Będzie więcej miejsc Park & Ride przy stacjach

Marcin Kaźmierczak
Park & Ride
Park & Ride Marcin Kaźmierczak
Do 2020 r. przybędzie od 1300 do 1700 miejsc na parkingach „Parkuj i Jedź”. Powstaną głównie przy stacjach kolejowych.

W tej chwili znalezienie o poranku miejsca na parkingu „Parkuj i Jedź” przy stacji Wrocław Psie Pole graniczy z cudem. Jest tu 67 miejsc (na trzech małych parkingach), ale zazwyczaj już przed godz. 9 wszystkie są zajęte.

- Dojeżdżam do pracy przy ul. Strzegomskiej z Kiełczowa. Codziennie korzystam z parkingu na Psim Polu. Przyjeżdżając tam po godz. 9.00, praktycznie nie mam szans na znalezienie miejsca i często muszę zaparkować na gruntowej drodze po drugiej stronie torów - mówi pan Mariusz, którego spotkaliśmy na miejscu.

Sytuacja ma się zmienić w przyszłym roku, gdy zbudowany zostanie kolejny parking na co najmniej 54 miejsca. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta prowadzi w tej sprawie przetarg. Parking ten położony będzie bezpośrednio przy budynku stacji pomiędzy torami kolejowymi a ul. Dobroszycką. - Ostateczny termin zakończenia inwestycji to koniec lipca przyszłego roku - mówi Elżbieta Maciąg z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie. Jeśli będzie brakować miejsc, przewiduje się budowę kolejnego parkingu przy stacji Wrocław Psie Pole na około 25 miejsc.

Oprócz parkingu na Psim Polu do końca 2018 r. we Wrocławiu powstanie siedem kolejnych o pojemności ok. 550 miejsc. Gdzie? Przy stacjach kolejowych na Grabiszynie i Kuźnikach oraz przy skrzyżowaniach: Kosmonautów - Fieldorfa, Kosmonautów - Boguszowska, Bardzka - Świeradowska, Opolska - Karwińska, Opolska - Głubczycka.

- W ramach unijnego dofinansowania doposażymy także parking przy pętli na Leśnicy w szlabany. Wygrodzimy nimi również ok. 35 miejsc na parkingu przy Wzgórzu Andersa - wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie. - Szlabany będą wszędzie tam, gdzie jest deficyt miejsc, a parking może być zajmowany w innych celach, choćby przez klientów sklepów czy mieszkańców - dodaje.

W przypadku montażu szlabanów z parkingów będzie można skorzystać jedynie na podstawie Urbancard lub papierowych biletów okresowych (od 24-godzinnych wzwyż).

Miasto na budowę parkingów „Parkuj i Jedź” wyda ok. 3,5 mln zł. Dodatkowe 20 mln zł pochodzić będzie ze środków unijnych.

Pod koniec 2018 roku, gdy urząd marszałkowski rozplanuje już kolejną transzę unijnych pieniędzy, miasto chce przystąpić do budowy kolejnych siedmiu parkingów P&R. Powstaną przy stacjach kolejowych na Osobowicach, Praczach Odrzańskich, Brochowie, w Łanach (planowana stacja), na Zakrzowie i Świniarach oraz przy pętli tramwajowej przy ul. Kromera. Mają one zapewnić co najmniej 800 miejsc, ale możliwe, że będzie ich więcej.

- Na mniejszych działkach, na przykład przy Kromera chcielibyśmy postawić parkingi trzykondygnacyjne. To pozwoliłoby nam stworzyć nawet 1200 miejsc - twierdzi Komar.

Zobacz też, jak wygląda sytuacja z parkingami Park & Ride w Krakowie

Wideo

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
On
Przecież miejscy aktywiści twierdzą że we Wrocławiu nie ma potrzeby posiadania auta i oto też walczą
W
WWR
A kiedy zacznie budować parkingi i miejsca postojowe dla mieszkańców Wrocławia. Oczywiście nigdy gdyż ma Wrocławian głęboko w du... Wrocławianie pamiętajcie o tym przy najbliższych wyborach i nie głosujcie na żyda ani nikogo z jego szajki. Już nam zresztą stręczy niejakiego Ujazdowskiego.
r
realista
Jako przyjezdny też będzie z tego wynalazku korzystał !!! I do pracy dojedzie komunikacją zbiorową !!!
m
malejący
powietrze to przy tym żadna nowość
s
samorządowiec
Zero zainteresowania i chęci współpracy. Od strony współpracy z np gminami Żórawina, Długołęka, Czernica - nie ma zainteresowania ze strony Wrocławia odnośnie współpracy w ramach połączeń kolejowych. Raczej wygląda to tak, że urzędnicy wrocławscy skupiają się na utrudnianiu wjazdu i wyjazdu z Wrocławia nie rozumiejąc że ludzie i tak będą się wyprowadzać pod Wrocław. A tak wystarczy skłócać ze sobą mieszkańców Wrocławia i okolic i lata kadencji lecą... Do tej pory działało to i dalej będzie działać.
D
Dfsj
I tyle. Idiotom nie ma co tłumaczyć
l
ludek
Minusujo korpusie? =D
l
lokalny
1700 miejsc P&R - to nic nie da ilościowo przecież. Niech postawią urzędników na ulicach wjazdowych do Wrocka i policzą, ile aut wjeżdża do miasta w ogóle i ile tam, gdzie można dojechać - szybko i punktualnie - pociągiem czy autobusem. A potem coś sensownego robić, a nie mącić w głowach.
.
dla mnie fakty są takie:
1. Budują niepotrzebny szlaban w Leśnicy bo i tak zawsze tam jest miejsce. Koszt szlabanu systemu, czytnika podejrzewam niemały
2. Budują za pieniądze z Unii - czyli nasze bo też się na to składamy jako Polacy
Gdzie jest nieprawda o przepier..laniu pieniędzy unijnych?
X
Xyz
Bo jakoś nie widze
D
Dusis
Wiec milcz bo widac ze sie nie znasz
K
Kolejny z teoria spiskowa
Z jakiego dostali środki. I przeczytaj informacje o możliwości wystąpienia pomocy publiczej przy tej inwestycji. Moze wtedy cos zrozumiesz
O
Olaf
Bo inaczej nazwać Cie nie można. Nie masz pojecia to milcz a nie prowadź bezsensowne dyskusje. Nie rozumiesz idei park& ride
b
biolog logistyk
Trawa tak już ma , że w naszym klimacie rośnie wszędzie tak gdzie nie "posadzono" betonu.
P
Puchatek
I niestety, sądząc po poniższych wpisach, przynosi zakładane efekty. Będzie więcej miejsc parkingowych! PŁATNYCH MIEJSC PARKINGOWYCH. I to ma być wielka radość dla kierowców, że dostana to, za co zaplacą, chociaż płacić nie powinni. Niedługo władcy naszego miasteczka zaczną pobierać opłaty za powietrze, którym oddychamy. Pod pretekstem potrzeby zdobycia funduszy na poprawę jego jakości. Nie dajcie robić z siebie bezwolnych cyborgów, którzy posłusznie realizują każdy idiotyzm i cwaniactwo władzy. Ziemi i niezagospodarowynych przestrzeni, które nadają sie jedynie na miejsca postojowe jest we Wrocławwiu wiele. Tu chodzi o pieniądze, poniżenie i wzajemne szczucie mieszkańców,oraz wprowadzenie zakazów dla samych zakazów.
Dodaj ogłoszenie