną budować to to jedna firma zrezygnuje, druga padnie a inną wywalą z pacu budowy bo się ociąga. Niestety takie są Polskie realia i z głębokim żalem przyznam, że musimy się przyzwyczaić.

W
WrocLovianin

S8 przedłuzyć przez Kłodzko do Boboszowa i dalej do Brna Bratysławy i Wiednia
S5 przedłużyć przez Świdnice okolice Wałbrzycha do Jeleniej Góry.

e
eod

latają samolotami

z
zed

Podobnie jak Czesi nad Bałtyk! Ale bliżej im nad Adriatyk do Chorwacji niż nad Bałtyk! Lepiej zbudować przedłużyć S-8 do granicy z Czechami!!! Ruch tam jest kilka razy większy niż na planowanej S-3

o
o. szambo

6 milionów zł Zdrojewskiego na kulturę w "Swiątyni Opatrzności" ?

s
sobiesiak

buuuaaaahahahahahhahahahaaa,

r
realista

A kiedy doczekamy się ekspresówki do Kłodzka i ewentualnie dalej do Boboszowa? Jazda w tym kierunku to dziś gehenna, kawalkady TIR-ów i zwiększone ryzyko śmierci. Prawie codziennie już czytamy o wypadkach między Wrocławiem, a Kłodzkiem.

R
Robin

Strategiczne decyzje na poziomie Sejmu i Rządu RP dotyczące powstania AOW zapadały w 1995 i 2004 r. Ekipa PiS i PO tylko realizowała wcześniej zatwierdzone plany.

a
avp

koles wypatrujacy tylko cieplej posadki. Nic dla Wroclawia nie zrobil, nic nie przeforsowal grzejac tlusta d*** w warszawie.

W
Wrocławianin

Shetyna odsunięty od koryta a nam drogi budują?
Gdzie są ci wszyscy mądrale co twierdzą że to on wydeptal nam Aow? I gdzie Ci co płaczą za nim w kontekście budowy dróg?
Ten partacz nic nie zrobił dla Wrocławia i całe szczęście że stracił wszelkie stanowiska. Jeszcze mógłby się na stałe z Pawiej wyprowadzić no drażni mnie jego sąsiedztwo

g
gre

nie on teraz szuka kolejnej osoby której może wejść w dupę aby zyskać kolejny głos, po, sld i komuchów z ekipy baumana

Ż
Że jak, że co ?

Wielmożny nie ma teraz czasu aby zajmować takimi pierdołami. Teraz właśnie kombinuje jak zrobić aby wyszło, że S5 i S3 to JEGO zasługa.

M
Mat

S5 ma od Euro projekt budowlany, pozwolenie na budowę i wykupione grunty. Zatem po co zaczynać budowę w środku sezonu budowlanego, zamiast na początku tegoż, w marcu? Odpowiem sobie sam. Bo pewnie pieniędzy nie mają...

Dodaj ogłoszenie