Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie więcej miejsc Park & Ride przy stacjach

Marcin Kaźmierczak
Park & Ride
Park & Ride Marcin Kaźmierczak
Do 2020 r. przybędzie od 1300 do 1700 miejsc na parkingach „Parkuj i Jedź”. Powstaną głównie przy stacjach kolejowych.

W tej chwili znalezienie o poranku miejsca na parkingu „Parkuj i Jedź” przy stacji Wrocław Psie Pole graniczy z cudem. Jest tu 67 miejsc (na trzech małych parkingach), ale zazwyczaj już przed godz. 9 wszystkie są zajęte.

- Dojeżdżam do pracy przy ul. Strzegomskiej z Kiełczowa. Codziennie korzystam z parkingu na Psim Polu. Przyjeżdżając tam po godz. 9.00, praktycznie nie mam szans na znalezienie miejsca i często muszę zaparkować na gruntowej drodze po drugiej stronie torów - mówi pan Mariusz, którego spotkaliśmy na miejscu.

Sytuacja ma się zmienić w przyszłym roku, gdy zbudowany zostanie kolejny parking na co najmniej 54 miejsca. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta prowadzi w tej sprawie przetarg. Parking ten położony będzie bezpośrednio przy budynku stacji pomiędzy torami kolejowymi a ul. Dobroszycką. - Ostateczny termin zakończenia inwestycji to koniec lipca przyszłego roku - mówi Elżbieta Maciąg z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie. Jeśli będzie brakować miejsc, przewiduje się budowę kolejnego parkingu przy stacji Wrocław Psie Pole na około 25 miejsc.

Oprócz parkingu na Psim Polu do końca 2018 r. we Wrocławiu powstanie siedem kolejnych o pojemności ok. 550 miejsc. Gdzie? Przy stacjach kolejowych na Grabiszynie i Kuźnikach oraz przy skrzyżowaniach: Kosmonautów - Fieldorfa, Kosmonautów - Boguszowska, Bardzka - Świeradowska, Opolska - Karwińska, Opolska - Głubczycka.

- W ramach unijnego dofinansowania doposażymy także parking przy pętli na Leśnicy w szlabany. Wygrodzimy nimi również ok. 35 miejsc na parkingu przy Wzgórzu Andersa - wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie. - Szlabany będą wszędzie tam, gdzie jest deficyt miejsc, a parking może być zajmowany w innych celach, choćby przez klientów sklepów czy mieszkańców - dodaje.

W przypadku montażu szlabanów z parkingów będzie można skorzystać jedynie na podstawie Urbancard lub papierowych biletów okresowych (od 24-godzinnych wzwyż).

Miasto na budowę parkingów „Parkuj i Jedź” wyda ok. 3,5 mln zł. Dodatkowe 20 mln zł pochodzić będzie ze środków unijnych.

Pod koniec 2018 roku, gdy urząd marszałkowski rozplanuje już kolejną transzę unijnych pieniędzy, miasto chce przystąpić do budowy kolejnych siedmiu parkingów P&R. Powstaną przy stacjach kolejowych na Osobowicach, Praczach Odrzańskich, Brochowie, w Łanach (planowana stacja), na Zakrzowie i Świniarach oraz przy pętli tramwajowej przy ul. Kromera. Mają one zapewnić co najmniej 800 miejsc, ale możliwe, że będzie ich więcej.

- Na mniejszych działkach, na przykład przy Kromera chcielibyśmy postawić parkingi trzykondygnacyjne. To pozwoliłoby nam stworzyć nawet 1200 miejsc - twierdzi Komar.

Zobacz też, jak wygląda sytuacja z parkingami Park & Ride w Krakowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska